Zobrazeno 21.124x

Označeno štítky: , ,

Toto téma obsahuje 8 diskutujících a má 36 odpovědí. This post has been viewed 21125 times

  • Autor
    • Dostal se mě do ruky dopis od PF-ČP, který Vám zde předkládám.

      Udivuje mě, že nikde není zmínka o ukončení původní smlouvy, na kterou by se měla poslat \”dlužná\” částka, načež je u dopisu hned přiložena smlouva na nové PF-ČP.

      Trošku je to celé zmatečné.

      Teď budu asi vypadat za naprostého \”nevědomce\”, ale účastník musí doplatit dlužné příspěvky? Z toho dopisu bych to tak i vyčetl. Jenom jsem to nenašel nikde v zákoně, ani v penzijním plánu daného PF.

      http://www.podnikatel.cz/zakony/zakon-c-42-1994-sb-o-penzijnim-pripojisteni-se-statnim-prispevkem-a-o-zmenach-nekterych-zakonu/cele-zneni/

      Skutečně se musí doplatit příspěvky? Nebo ČP opět tlačí na klienty dosti \”nestandardním\” způsobem, kdy by měl PF spíše smlouvu vypovědět (6 měsíců neplacení) a místo toho posílá tento zmatečný dopis?

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Mě by zajímalo, jak to penzijko běželo dlouho.

      Účastník (obecně) nic doplácet nemusí, protože by mu to stejně bylo na nic, zpětně příspěvky nedostane. Klient by správně měl platit sjednaný příspěvek, když to nedělá, chodí mu takové ty polovýhružné dopisy, že PF je oprávněn mu ho vypovědět. Ještě jsem ale neslyšel, že by to nějaký udělal. Efektivnější je klienta si uchovat a snažit se ho rozplatit. Takže co to bylo za penzijko, odkdy, případně číslo penzijního plánu, to by mohlo něco napovědět…

      1

      0
       | Odpovědět privátně
      • Běželo 6-7 měsíců a nikdy na něj nebyl zaslán žádný příspěvek, (možná jeden přímo sjednatelem). Byla to akce “hurá” ze strany Č. Pošty, kdy tamní pracovníci museli splnit určitou kvótu sjednaných “jakých-koliv” smluv. Těchto dopisů se mě do rukou dostalo větší počet.

        Taktéž žiju v domění, že klient doplácet nemusí. Jen jsem se s těmito dopisy od ČP ještě nesetkal. Teď už aspoň vím. A je vidno, že dokážou dobře nahlodat :-) Chudáci klienti ČP, kteří se rozhodnou ukončit spolupráci s ČP.

        Dostávat následně tyto výtvory musí být pro spoustu z nich hodně stresující záležitostí.

        1

        0
         | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Už jsem se v minulosti s upomínkou ČP za neuhrazenou platbu setkala. Podle mě to vymahatelné není. Jaký by to mělo smysl v případě ukončení smlouvy výpovědí(se zasláním úhrady 800,-Kč při ukončení do 5 let, bez poplatku po 5 letech)? Žádný – má dáti/dal, podle mě pouze buzerace a apel na city klienta. Zatím jsem se u žádném fondu nesetkala, že by vyžadovali zpětnou úhradu, na kterou navíc nejsou poté schopni zajistit zpětnou výplatu státního příspěvku.

      2

      0
       | Odpovědět privátně
    • O “povinnosti” placení jsem našel pouze tuto zmínku :

      §14

      (1) …. účastník se zavazuje platit penzijnímu fondu příspěvky za podmínek, ve výši a způsobem stanoveným penzijním plánem a touto smlouvou.

      Nikde jsem ale nenašel postih pro účastníka, pokud se tak nestane. Jediný postih je vypovězení smlouvy ze strany PF po 6 měsících neplacení dle §18 1.a)

      Částka (pokuta za odbytné) 800Kč se platí nejdříve po 12měs. a méně než 5 letech trvání smlouvy při žádosti o odkupné. A pouze při žádosti o odkupné, nebo převodu do jiného PF, takže umělé udržování nefunkčního a neplaceného PF po dobu 12měs. částku 800Kč nezaručí.

      Takže si myslím, že problém je vyřešen.

      1

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Petr.Kačenka .
      Účastník

      Dobrý večer,

      máte zkušenost s “penzijní turistikou”? S penzijkem jsem začal v Allianz, pak jsem musel k České pojišťovně a nyní bych se rád vrátil k Allianz.

      Poplatek 800Kč klidně zaplatím. Podpis si nechám ověřit … bude z tohoto přestupu i provize? Morálka mně říká, že ne, ale …

      Díky

      Petr

      7

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Pokud trvalo 7 měsíců, pak je to jasné. Klientovi se dá na vědomí, že se eviduje 7 nezaplacených příspěvků, k jejichž úhradě se zavázal smlouvou, což je pravda. Pak se informuje o tom, že může spořit na nové smlouvě, aniž by musel doplácet tu starou. Prostě normálně šikovně sestylizovaný dopis, který dává klientovi na srozumněnou, že něco porušil, aby byl vstřícnější k tomu, aby pokračoval. Nikde se v něm nelže, jen ta stylizace vzbuzuje určité představy a to přesně PF potřebuje. Klient zůstane a začne platit :-)

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Ještě k těm provizím. Jste si jisti, že vždy a všude dostanete při přetahu zaplaceno? Já bych si tím tak jistý nebyl…. ;-)

      1

      0
       | Odpovědět privátně
    •  TP
      Účastník

      V ČP se chystá úplná revoluce, asi tu máme počátek.

