Zobrazeno 9.246x
Označeno štítky: bonifikace, jednorázová investice, převod do správy, storno
Toto téma obsahuje celkem 5 odpovědí. This post has been viewed 9247 times Do diskuze (2 diskutující) se naposledy zapojil uživatel Anonym a poslední změna proběhla 2 měsíci a 2 týdny. This post has been viewed 9247 times
- Autor
Lubomír Smolák
ÚčastníkDobrý den,
pracoval jsem pro ČP 2010 – 2013. Teď (konec 2017) mi přišlo, že dlužím pojišťovně za storna smluv které byly uzavřeny v r.2012 a vypovězeny 2015. Je možné, aby po více než dvou letech od ukončení smluv, chtěla po mě pojišťovna peníze nazpět? Je pro to nějaká časová hranice?Děkuji,
L. Smolák20| Odpovědět privátně 21. 12. 2017 v 14:16Roman Kolář
ÚčastníkDobrý den,
pokud ve smlouvě není, že to pojišťovna musí nárokovat do… tak to podle mě vymáhat může. K promlčení dojde tuším až po deseti letech (dotaz na právníka). Pokud tak nebylo učiněno, chtějte po pojišťovně kompletní seznam těch smluv s datem vzniku, ukončení a příčinou ukončení. Dokud nebudete mít jasno, jak dlouho smlouva trvala a jakým způsobem zanikla, nic neplaťte.
Pak je tu další bod a tím je, jaké jste měl možnosti stornu zabránit. Předpokládám, že pojišťovna Vás od systému odřízla a neposlala Vám ani žádnou informaci o tom, že smlouva je v ohrožení, tedy že klient např. neplatí nebo smlouvu vypověděl. Tím Vám zamezila se účinně proti vzniku storna bránit.
Další kapitolou mohlo být přepracování smlouvy jiným obchodníkem ČP.
Prostě zjistěte si okolnosti kolem těch smluv a jejich ukončení a braňte se.30| Odpovědět privátně 21. 12. 2017 v 19:38Jiří Vařečka
ÚčastníkPane kolego, není to ale jednoduché, něco z toho, co popisuje Roman, od ČP získat.
Spojte se s ČP a snažte se dohodnout.
Pokud uvidí vstřícný postoj, je to možné.
Souběžně se také můžete obrátit na svého právníka.
Držím Vám palce a myslím, že i za ostatní mohu napsat, že uvítám průběžnou informaci o průběhu a stavu – děkuji Vám předem.20| Odpovědět privátně 22. 12. 2017 v 9:23Anna Himmerová
ÚčastníkDobrý den,
chci se doptat na problematiku smluv převedených do správy.Pochopila jsem, že za smlouvu převedenou do své správy přebírám zodpovědnost, dokonce v tom smyslu, že mohu vracet zálohovou provizi vyplacenou původnímu získateli, nicméně tuto lze alespoň dopočítat…
Převedli jsme s klientem do mé správy jeho jednorázovou investici, zde by zdánlivě nemělo nic jako storno hrozit… Klient následně asi po roce potřeboval peníze vybrat, kvůli vlastním zdrojům… Společnost po mně po skoro roce od zpětného odkupu nárokuje jakousi bonifikaci vyplacenou původnímu získateli, o které jsem se ve smluvní dokumentaci klienta neměla šanci dočíst a která byla podmíněna setrváním investice klienta ve fondu po dobu tří let.
Z logiky věci považuji toto za nelogické a nemorální (a nelegální by to mělo být také), nicméně na centrále to řeší dle výše zmíněného principu… Chci se tedy zeptat jak se mohu bránit, zatím to vypadá pouze na možnost chtít jakýsi regres po původním získateli.
00| Odpovědět privátně 17. 6. 2022 v 14:30Anonym
NeaktivníTo zní jako EFEKTA – CREIF :-) Bohužel storno je opravdu ve smlouvě mezi IZ a OCP.
00| Odpovědět privátně 20. 6. 2022 v 16:41
- AutorPříspěvky
Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.