Zobrazeno 14.690x
Označeno štítky: Konkurenční doložka, PF PRO, SMS
Toto téma obsahuje celkem 25 odpovědí. This post has been viewed 14691 times Do diskuze (11 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel Jiří Vařečka a poslední změna proběhla 3 roky a 9 měsíci. This post has been viewed 14691 times
- Autor
Jiří Vařečka
ÚčastníkTak se mi do rukou dostal náborový letáček od konkurence = SMS.
Dobře vymyšlené, nechtějí přímo našeho spolupracovníka, pouze ho žádají o nějaký kontak na spolupracovníka potenciálního s uvedením výše provize.
Jen pro info = bez bodů, plánu produkce, nutnosti dalších spolupracovníků, bez pozice manažer, bez možnosti klesnout a konkurenčních doložek, je u našich samostatných spolupracovníků ta částka 14.688,-Kč.
A není konečná!
00| Odpovědět privátně 4. 10. 2012 v 14:22Jiří Vařečka
ÚčastníkDal jsem toto samostatně, ale je tady již:
Diskuzní fórum:
SMS finanční poradenství, a.s.
.
dost „dobré“ počtení.
51| Odpovědět privátně 4. 10. 2012 v 14:26Roman Kolář
Účastník…Je známou tím, že svým poradcům vyplácí nejvyšší provize na trhu… kde já jsem to už jen slyšel? Nebylo to tu nedávno v bleděmodrém na letáčku od Partners?
74| Odpovědět privátně 4. 10. 2012 v 21:07luděk mitas
ČlenPane Vařečko, v SMS nemáme konkurenční doložku.
00| Odpovědět privátně 5. 10. 2012 v 6:30davissboy
ÚčastníkNevím jak vy, ale jiní poradci vaší společnosti mají ve smlouvě konkurenční doložku ;)Jen pro pořádek.
10| Odpovědět privátně 16. 2. 2013 v 23:39František Saidl
ÚčastníkNé, že by na tom záleželo, konkurenční doložku jsme ve smlouvách měli, nicméně nebyla využívána, tak jsme ji před cca 2 lety zrušili. Týká se to nových i starých smluv bez výjimky.
00| Odpovědět privátně 14. 8. 2019 v 17:27Jiří Vařečka
ÚčastníkTak to je dobře, že jste zrušili konkurenční doložku.
Jen si to, s Vaším dovolením, dovolím shrnout:
2012 – to je doba založení tohoto vlákna
16.2.2013 – na tento příspěvek reagujete tím, že
14.8.2019 napíšete, že máte zrušenou konkurenční doložku 2 roky.
:-)
:-(
to je ale dosti smutné, že od roku 2012 byla ještě 5 let v platnosti.
No, přeji Vám, aby, třeba, někdy příště, byla ta reakce rychlejší.
Mnoho zdaru do dalších let.10| Odpovědět privátně 19. 8. 2019 v 15:43
Jiří Vařečka
ÚčastníkOK,
já ale nepsal že ji máte.
Já psal o tom, co mají naši spolupracovníci.
:-)
prostě jsem ten dopis od SMS použil jako naši reklamu.
Kdybychom ho nedostali, nemohl bych to udělat.
40| Odpovědět privátně 5. 10. 2012 v 7:21Jindřich Benda
ÚčastníkSami přece víte, že provize nejsou všechno.
40| Odpovědět privátně 5. 10. 2012 v 7:50Jiří Vařečka
ÚčastníkAno, souhlasím,
jak jsem již psal,
reaguji pouze na to, co jsme dostali.
A tam je (v tom PDF) kladen důraz na provize.
Nicméně slušné a férové jednání, stejně jako kvalitní zázemí a podpora, to považuji za samozřejmost.