      2

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Petr.Kačenka .
      Účastník

      Dobrý večer,

      provize za převod zpět zřejmě bude … nekomentuji.

      Překvapila mne nabídka na odvolání výpovědi a zachování “věrnostního bonusu” ve výši cca 7500Kč. O žádném bonusu jsem nevěděl. Na starších výpisech jsem jej nikde neviděl. Nevíte někdo co to je a čím vznikl?

      Taky se mně líbí alibistické “podle ZÁKONA je převod prostředků zpoplatněn částkou …”. Když smlouva u PFČP vznila 1.10.2006 a končí 31.1.2012 tak trvala víc než 5 let a nemusím nic platit, nebo se termín počítá od účinnosti zákona?

      Děkuji

      Petr

      7

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Roman Kolář
        Účastník

        Věrnostní bonus jsou peníze účastníků penzijního fondu, kterými penzijní fond uplácí účastníka fondu, který chce odejít jinam, aby neodcházel.:-) Měl jsem za to, že toto již PF nedělá, neboť jde o situaci, která stojí, když ne za, tak na samé hraně porušení pravidel hospodaření se svěřenými prostředky účastníků…

        0

        1
         | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Nechci zakládat nové vlákno, potřebuji jen info. V minulosti jsem to již zjišťovala, ale je to dost dlouho a potřebuji si ověřit případ klienta s PF podle starého plánu – do 50 let. Klient uplatňoval daňové odpočty. Nyní chce smlouvu ukončit jednorázovým vyrovnáním a založit novou smlouvu. Bude ze staré smlouvy dodaňovat?

      0

      1
       | Odpovědět privátně
      •  TP
        Účastník

        NE, u starších smluv je nutné spořit do 50 let, aby vznikl nárok na odpočet. U novějšího penzijního plánu je pro odpočet nutné spořit aspoň do 60 let – pravidlo 60/60. Pokud toto není dodrženo, je nutné dodanit.

        Penzijní plán č. 1

        ČÁST II – DÁVKY PENZIJNÍHO PŘIPOJIŠTĚNÍ

        článek 5 – Starobní penze

        1. Nárok na starobní penzi vzniká účastníkovi při současném splnění následujících podmínek:

        dosáhl 50 let věku,

        platil příspěvky po dobu 48 kalendářních měsíců,

        dosud nepobírá starobní nebo invalidní penzi z téže smlouvy.

        S radostí bych se nechal vyplatit ;)

        1

        0
         | Odpovědět privátně
      •  Petr.Kačenka .
        Účastník

        Pokud mu už je 50 let a spořil 48 měsíců (nebo kolik má v plánu napsáno) pak dodaňovat daňové odpočty nebude. V opačném případě by dodaňovat měl …

        Jinak řečeno, pokud příjde o státní podporu, měl by i dodanit …

        6

        0
         | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel
      Neaktivní

      Zdravím, zajímá mě názor na dopisy PF ČSOB Stabilita odesílané klientům, kteří požádali o převod do jiného PF. ČSOB jim slibuje, pokud zruší převod navýšení zhodnocení. A mě zajímá, zda může PF připsat na základě nějakého takového příslibu klientům různé zhodnocení. Zatím jsem se domnívala, že v PF se zhodnocení vyhlašuje a všem klientům je připsáno ve stejné výši (v%).

      0

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Petr.Kačenka .
        Účastník

        Dobrý den, tyto dopisy chodí i od ostatních společností. Např. ten od PFČP píše “neztratíte nárok na bonus ve výši 7460Kč, který jste u nás během spoření získal”. Formálně jsem nikde informaci o bonusu a jeho tvorbě nenašel. Bonus asi není zhodnocení a asi ho dává PF ze svých zisků ;-)

        Klienty jsem na tyto praktiky upozornil, je to jejich rozhodnutí …

        6

        0
         | Odpovědět privátně
        •  Anonymní uživatel
          Neaktivní

          Kopii dopisu bych měla od klientky obdržet, zatím mi poslala e-mail s tím, že se jí takové jednání nelíbí.

          Cituji: “Napsali mi z fondu, že mi navýší procenta, když u nich zůstanu. Připomněli mi O2, když se od nich odchází.

          No nic, mají smůlu. tohle jednání mi pěkně ****. Źe se neozvou sami dřív, aby mi jako perfektní klientce nabídli lepší podmínky !!!!”.

