Zobrazeno 1.396x

This topic has 10 odpovědí, 5 diskutujících, and was last updated 2 weeks by Petr Karel. This post has been viewed 1397 times

  • Autor
    •  Petr Karel
      Účastník

      Ahoj vsem, poslední dobou resim ja a plno lidi kolem me vraceni provizi po ukonceni vztahu s Ceskou pojišťovnou.
      V mem pripade jsem po 10 letech odchazel v roce 2016 v vyhrocene situaci . Nechal jsem tam cely svůj vytvoreny kmen cca 2000 klientu , který vetsinove nebo spise z 98 % toho co vydělávalo prevedli na nekoho rekneme z rodiny. Po cca 3 letech me ceka platak na několik desitek tisíc. Celkem ted uvazuji jak situaci resit je jasne , ze ten kdo pracuje s mym byvalym kmenem ho aktivne pretaci . Dále mi není jasne když jsem videl sjetinu tak tam mam jen par radku plusu asi aby se nereklo a zbytek jen minusy a celkem dardy. Zjistoval jsem jak teda cela situace funguje u druhých kteří třeba i resili soudni spory. Pry celkem narocne hlavne na hlavu a cas. Team pravniku z CPOJ pry bere bezne 10 tis. za stani a nemá problém ani s naklady na cestovne bezne 5 tis. jedna cesta. Dále vse i když nahravalo VPA tak proste dopadlo dobře pro pojišťovnu. Dokonce jsem mluvil i s jednou co to vypada tak , ze to jeji pravnik schvalne posral – asi byl zainteresovan protistranou a proste prohrala. Vrchol vseho bylo pry to jak pozvali desitky svedku- klientu a stejne pry nic nepomohlo. Další clovek mi řekl do telefonu zaplat co chteji , protože nikdy nevyhrajes.
      Uvazuji jak ted z toho ven – to fakt není v cele CR nikdo kdo nebyl uspesny v soudnim sporu o něco co nemůže ovlivnit ? Kde nikterak nekomunikuje s klienty, nevi jak presne vypada vypovidani smluv a hlavne uz nemá ani zadnou kontrolu nad tim jestli dochazi k pretaceni nebo ne ?
      Cele mi to pripada na hlavu. Hledal jsem jestli existuje nejaky podobny spor na kterem by se to dalo postavit a ono nic…. bud lidi sli v prubehu sporu na určitou dohodu nebo proste nevyhrali. Taky jsem nevidel , ze by zaden z těchto problemu kterou jsou rozsahle celym trhem někdo veřejněji nebo z medii zabyval:-(
      Ocenim kazdou pomoc . diky .

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Jakub Beneš
      Účastník

      Tak já nevím. Mně to přijde jasné a měl jste s tím počítat. pokud jste dostal provize, které jsou pod stornem, tak je jasné, že tyto provize jsou jen zálohy a je to dluh, který musíte za určitých okolností vrátit. Peníze jsou vaše až potom. :)

      0

      3
       | Odpovědět privátně
    • Dobrý den,
      tohle je problémová situace, neboť nikde není dáno (pokud je mi známo), že smlouvy musí pojistitel držet v účinnosti po Vašem odchodu coby výhradního zprostředkovatele. Očividně to chce více dopředu a promyšleně plánovat odchod z oboru a neodcházet “vyhroceně”. Tím do Vás ale nechci rýpat. Zkusím trošku poradit, popostrčit – mě vždycky pobaví, jak finanční instituce najednou zjihnou, když se nějaký případ medializuje (černé ovce, dtest apod.). Typicky je to v rámci pojistného plnění nebo nějakého bankovního případu. Váš příběh je sice něco jiného a nikdo z nás do něho nevidí, ale zkusit to můžete.