40| Odpovědět privátně 5. 10. 2012 v 7:55Roman Kolář
ÚčastníkJinak, jak je zmíněno výše, provize skutečně nejsou všechno, i když pochopitelně v tom jejich výše hraje významnou roli. Nicméně, pokud daný obchodník jde do dané firmy jen kvůli provizi, bude také ve vyšším procentu více inklinovat k tomu odejít jinam, pokud mu někdo nabídne více. Jenže na tom letáku je na to kladen dost důraz, právě tou větou, kterou jsem uvedl výše. Já tedy nevím jak kdo, ale pro mě společnost SMS rozhodně není známa tím, že poskytuje nejvyšší provize na trhu. Pokud by mě chtěla taková společnost zaujmout jako obchodníka, tak by mě kromě provizí zajímalo právě to, jak se bude nakládat s mými klienty a kmenem v případě, že se rozhodnu odejít, jak se ke mě bude provizně chovat, pokud nechci budovat tým, jak se ke mě bude chovat, když nesplním stanovený objem. Abych byl spravedlivý, tak to poslední tam je. Když nesplním, jdu dolů. To samotné mi stačí k tomu, abych do takové firmy nešel, mě tohle prostě nesedí, ale pokud to někomu svědčí, nic proti, doufám jen, že se pak uhlídá a když mu na konci budou nějaké ty body chybět, že nezačne své vlastní rodině nebo známým vyrábět IŽP. Už jsem to viděl asi stokrát a nedělám si žádné iluze. Je to pak systémem vynucený a též velmi nevýhodný obchod. Navíc nějaká tabulka s body, dle kterých si ani neudělám žádnou představu o objemu, je mi na prd.
73| Odpovědět privátně 5. 10. 2012 v 17:53Ivan Špirakus
Účastníkdovoluji si podotknout, že to není „dobře vymyšlené“ ale pouze slepě okopírované…..
– svůj slovosled totiž bezpečně poznám…. :)
21| Odpovědět privátně 9. 10. 2012 v 8:20Anonymní uživatel
NeaktivníKopírují se jen dobré věci, takže bych to vnímal jako ocenění dobře odvedené práce, byť z tábora konkurence :0)
30| Odpovědět privátně 9. 10. 2012 v 8:42Ivan Špirakus
Účastníkno, to je taky úhel pohledu :)
mají asi „čínskou filozofii“, kde se kopírováním vyjadřuje úcta a obdiv ke původnímu vzoru… ;)
– ovšem západní kultura s ochranou duševního vlastnictví dostává tak trochu na frak…
61| Odpovědět privátně 9. 10. 2012 v 9:06Michal Ticháček
ÚčastníkVážený pane kolego,
nejsem si zcela jistý, zda jsme oba dva pochopili správně samotnou podstatu věci. Jedná se pouze o „informativní leták“, nemůžete zde hledat přesný výpis veškerých výhod či nevýhod, proč přestoupit či nepřestoupit k naší společnosti. Tyto konkrétní podrobnosti se každý daný poradce dozví na osobní schůzce s níže podepsaným manažerem.
Pokud bych měl vytvořit dopis, kde napíši úplně vše, bude z toho nejméně pěti stránková brožura, a ta nikoho na první pohled rozhodně nezaujme, spíše odradí.
Pokud zde však diskutujeme na výše uvedená témata, rád Vám, jako představitel zmiňované společnosti, na Vaše dotazy odpovím:
Váš první dotaz: „Jak se bude nakládat s Vašimi klienty a kmenem v případě, že se rozhodnete odejít?“
Odpověď: Každý poradce SMS Finanční poradenství, má ke svému přístupu na náš informační portál i přístup do své databáze smluv, kde vidí všechny své klienty. Dokonce mu firma nabízí i „scany“ jednotlivých dokumentů jeho podepsaných smluv, což znamená, že má kompletní přehled o svém kmenu. V případě, že se rozhodne odejít, tak máme ve smlouvě o obchodním zastoupení odstavec, že žádný poradce SMS mu nesmí ve storno období smlouvy zrušit. Pokud tak udělá, nová získatelská provize, náleží původnímu poradci. V případě, že má někdo takový komplexní přístup do své databáze, tak věřím tomu, že 99,9% odcházejících poradců si jí stáhnou a pracují na ní i nadále.
