Zobrazeno 558x

Označeno štítky: ,

This topic has 11 odpovědí, 5 diskutujících, and was last updated 3 hours, 47 minutes by Jakub Drážek. This post has been viewed 559 times

  • Autor
    •  Anonym
      Člen

      Dobrý den, měl bych dotaz ohledně storen, sice tuším jaké budou odpovědi, ale třeba budu překvapen. V oboru pracují asi 5 – 6 rokem. Dařilo se mi dobře. Odkládal jsem si peníze na případná storna, takže když nějaký ten mínus přišel, nezasahovalo to do mého měsíčního příjmu. Ve chvíli kdy se změnil zákon a z dvouleté stornodoby vznikla pětiletá, tak Broker Trust, respektive firma ve které jsem pracoval nevázaná na BT rozhodla, že aby případná storna nebyla tak citlivá, protože se očekávalo navýšení díky prodloužení stornodoby, tak snížila provize o 40%, které jsme měli dostat po třech letech pokud smlouva “vydrzi”… To pro mě znamenal problém, protože právě těch 40% jsem si dával stranou… Postupem času se moje rezerva vyčerpala. Odešel jsem s kolegama do Bonnetu a po krátke době do Insie. Do toho přišli rodinné problemy, které skončili rozpadem rodiny. Následné stěhování atd. opět odčerpalo nemálo peněz. Náklady se zvýšili o nájem, výživné … do toho autonehoda, kde mi značnou část zaplatila pojišťovna formou rozpočtu, takže část peněz šla na dluhy, Oprava trvala 6 měsíců a já díky tomu nebyl tolik mobilní byť jsem to řešil půjčováním si auta od známých, rodiny atd. Můj průměrný dnešní výdělek je cca 60.000 ale nezbývá mi z toho nic protože mám rozplátkovaná storna z BT, z Bonnetu a v Insii ty peníze automaticky strhnou. Navíc nějaké úvěry z dob minulých. Jediná cesta je, vydělávat dvojnásobek a vytvořit rezervu, jenže když už to vypadá fajn, přijde mi 20.000 storno a já pak nejsem schopen platit závazky a celé toto kolečko mě drtí a rozhodně nemotivuje. Kdyby storna nechodili jsem v klidu což je velmi naivní, chápu. Tak a teď k dotazu… Pokud stále aktivně pracují, je možné, že když mě storna takto dostanou na kolena, tak to moji domovskou společnost nezajímá? Nechci, aby za mě někdo něco platil, ale například mi umožnili vytvořit si rezervu cca 100.000 a nakupená storna rozplatkovat a ty další storna klidně ať přijdou celá, protože jakmile budu mít 100.000 vím že budu v klidu. Může Insie, BT atd. posilat do nekonečna storna aniž by například Insii, kde pracují zajímalo zda jsem či nejsem schopen věci utáhnout? Protože pokud to takto půjde dál, tak nebudu mít na základní životní potřeby, natož platit náklady potřebné k práci. Mě teď 3 měsíce po sobě vždy přišlo storno, takže jsem měl vyšší výdaje než příjmy. Musel jsem si půjčit peníze od kamaráda, jenže další měsíc to samé a navíc jsem musel vrátit půjčené peníze. Není jednoduché pokud jsem do teď pracoval co to šlo, najednou zvednout svoji produkci o 100% … Takže po cca 5-6ti letech práce jsem zadlužen, v mínusu a vůbec nevím kudy kam. Jinou práci jit dělat nemohu, protože mzda by nestačila ani na ty storna… a přitom řešení by bylo jednoduché… Například na 6 měs vyčkat se strháváním peněz za storna a je vyřešeno, má motivace by pak byla úplně jinde, vytvořil bych rezervu, Insie by neměla zadluženého zoufalce, o peníze by nepřišla a všichni by mohli být spokojeni. Děkuji za reakce. Jinak nerikejte mi co jsem měl udělat, na to je pozdě, spíš co by jste dělali.

      0

      2
       | Odpovědět privátně
    •  Jiří Vařečka
      Účastník

      Bylo a je na rozhodnutí každého z nás, jestli bude dělat pouze ŽP, nebo v jakém poměru s majetkem, a je určitě na zvážení, jestli mít najednou “hromadu” za provizi a tím mít i možnost velkého storna, nebo mít provizi u ŽP průběžnou, u které zrovna v Insii není rezervotvorný fond (stornofond).
      Propojištěnost a péče o kmen, to je základ proti stornům.