      1

      1
       | Odpovědět privátně
    • Dobrý den,spíše vidím celostně problém v nastavení Provizních podmínek, konkrétně vrácení provize za storna po odchodu. Také jsem toto ve své praxi zažila a nejhorší je, že nemáte jakoukoliv kontrolu, nemůžete ovlivnit tvorbu storen (často i s poškozením klienta).Dokonce u jedné pojišťovny mi účtovaly storno neoprávněně, byla jsem dále v kontaktu s klientem, což pojišťovna nevěděla. Protože šlo o nemalou částku, ohradila jsem se konkrétním výpočtem i skutečnostmi a pak už se pojišťovna neozvala. Je to už 8 let, tak doufám, že se ani neozve. I tak jsem vracela tučnou sumu, protože moje smlouvy ŽP bývalý kolega zrušil. Jen to dokazuje, jaký je v tom chaos a jak to pojišťovny zkouší.
      Pokud dále pracujete, tak se s vracením storna zapotíte, ale co až půjdete do penze ? To znamená 5 let před důchodem nedělat ŽP a ÚP, kde je storno vratka sjednaná. Mě se důchod blíží, a říkám si, že při tvoření zákonů se na slušné poradce vůbec nemyslí.
      Alča

      1

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Už je to velmi dávno, co jsme podobná témata zde řešili a docela jsem vypadl ” z role”. Nicméně můj kolegy měl platit částku ve staticících a nezaplatil nic. Tam to ale bylo proto, že pojišťovna se snažila uplatnit smluvní pokutu za pozdě odevzdané výkazy a pozdě zkontrolované inkasní bloky.
      Domnívám se, že počátek problému je v nastavení, které říká, že po Vašem odchodu je kmen přepsán na někoho jiného. Protože jinak by plusy z Vašeho kmene mohly pokrývat případná storna. Ve skutečnosti je to ale tak, že to, co jste vybudoval na kmeni, to dostane někdo jiný a naopak veškerá storna jdou za Vámi. Těžká logika, co? Nebo se pletu?
      Co bych rozhodně rozporoval a dle mého soudu dobrý právník by měl uhrát, je to, pokud smlouvu u klienta někdo z ČP zrušil a udělal novou.
      Druhým bodem je to, že Vy nemůžete nijak ovlivnit, když klient avizuje zrušení smlouvy… nemáte přístup do systému, nikdo Vás neupozorní na tuto okolnost a Vy nemáte žádnou možnost zabránit stornu. O to by se také nechalo opřít.
      Myslím, že minimálně rozporovat některé věci se nechají a celkovou velikost storen alespoň snížit. Bohužel, nevím, jak to chodí dnes, roky jsem to již neřešil, mezitím se změnily i smlouvy s obchodníky, ale dříve jsem několik takových situací viděl.

      K tomu, co píše paní Klimešová… tohle řešení má a je to řešení, které vychází především od nás. Jde jen o jednu zcela zásadní věc a to nesjednávat ŽP v zálohové provizi, ale v provizi průběžné. Pojišťovny (ne všechny) jsou schopny nastavit takové provizní modely, obchodníci je ale musí chtít sjednávat. Do důchodového věku pak vstoupíte přesně obráceně, tedy ne se strachem ze storen, ale v pohodě s kmenem, který můžete buď velmi dobře zpeněžit a užít si tak prostředky v důchodu nebo pracovat v důchodu s částí lukrativnějších klientů a mít tak dostatek peněz i času.

      4

      0
       | Odpovědět privátně
    • Pane Koláři, k závěru Vašeho příspěvku – moje řeč. Existují přeci modely, kde je možno si nechat provizi vyplácet průběžně, ať už model 5*20% nebo 60/60 (vyplácení každý měsíc). Ano, tyto modely možná nejsou vhodné zcela k aplikaci v počátku poradenské a pojišťovací praxe, ale rozumný OSVČ by si přeci měl umět spočítat, zda před sebou tlačí “půjčku” v podobě zálohových provizí, nebo se těší z pravidelných provizí v podobě průběžného vyplácení, díky objemu kmene za předchozí roky práce. A pokud mi to moje mateřská firma, ať už pojišťovna nebo MLM společnost neumožňuje, mám přeci možnost jít jinam. Třeba do poolu.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Jakub Beneš
      Účastník