Váš druhý dotaz: „Jak se k Vám bude společnost provizně chovat, pokud nechcete budovat tým a jak se k Vám bude chovat, když nesplníte stanovený objem?“
Odpověď: Pokud u nás poradce nechce tvořit tým, chováme se k němu stále stejně. Navíc ho nijak nenutíme vytvářet si vlastní tým a každý poradce, který chce postoupit na manažera, musí pochopitelně splnit určitá kritéria pro to, aby se mohl manažerem stát.
Jen pro konkrétnost, další poradenské pozice tedy jsou: Senior poradce 14 364 Kč, Top poradce
15 991 Kč, Generální reprezentant 16 758 Kč. Co musí plnit každý na daných pozicích, případným zájemcům rád odpovím osobně, ať zde nemáme příspěvek na půl hodiny čtení.
Váš třetí dotaz: „Když nesplním, tak jdu dolů?“
Odpověď: Ano máte pravdu, když nesplníte, jdete dolů, ale i toto má svoji podmínku a určité pravidlo. Celý rok firma rozděluje do čtyř kvartálů (čtvrtletí). Začátek každého kvartálu znamená postupy, ale i sestupy. U poradců se počítá bodová produkce, když postoupí a daný kvartál poté nesplní, hned nepadá. Čeká se jedno celé pololetí a z toho se mu vypočte průměr za čtyři nejsilnější měsíce, pokud průměr odpovídá, zůstává stále na své pozici. Pokud mu to ani pak průměrově nevychází, tak jednou rodinnou smlouvou to zcela jistě nezachrání. Problém je tedy evidentně v tom, že půl roku nepracoval. Pokud máme dovolenou, nemocenskou nebo mateřskou dovolenou, každá daná pozice se po celou dobu trvání dané věci zachovává stejná!
U manažerů je to ale zcela jinak: Manažer není nijak bodově hodnocený, nýbrž fakturačně = to co jemu, i jeho lidem, přijde na výplatu. Víme, že do výplaty přijde pouze ta smlouva, která je v pořádku, bez chyb a zaplacená klientem. Musím podotknout, že z fakturace se odečítá i storno, takže každý manažer je motivovaný hlídat kvalitu smluv a jejich případné storno.
Ukažte mi konkrétní firmu, která to má nastaveno podobně??? Stejně jako u poradců, i manažer má půl roku ochrannou lhůtu, poté je však zodpovědný za kvalitu odvedené práce nejen jeho, ale také jeho poradců.
S tabulkou a produkčními body máte pravdu. Ten, kdo nezná systém SMS z toho málo pozná. Ale vycházejme z toho, že Junior poradce dostává 1 Kč za bod, takže pokud je jeho odměna taková….
Přeji všem příjemný a úspěšný den.
S přátelským pozdravem,
Ticháček Michal, Regionální ředitel, SMS, a.s.
613| Odpovědět privátně 17. 10. 2012 v 19:32Dušan Spál
Účastníkvsechny podobne spolecnosti to maji stejne. ..myslite ze jste neco vymysleli, ale jen kopirujete maximalne neco mirne upravite. Mi stacilo setkani kdy mi volalo vase callcentrum ze CNB kontroluje smlouvy… a ze kontrolor je v me oblasti. … prisel kluk vyklepany koktal nevěděl nic…takhle lakate klienty na kontrolu smluv…mj znam osobne 5 lidi co vyhodili za vazne poruseni etiky, nebo pro neschopnost ci podvody a vetsinou opravdove/vi patlalove…a ted jsou do jednoho v smsce…ano prace je o lidech ale vy tam odpadu mate az příliš
35| Odpovědět privátně 17. 2. 2013 v 0:41hesp hespovič
ČlenPane Dusan S,
tenhle článek, který jste tu tak ostře zveřejnil není podle mého skromného pohledu na svém místě. Nehledě na to, že nepodloženě napadáte společnost Sms finanční poradenství, a.s. a zároveň se ve vašem článku oháníte Etikou v pojišťovnictví. Doporučuji tenhle dvojlist prostudovat.