          1

          0
           | Odpovědět privátně
        •  Anonymní uživatel
          Neaktivní

          Myslíte Petře, že se v případě PFČP jedná o bonus? Dle mého názoru jde o připsané zhodnocení, na které má klient nárok tak jako tak. Bohužel spousta klientů (alespoň se kterými jsem se setkala) se domnívá, že v případě převodu k jinému PF ztrácí nárok na některé z “výhod” stávající smlouvy, ačkoli tomu tak není. Podle mě jde čistě jen o formulaci textu, protože v opačném případě, by mě zajímalo, kde má klient nárok na takový bonus zanesen ve stávající smlouvě, ze které tento nárok dle dopisu z PFČP vyplývá? Pakliže nemám ztratit nárok na vzniklý bonus, kde je tento uveden např. v každoročním vyúčtování?

          1

          0
           | Odpovědět privátně
    •  Petr.Kačenka .
      Účastník

      Zkušenost s AXA PF. Klientka požádala o převod. AXA odpověděla, že “Podle §24 odstavce 1 zákona o penzijním připojištění č. 42/1994 Sb. v platném znění nelze převést finanční prostředky účastníka, který splňuje podmínky pro výplatu penze.”

      Podle penzijního plánu je:

      2) Podmínkami vzniku nároku na výsluhovou penzi a její výplatu jsou:

      a) zaplacení příspěvků na penzijní připojištění alespoň za dobu 180 kalendářních měsíců,

      b) žádost účastníka o zahájení výplaty penze.

      V novějších penzijních plánech je již podmínka shodná s podmínkou v zákoně “podmínkou nároku na výsluhovou penzi je, aby pojištěná doba činila nejméně 180 kalendářních měsíců”

      Klientka již spoří více než 180 měsíců, ale žádost nepodala. Podle zákona ji nárok vznikl, podle penzijního plánu ne.

      Setkali jste se již s tímto? Bojovali jste nějak?

      Děkuji za zkušenosti

      PK

      6

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Anonymní uživatel
        Neaktivní

        Podle mého laického názoru, když je zákon nadřazen jiným právním úpravám, tak bude nadřazen i penzijnímu plánu. A pokud je penzijní plán v nesouladu se zákonem, pak platí zákon.

        1

        0
         | Odpovědět privátně
        • O tom nejsem stoprocentně přesvědčen. Mám tu penzijní připojištění u KB a stále podle starého penzijního plánu připisují pouze 120Kč k 500Kč úložce. Ano.. i za rok 2011 !

          1

          0
           | Odpovědět privátně
          •  Anonymní uživatel
            Neaktivní

            Pak teda nevím kde je zakopaný pes.

            0

            1
             | Odpovědět privátně
            •  Petr.Kačenka .
              Účastník

              Zakopaný pes je v tom, že v roce 2008 došlo k navýšení příspěvku účastníka (z 200Kč na 500Kč) a tím došlo i ke změně aktuálního penzijního plánu.

              Obecně zákon stanovuje mantinely a plán je konkretizuje (zpřísňuje, upřesňuje). Proto by měl plán vyhrávat, ale právník nejsem …

              Ještě jedno zajímavé pozorování – neprozkoumané detailně. Řešil jsem dvě “identická” penzijka, paní pracují dlouho spolu a tato rozhodnutí (založení i změnu) dělaly společně. U jedné došel dopis se zamýtnutím převodu. U druhé došla o den později SMS, že převod je povolen … asi záleží na výkladu a pozornosti konkrétní osoby v PF.

              Petr

              7

              0
               | Odpovědět privátně
            •  Anonymní uživatel
              Neaktivní

              Na to byste ale musel mít ve změnolistu zároveň podmínku, že současně s “nějakou – upřesněnou” změnou dochází ke změně penzijního plánu. Běžně totiž změnou platby (PÚ, PZ) ke změně penzijního plánu nedochází – pokud s tím klient výslovně nesouhlasí a nepožádá. Ke změně penzijního plánu by tedy mohlo dojít pouze převodem prostředků v roce 2008 do jiného fondu.

              0

              0
               | Odpovědět privátně
            •  Petr.Kačenka .
              Účastník

              Ano, předpokládám, že tak nějak to bylo … paní měla k dispozici jen odpověď penzijního fondu, kde byla informace o změně penzijního fondu uvedena v souvislosti s navýšením příspěvku …

              PK

              5

              0
               | Odpovědět privátně
      • Stejná situace u nás. Axa své klienty nepouští právě kvůli nároku na výsluhovou penzi.

        Doporučuji vybrat polovinu, zakonzervovat, udělat novou smlouvu a prostředky prevést. A AXA se může jít klouzat. Akorát si opět nadělá nepřátelé a stejnak si nepomůže.

        Hold.. kdo chce kam, pomožme mu tam.. ale to už jsem myslím někdy psal :-)

        1

        1
         | Odpovědět privátně
      •  Anonymní uživatel
        Neaktivní

        Tady konkrétně jde o případ, že klientka splńuje nárok na výplatu výsluhové penze (ačkoli nepožádala). Je to stejné, jako nelze převést smlouvu u klienta, který splňuje nárok na výplatu starobní penze (např. 60/60) pokud chce pokračovat tak pouze v původním fondu, převod nelze uskutečnit.

        1

        0
         | Odpovědět privátně
Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 11 vláken odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account