Zobrazeno 3.707x

Označeno štítky: ,

Zvolené téma obsahuje celkem 10 odpovědí. This post has been viewed 3708 times Do diskuze (6 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel  Petr. This post has been viewed 3708 timesKačenka . This post has been viewed 3708 times a poslední změna proběhla 7 roky, 10 měsíci. This post has been viewed 3708 times

  • Autor
  •  Petr.Kačenka . 
    Účastník

    Dobrý den,

    u dvou pojistek RŽPD byl klientům vystaven protinávrh. Průvodní dopis obsahuje formulaci “Vzhledem k zvýšenému pojistnému riziku (osobní anamnéza) a nesrovnalosti vzniklé při výpočtu se … mění Vaše splátka …”.

    Osobní anamnézu chápu. Ale nechápu nesrovnalosti vzniklé při výpočtu. Obzvlášť když ostatní pojistky – ty bez protinávrhu – nesrovnalosti při výpočtu nemají …

    Na klienty to působí tak, že jsem udělal chybu ja …

    Chystám se napsat dopis na Uniqu aby klientům poslali upřesňující dopis nesrovnalosti při výpočtu a omluvili se za tuto dost nešťastnou formulaci.

    Setkali jste se s tím taky? Řešili jste to nějak? Jak jste dopadli?

    Díky

    Petr

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Artur Petržilka 
    Účastník

    Tak toto je velice zajímavé. Setkal jsem se třeba s tím, že jsem udělal chybu při výpočtu já, nicméně pojišťovna (tuším koop) sice udělala protinávrh, ale neargumentovala takhle vyloženě v můj neprospěch (že bych tu chybu udělal já).

    Ve Vašem případě bych klidně udělal printscreen z kalkulačky na tu kalkulaci a zaslal jim to třeba el. poštou a požádal je tedy o kontrolu, kde je ta chyba, případně ať jsou tak laskavi a pošlou Vám kalkulátor, podle kterého to kontrolují oni (případně dle tabulek, bude – li to nutné), protože toto pak může působit na klienta nedobře. Dokonce si umím představit, že klient šťourálek si pak může myslet, že jste ho chtěl nalákat na nižší cenu, která pak ve výsledku není reálná.

    Ještě mě také napadlo, co si představují pod tím pojmem nesrovnalost, jestli podle Vašeho výpočtu má platit méně než podle jejich nebo je to snad obráceně? Třeba mu to ještě zlevní :-) To bych byl asi už moc velký optimista, že?!

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Václav Šplechta 
    Účastník

    Dobrý den pane Kačenko,

    nechci se Vás nijak dotknout, ale jsem téměř přesvědčen, že jste chybu udělal Vy při výpočtu. Používáte offline excel kalkulačku? Asi měsíc zpátky jsem u nás na pobočce vysvětloval dvěma poradkyním z Partners, kde udělaly chybu.

    Nejčastější chyby:

    – v kalkulačce označené zproštění od placení a v návrhu ne,

    – v kalkulačce označená progrese u denního odškodného a v návrhu ne,

    – rozdílně TN od 0,5% nebo 10%,

    – špatné zařazení do rizikové skupiny,

    – použitý starší program výpočtu

    1

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Petr.Kačenka . 
      Účastník

      Dobrý den,

      děkuji za návrhy … bohužel nic z toho … v obou případech jsem dělal pojistky dvě – manželé a chybu bych udělal u obou. K návrhu přikládám i modelace.

      Pokaždé mně vrátili manžele – v prvním případě byla změna v “nadúmrtnosti” 75%. Druhý budu telefonovat po víkendu …

      Petr

      7

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Jakub Pecha 
      Účastník

      No, ona občas ta chyba bude i jinde :-) Třeba jsme si s kolegy všimli, že kalkulačka počítá jiné pojistné v Office 2003 a v Office 2007. Stejná kalkulačka, jiná verze SW, rozdílné výsledky (v řádu pár korun). Zatím s každým, s kým jsem o tom v Uniqa poj. mluvil, neví co s tím :-)

      0

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Anonymní uživatel

        excel? Jakmile do toho začnou “srát” makra, tak je možný všechno.

        0

        0
         | Odpovědět privátně
      •  Roman Kolář 
        Účastník

        Já myslím, že by Uniqa měla udělat úplně nový software. Jednoduchý a přehledný a tím eliminovat zbytečné chyby.

        0

        0
         | Odpovědět privátně
        •  Petr.Kačenka . 
          Účastník

          RŽPD má hlavně “nejhloupější” způsob vzniku smlouvy. Něco vygeneruji v kalkulačce, pak to opíšu do formuláře … první možnost pro chyby. Pak to taxátor přepisuje do systému … druhá možnost chyby. Proč návrhopojistku nemůžu jen vytisknout a opatřit nějakým číslem, nebo dokonce odeslat i v elektronické podobě, a nebo dokonce rovnou sjednávat v produkčním systému – pak bych neřešil ani chyby maker. A Uniqa toto umí – minimálně v pojištění aut.

          A pokud Uniqa ví, že má takové problémy jako jsou výše popisovány – ať už špatně zaškrtnutá políčka ve formulářích, nebo divně fungující makra, pak by měla volit méně konfrontační způsob komunikace změn klientům …

          7

          0
           | Odpovědět privátně
          •  Jakub Pecha 
            Účastník

            No, ona Uniqa sjednávání v produkčním systému POS on-line umožňuje, ale dle mého názoru je systém nepřehledný a neflexibiní, takže jej moc poradců nevyužívá… Ale souhlas, šel bych cestou klidně i Excelového nabídkovače ze kterého by přímo šly tisknout smlouvy.

            Nicméně sjednání smlouvy je nepříjemnost číslo jedna, větší zádrhel však je v neskutečně dlouhé taxaci, ale to už jsme tady řešili :-)

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Václav Šplechta 
            Účastník

            Dobrý den pane Pecho,

            souhlasím, že systém POS je celkem nepřehledný. Ovšem já s ním pracují každý den a je to otázka zvyku. Má to jistou výhodu v dalších funkcích – kontrola zaplacení pojistných smluv, okamžitá informace o odbytném/aktuální hodnotě jednotek (u smluv, které jsem sjednal v systému POS – tedy RŽP-D), menší množství intervencí kvůli chybám ve výpočtu.

            Všechno je otázka zvyku. Samozřejmě chápu, že může být problém pro lidi, kteří zpracovávají smlouvy u několika institucí, učit se všechny systémy ovládat.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
  •  Václav Šplechta 
    Účastník

    Dobrý den,

    ve chvíli psaní příspěvku mi kiksla klávesnice, odeslal jsem tedy pouze myší rozepsanou zprávu. Pokud jde o nadúmrtnost, jak uvádíte, pak bude nejspíš zakopaný pes ve zdravotním dotazníku (nadváha, nemoc, úrazy).

    Ano, jsou v kalkulačce makra, což může dělat trochu problém. Každopádně excelová kalkulačka není primární. Existuje systém POS, který je online. Nevím, kdo všechno do něj má přístup, ale tam se tisknou již hotové návrhy bez ručního zásahu – je to naprosto aktuální a počítá to již v některých případech samo nadúmrtnost. Zkuste se zeptat na svých centrálách po přístupech, mohlo by to vyřešit Vaše problémy.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
Reklama

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account