Dále bych si vyprosil výrazy jako je ODPAD apod.
To, že pracujete pro Českou pojišťovnu ještě neznamená, že můžete napadat konkurenční společnosti a jejich zprostředkovatele.
Krom toto, co si budeme nalhávat. Česká pojišťovna zlatou korunu také nenosí :P
K závěru: Mé doporučení je takové, aby jste si nejdříve zametl před svým prahem a potom se poohlížel po jiných.
S pozdravem
Michal Urban
53| Odpovědět privátně 17. 2. 2013 v 9:44
Jiří Vařečka
ÚčastníkVážený pane řediteli,
tak jak vidím, jste to Vy, kdo tady nepochopil.
Prostě jedna Vaše ovečka kontaktovala lidi z naší obchodní služby.
Kdyby se tak nestalo, nebyla by tato diskuse a nemusel by jste se sem narychlo přihlásit a obhajovat se.
A to přepočítávání na body, nějakou dobu nějaké přepočítávání než PPZ klesne s provizí, to je jen obyčejné mlžení. Když se zeptám u SMSáků na procenta, nevědí.
To je ale přeci záměrem firmy.
Tečka.
PS.: děkuji za tabulku, určitě nám pomůže s úspěšnějším náborem.
73| Odpovědět privátně 17. 10. 2012 v 21:56Roman Kolář
ÚčastníkV každém případě Vám děkuji za odpověď. Na celém svém příspěvku tak mohu změnit to, že obchodník je průměrem následujícího období ochráněn před nenadálým pádem. Jen pro pořádek, nepsal jsem o jediné rodinné smlouvě, ale to je vcelku jedno. Kdybyste věděl, kolik jsem viděl takto násilně vyrobených obchodů, nedivil byste se, že to píšu. Co se týká kmene, jde mi o to, zda si ho obchodník může převést kamkoli jinam. Obvykle to totiž funguje tak, že následné provize chodí správci pojištění a ten následný převod správy neodsouhlasí. Také bohaté zkušenosti z vlastní praxe.
Popsal jste další poradenské pozice, ale ty jsou v té tabulce i s provizemi, mě by spíš zajímalo, jakou výši objemu zahrnují ty body. Co je to 55 tisíc bodů? Pokud junior má bod za korunu, pak u samostatného poradce je to cca 1,33 Kč? a produkce tedy někde těsně nad 40 tisíc?
A jak jste přišli na to, že SMS je známé tím, že poskytují největší provize na trhu? Stejný poradce s tímto objemem by jinde jako samostatný dostal třeba 15 nebo 16 tisíc bez problémů. A myslím, že by klidně oželel tři manažery a dva ředitele nad sebou. Myslím, že by mu stačil jeden. Ale to už je řešení každého z nás, získat si k tomu informace a rozhodnout se, jaký styl mu vyhovuje. Nemohu se ovšem zbavit pocitu, že onen slogan s provizemi je prostě účelová reklama na peníze. Každý se snažíme něčím zaujmout, ale je tohle pravda?
42| Odpovědět privátně 17. 10. 2012 v 23:29Ivan Špirakus
Účastníkmě by hlavně zajímalo, jak jste „vytvořil“ tenhle dopis…
jde mi o to, zda to je Váš nápad, že prostě zkopírujete text konkurenční firmy…. nebo zda se na tom podílelo i vedení celé firmy
33| Odpovědět privátně 18. 10. 2012 v 7:27Michal Ticháček
ÚčastníkDobrý den,
tyto „informační letáky“ jsou v kompetenci daného manažera.
Pokud by vedení firmy vytvořilo leták, jednalo by se o oficiální „náborovou kampaň“ SMS a pod dopisem by nebyl zcela jistě podepsaný manažer dané kanceláře.
Já nemohu mluvit za někoho jiného, ale myslím, že daný manažer vycházel z více konkurenčních letáku a z toho vyhotovil jeden finální, který byl účelově cílený na určitou skupinu poradců.
