Dobrý den,
pokud ve smlouvě není, že to pojišťovna musí nárokovat do… tak to podle mě vymáhat může. K promlčení dojde tuším až po deseti letech (dotaz na právníka). Pokud tak nebylo učiněno, chtějte po pojišťovně kompletní seznam těch smluv s datem vzniku, ukončení a příčinou ukončení. Dokud nebudete mít jasno, jak dlouho smlouva trvala a jakým způsobem zanikla, nic neplaťte.
Pak je tu další bod a tím je, jaké jste měl možnosti stornu zabránit. Předpokládám, že pojišťovna Vás od systému odřízla a neposlala Vám ani žádnou informaci o tom, že smlouva je v ohrožení, tedy že klient např. neplatí nebo smlouvu vypověděl. Tím Vám zamezila se účinně proti vzniku storna bránit.
Další kapitolou mohlo být přepracování smlouvy jiným obchodníkem ČP.
Prostě zjistěte si okolnosti kolem těch smluv a jejich ukončení a braňte se.