      Tak zrovna pooly dnes jedou primárně na zálohové provizi. Nejvíce rozloženou produkci v čase dnes využívají poradci Partners a to už dlouhé roky a nyní velká většina produkce je právě v modelu pay Whole life. A nebavime se tu o modelu 5x 20, ale například 30% ever.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Petr Karel
      Účastník

      Zdravim všechny, jsem tady chvili nebyl a nejak to nechal trochu vyvětrat. Nevim co k tomu vsemu rict. Byl jsem v te pojistovne 10 let , udelal jsem tam mraky práce a ted to chteji vracet. Nechapu nebo neprijde mi fer , ze muj byvaly knem někdo dostane po mem odchodu prideleny a normlane s tim hospodari a pretaci toa bere dobihacky. To je asi zakladni kamen urazu. Me nenechali dobihacky nebo mi nechali jen par drobnych a ty rany my odečtou všechny. K tomu ja nemam zadnou kontrolu to je další vec co mi na tom vadi . Nemuzu do systemu , nejde se kouknout co se tam delo jestli to někdo pretocil jestli někdo jednal s klientem třeba o uprave smlouvy atd… proste nic. Jen poslou tabulku a toto nam dlužíte. Odmitam celkem razantne platit něco co jsem neovlivnil nebo nemohl ovlivnit a uz vůbec nechapu to hospodareni s kmenem , které oni praktikuji několik let. Zvazuji nejaky vetsi medialni humbuk kolem toho , protože je nehorazne aby pojistovny na tom takto fungovali , byli vlastne v pohode , protože o nic nejde. Klient zaplati naklady, provizi sosneme zpet a cista hlava. Co se tyce pozde odevzdanych věci a ostatních doložek co zde byli zminovany tak ty jsem nemel a vim, ze lidi to i castecne platili a slo celkem o rany typu 300 tis. a pod za třeba prechod ke konkurenci . Proste z celého toho trhu je mi na zvraceni a uz uvazuji , ze se jednou pro vždy n a to poradenstvi vykašlu a budu mit cistou hlavu a klid . Nehlede ještě na fakt , ze vlatne za ty tri roky je to porad jina a jina castka podle toho kdo to vymaha …. at MBA credit , nebo Solution, nebo podobne atrakce…. jednou 35 pak 50 pak 80 pak zase 40 a tak porad dokola….. paradox je ze zatím všichni komunikovali jen obyčejnou postou . Prislo i par vyhruznych dopisu typu nasvtivime vas na pracovisti a hned budeme provádět inkaso….to me pobavilo asi nejvíce , protože v te době jsem byl nezamestnany.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Petr Karel
      Účastník

      joo jasne muzu jit jinam a muzu to tam zase nechat a muzu zacinat od nuly…. to pak vlastne je tak , ze clovek nemůže nikdy odejit coz podle me není uplne normlani :-)

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Petr Karel
      Účastník

      Nee od nuly nezacinate nikdy pokud to delat několik let jen tam proste nechate ten kmen, vždy tam nechate nejake peníze , které vam na konci bud nevyplati nebo castecne zadrzi a opet vas neminou storna tentokrát uz 5 let stresu. Pak taky nesmite zapomenout na to, ze sotva vytahne paty z kancelare tak vas kmen dostane za odmenu někdo fajn kdo tam poleze a kdo to bude pretacet a prepracovavat a vy to zaplatite :-) Takze vlastne lze rici , ze je lepsi uz nelozit nikde, protože je to vždy jen financni ztrata a minus do budoucna :-) Proste poslední dobou mam pocit , ze cele to pojistovnictvi nebo poradenstvi je od zacatku spatne a změna je v nedohlednu

      0

      0
       | Odpovědět privátně
Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 9 vláken odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account