Pokud mé informace jsou správné, tak leták nebyl rozeslán do oběhu celé ČR, ale pouze v lokalitě Zlína.
Pěkný den
25| Odpovědět privátně 18. 10. 2012 v 9:51Michal Ticháček
ÚčastníkDobrý den,
myslím, že nemusí být žádným tajemstvím, že u nás poradce má za jednu 1000 kč smlouvu životního pojištění 9576 b. Ano poté jsou nastaveny koeficienty jako 1; 1,17; 1,33; 1,5 apod…
Všechno je to, ale jen o tom jak daná společnost nastavuje provize a jak je investuje dále. Pokud jsou nastaveny provize poradcům takto vysoko, tak musí být na něčem ubráno.
U nás poradci mají Kancelář, vizitky, marketingové předměty, dárky pro klienty vše zdarma.
Dále jim firma poskytuje patřičné zázemí centrály a back office. Máme administrativu, která zpracovává smlouvy, upozorňuje poradce na intervence, případné storna. Odborné garanty, kteří jsou připravení řešit s poradci jejich obchodní případy, platíme jim školení prodejních dovedností, manažerské vzdělávání u certifikovaných školících center. Jako benefity získávají NTB, mobilní tiskárnu pro sjednávání elektronických smluv (skoro 90% produkce tiskneme), a tiskárny poradci mají zdarma. Výhodné mobilní tarify apod.…
Poradci mají k dispozici náš vnitřní systém „admin“, který rád představím, protože si myslím, že to není jen tak nějaký extranet, ale pomůcka, kde poradce má od veškerého programového vybavení přes náhled na své smlouvy k elektronickým formulářům a žádankám. Máme IT podporu pro poradce, která je schopná pomoci s instalací programů a všemi možnými věcmi.
Špičkový poradenský software, kde vývoj stojí v řádu několika miliónů, a je určen jako pomůcka pro poradce na tvorbu profesionálních analýz! Nikdo přeci nechce jako za starých časů kreslit po papíře.
Firma platí vybavení kanceláří pro profesionální vzhled poboček. Takže ano, můžeme nabídnout i vyšší provize, ale v tom případě si poradce musí vše zaplatit sám, a v tomto případě jeho fixní náklady prudce vzrostou, takže je pořád na stejné nebo horší provizi jako u nás. S tím rozdílem, že u nás se firma o vše postará. Bezkonkurenčně nejvyšší provize máme, ale v porovnání makléřských společností, které jsou stejně nastavené. Nebudeme srovnávat provize makléřských firem a Brokerpoolu, na druhou stranu pevně věřím, že takové zázemí jako u nás v těchto společnostech poradci nenajdou. Někteří poradci s těchto firem u nás pracují a ty provizní informace máme, ale máme i informace o zázemí a podpoře.
Je to čistě úhel pohledu. Jsou dvě strany makléři a brokerpool. Teď záleží na poradci, jak sám umí počítat a v čem jsou jeho priority.
Ticháček M.
45| Odpovědět privátně 18. 10. 2012 v 10:31Roman Kolář
ÚčastníkAle samozřejmě, to mi nemusíte vysvětlovat, že když chcete vytvořit nějaké zázemí nebo něco pro obchodníky zaplatit, tak se na to musí někde vzít. Nikdy jsem netvrdil nic jiného, než to, že obchodník si musí vybrat sám, jaký styl práce mu vyhovuje. Neděláme to jinak. Čím více obchodník stojí času a čím více do něj musíte investovat, tím menší prostor vzniká na provizích. Já jen celou dobu píšu, že tohle není pro mě a že pokud by mě mělo něco oslovit, tak nikoli leták se zprávou o nejvyšších provizích na trhu. Ten systém mi nevyhovuje a brokerpool je přesně to, co mi sedí. Nevím, jestli to pro samostatného obchodníka vyjde dráž, to záleží na tom, co potřebuje. Ale pokud je rozdíl na tisícovkové smlouvě třeba 3-4 tisíce, tak na třech smlouvách za měsíc je to přes 10 tisíc a za rok 150 tisíc. Za to si myslím koupí slušnou tiskátnu, notebook a klidně dojede na nějaké specializované školení a ještě mu pořád sto tisíc zbude.
