Zobrazeno 5.047x

Označeno štítky: , ,

Zvolené téma obsahuje celkem 6 odpovědí. This post has been viewed 5048 times Do diskuze (6 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel  Eva Urbanová a poslední změna proběhla 6 roky. This post has been viewed 5048 times

  • Autor
  •  Eva Urbanová 
    Člen

    Dobrý den, mám uzavřenou úrazovou pojistku u pojišťovnu Uniqa s denní dávkou při prac. neschopnosti s výplatou od 29. dne – 400 Kč den. Následkem úrazu jsem se dostala do prac. neschopnosti od 4.42013 do 11.6.2013. Dne 17.7. 2013 jsem pojišťovně dodala lékařem vyplněný papír hlášení o škodě. Bohužel mi z pojišťovny přišla odpověď, že podle UCZ/DDPN/10 čl. 10 odst. 7, tzn do 14 dnů od počátku trvání PN jsem pojistiteli nedoložila lékařem vyplněný doklad o PN. Po uplynutí této lhůty zaniká nárok na plnění z denních dávek při PN a tím považují věc za uzavřenou. Můžu nějak dostat z pojišťovny své peníze? Děkuji za odpověď

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Václav Šplechta 
    Účastník

    Bohužel v pojistných podmínkách je uvedeno, že je klient povinen nahlásit pracovní neschopnost do určité lhůty. Pokud jste nahlásila pojistnou událost až po ukončení pracovní neschopnosti, nejspíš tu nebude žádná páka na pojišťovnu. Váš pojišťovací poradce o Vaší pracovní neschopnosti věděl včas? Popřípadě probíral s Vámi parametry pojištění?

    2

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Lada Nádvorníková 
      Účastník

      Nezbývá mi,než plně souhlasit s kolegou Šplechtou,každá pojistná smlouva má svoje pojistné podmínky,které jsou její nedílnou součástí a podpisem smlouvy stvrzujete,že jste s nimi byla seznámena.

      V tomto případě pojišťovna jednala v souladu,se svými pojistnými podmínkami.

      Chápu,že tato situace je pro Vás nepříjemná,ale

      rozhodně za ní nemůže pojišťovna.

      1

      0
       | Odpovědět privátně
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Zkusit to můžete, ale s největší pravděpodobností pojišťovna plnit nebude. Musela byste mít pojišťovnu, která je k tomu benevolentnější a to Uniqa bohužel není. S tímto problémem pozdního nahlášení jsem se již kdysi dávno setkával u ČP. Doporučuji všem klientům, aby nám volali hned, jakmile nastane pojistná událost. Lepší, když zavolá pětkrát zbytečně, než vůbec nebo pozdě.

    2

    1
     | Odpovědět privátně
  •  Jiří Vařečka 
    Účastník

    Jsou zde 3 odpovědi kolegů a dal jsem 3 zelené palce. Existuje něco jako pojistné podmínky a ty jsou závazné pro obě strany.

    Nic s tím tedy již neuděláte. Víte, jsme v Čechách. Pokud by byla neschopenka bez možnosti kontroly, potom by toto pojištění bylo, samozřejmě to není Váš případ, maximálně zneužíváno.

    Ještě dotaz, když se Vám to stalo, mluvila jste se svým pojišťovákem?

    3

    2
     | Odpovědět privátně
  •  Ivan Špirakus 
    Účastník

    Obecně u jakékoliv škody platí, že aby porušení nějaké časové lhůty předepsané klientovi k oznámení škody bylo důvodem k zamítnutí či krácení plnění, musí zde být nějaká souvislost s tím, že pokud je škoda oznámená pozdě, sníží či omezí se tím nějaká akce či právo na straně pojišťovny.

    Pokud zde totiž takový jednoznačný vliv není, platí pro nároky z pojištění obecné promlčecí lhůty (3+1) rok.

    V dané situaci bych se asi poradil s právníkem (zkušeným v oboru pojistného práva), zda to ustanovení PP či jeho striktní výklad, který pojišťovna uplatnila, není v rozporu s tou obecnou promlčecí lhůtou.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Václav Šplechta 
      Účastník

      Zde vidím problém v tom, že pojišťovna již není schopna ověřit, zda klient skutečně byl omezen v pracovní činnosti a nevykonával práci, popřípadě neběhal někde po lesích s rodinou. Tímto nechci napadat paní klientku – to je obecné konstatování, které není myšleno na tento konkrétní případ – je to mé obecné vyjádření k této problematice.

      1

      0
       | Odpovědět privátně
Reklama

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account