Zobrazeno 1.196x

Označeno štítky: ,

Toto téma obsahuje celkem 2 odpovědi. This post has been viewed 1197 times Do diskuze (3 diskutující) se naposledy zapojil uživatel Jiří Vařečka a poslední změna proběhla 3 měsíci a 1 týdnem. This post has been viewed 1197 times

  • Autor
    •  Petr Král
      Účastník

      Dobrý den, mám dotaz ohledně jednoho poj.plnění. Kamarád mi rozbil u mě doma TV při hraní video her (ovladač vylétl z ruky). TV, která je stará cca 9let. Pořizovací cena byla 33.999,-Kč. Kamarád to nahlásil na pojistku, která kryje pojištění odpovědnosti. Poj. mi vyplatila 6.300,-Kč za což si nekoupím novou TV v dané konfiguraci ani uhlopříčce. Chci se zeptat, zda mám nárok požadovat po kamarádovi rozdíl částky či jaká je případně výše u tak staré TV? Děkuji.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    • Dobrý den, Petře,

      chápu Vaše zklamání nad plněním pojišťovny, ale ono to takto funguje.

      Pojišťovna z pojištění občanské odpovědnosti plní pouze vzniklou škodu.
      Jestliže Vaše televize je již 9 let stará, tak se podívejte na Google, jak se pohybuje cena přesně Vaší televize (značka, typ, rok výroby) a zjistíte, že tzv. obvyklá cena (cena TV v dnešní době) resp. časová cena (pořizovací cena ponížena o opotřebení v čase) bude silně vzdálena pořizovací ceně. Takže škoda, která Vám vznikla není 33.999 Kč, za kterou jste TV pořídil, ale o hodně nižší (domácí elektronika rychle ztrácí na své ceně).
      K tomu je ještě možné, že byla odečtena spoluúčast Vašeho kamaráda.

      Cenu nové TV byste dostat případně od své pojišťovny, kde máte pojištěnou domácnost, jestliže by Vám pojišťovna umožňovala plnění i v takových případech.
      Ale buďte si jist, že v těchto případech půjde potom pojišťovna tzv. regrese po Vašem kamarádovi, aby to pojišťovně uhradil on.

      Takže výsledné shrnutí: Pokuste se smírnou cestou domluvit s kamarádem. ;-)

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Vařečka
      Účastník

      Otázka na rozsah plnění je jistě správná, ale já mám také jednu:
      “Jak jste škodu řešili (nahlásili) s pojišťovákem, který tu smlouvu sjednal?”
      Pojištěním jednoznačně jeho práce nekončí.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
Reklama
Aktuálně jsou na stránce zobrazeny 2 vlákna odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account