Trochu jste přeskočil moji otázku o spravovaném kmeni. Když od Vás obchodník odejde, může si sebou vzít to, co tam vybudoval? Pustíte mu do správy jeho kmen nebo si ho SMS ponechá? To je totiž dost podstatná otázka. Moje filosofie je to, že když u nás obchodník nebude spokojený nebo mu to nebude vyhovovat, může si vzít vše, co u nás vybudoval a odejít kamkoli jinam.
02| Odpovědět privátně 18. 10. 2012 v 12:06František Saidl
ÚčastníkPodle mě, pokud někdo vyplácí vyšší provize, neznamená to automaticky, že její poradci mají lepší podmínky, než v jiné firmě, která platí méně. Záleží na tom, co se děje s ostatními penězi a také na tom, jak je disponibilní balík peněz rozdělován poradcům a manažerům v jednotlivých stupních. Pokud se týče SMS, z každé koruny kterou obdržíme od našich partnerů přibližně 8% si odebírají majitelé (což je vzhledem poměrům v našem oboru neobvykle málo). Z těchto peněz zároveň tvoří rezervní fond firmy a platí daně. Dalších 8% slouží k administraci a podpůrným programům, vč. vzdělávání, internetových a softwarových nástrojů. Zbytek, tj. 84% je vypláceno formou provizí a hradí se z něj také nájmy kanceláří manažerů. Od našich partnerů přitom za produkty dostáváme stejné peníze jako ostatní největší firmy. Tato skutečnost sama o sobě redukuje problém s vyplácením provizí na jednoduchou matematiku, pokud ovšem se někomu nedaří peníze získávat kouzly. Tím, že náš provizní systém tvoří strom, není vyloučeno, že náš poradce by skutečně mohl v jiné menší společnosti zastřené poolem za stejné produkty získat vyšší provizi. Otázkou je, do jaké míry by jej tato firma uspokojila, pokud se týče jejího podpůrného systému a možností kariérního růstu. To ovšem musí posoudit každý sám podle sebe. Jinak náš provizní systém funguje transparentně a bez výjimek, což také v našem oboru není obvyklé. Tzn. že z každé koruny, kterou nám partner pošle (včetně následných provizí), 42 haléřů dostane junior poradce poradce, což je zároveň bodová hodnota, z níž se odvíjí výdělek ostatních poradců a manažerů. Náš provizní systém jsem detailně popsal na našich webovkách a také na nich vytvořil provizní kalkulátory jak pro poradce, tak i pro manažery.
00| Odpovědět privátně 14. 8. 2019 v 17:58Roman Kolář
ÚčastníkJak píšete Vy i já. Každý si musí vybrat, jaký systém mu vyhovuje a co chce v budoucnu dělat a jak moc chce nebo nechce mít zavřená vrátka k vlastnímu budoucímu rozhodnutí. Tím nastoluji otázku… co se stane, když obchodník zjistí, že mu takový systém nevyhovuje a bude chtít odejít do jiného systému? Jaké má dispoziční právo k tomu, co tam vytvořil?
Bod číslo dvě. Důležité je, jak je karierní systém postaven. Řada těch systémů, nebojím se říct, že většina, je postavena na bodovém postupu, který měří momentální výkon v produkci, jinými slovy v přinesených penězích. Takový systém ale funguje proti servisnímu modelu, neboť motivuje obchodníka do produkce co nejvýše bodovaných produktů. Typickým příkladem je život a investice s předplaceným poplatkem na xx let dopředu.
A nedej bože, pokud by v takovém systému byla i hrozba sestupu z dosažené pozice.20| Odpovědět privátně 16. 8. 2019 v 21:00
- AutorPříspěvky
Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.