      2

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      To asi není otázka na nás, protože my těžko můžeme rozhodovat o změně nastavení pravidel u jakékoli firmy.
      Je to ale dobrý příklad, který opět ukazuje, jaký je předplacená provize na životě s pětiletým ručením, nebezpečný nesmysl. Taky to ukazuje to, o čem jsme psali v době změny zákona, že nikdo z poslanců se nazajímá o to, kde vezme obchodník, který má nastaveny své výdaje dle příjmů z minulých let, chybějící prostředky. Léta to vznikalo, všichni to viděli a nikdo s tím nedělal nic. Pak přišlo šmik a od zdi ke zdi.
      Ukazuje to též na důležitost rozložení a velikosti kmene, ale to je přesně to, co jste slyšet nechtěl.

      2

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Anonym
      Člen

      Psát životky na lidi z náhrobků není dobrý nápad.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    •  David Pultar
      Účastník

      Děkuji za reakce, ano souhlasím, správné rozložení produktů, kontakt s klienty, péče, možnost průběžného vyplácení… Vím o tom a myslím, že to ví většina poradců. Jenže nyní nejsem v období pohody, ve kterém člověk příliš neprožívá zda se mu provize proplati tento nebo až následující měsíc. Nyní jsem v situaci, kdy do auta natankuji za 200, pak si za 200 dobiju kredit, internet v mobilu se stal luxusem a dluh u operatora dalším strašákem. Současně ale musím působit tak, jako kdybych žádné starosti neměl, což není snadné, když počítáte dny v měsíci, kdy přesně vám přistanou provize na účtě, aby jste je mohli obratem přeposlat těm co z vás každý druhý den po telefonu dělají člověka co má opravdu velmi vážný problém a ve svém vlastním zájmu bych to neměl brát na a lehkou váhu a slovo insolvence je téměř jako pozdrav. Přijde 30.000 a mohlo by to být v klidu, protože za cca 15 dní přijde dalších 50.000, jenže v klidu to není, když v systému na vaše penízky čeká storno 13.000, rázem tedy nejste schopni uspokojit věřitele a bůh ví co se bude dít… A to, že jim řekněte, že do 15 dni budou mít vše, čili po splatnosti už konečn|ě nic tak “ano to jsme rádi, ale podívejte pane, vy tu máte již třetí splátku po splatnosti a my už nemůžeme déle čekat, takže počítejte s tím že se u vás pravděpodobně zastaví náš pracovník, a pokud se úvěrová společnost rozhodne, dojde ke splacení a budeme postupovat dále, je nám to líto, přejeme vám hezký den” Za 15 dní se doplatí zbytek a hned vše ještě jednou, protože tu je další měsíc, a pokud se zas někde vyloupne storno tak nevím zda to psychycky zvládnu… To že přelom prosince a ledna byla defakto ztráta jednoho měsíce nikoho nezajímá, to že se všemi komunikují je téměř bezvýznamné, vůle pomoct je nulová, protože všichni s kým mluvím jsou vlastně jen operátoři, kteří jedou podle nastavených procesů, tedy podle nějakého stereotypu, a zaměstnanec rozhodně nemá vůli udělat něco jinak, navíc… Tohle je situace, která se velmi snadno může stát komukoliv. Stačí jeden větší výdaj, který téměř vyčerpá rezervu, hned na to storno, což rozhodí příjem. Pak se může stát, že dluh člověk začne tlačit před sebou, výdaje jsou pořád, pohoda už moc není a je vymalováno. Nejsem člověk co by to měl všechno na háku a svévolně to nechal zajít až do této situace. Nezapomínal jsem, ve vašem jsem měl systém, vše fungovalo dobře. Ale to co se děje, mi rozbouralo vše, ta panicka hrůza z toho co bude mi úplně smazala pracovní systém, motivaci, nadhled, práci na sobě samém, zrušila jakýkoliv posun v před protože stále dokola řeším peníze a dluhy a temeř se bojím otevírat systém kvůli stornu – ano můj psychycky stav bude jeden z důvodu, jenže nejde na to nemyslet když vám pořád volají, bývalá vám dává najevo co jsem to za chudáka, dětem člověk nemůže dopřát co by chtěl, ale hlavně že na sebe natáhnu to sako, a jdu s lidma řešit, jak se zajistit pro situace, které znamenají finanční pokles a s tím spojené snížení životního standardu. Tak není to paradoxní? Až směšné? Až se z toho dostanu a odrazim se od toho pomyslèho dna, tak takovéhle životní zkušenosti při komunikaci s klientem budou prosakovat a může to být ku prospěchu, ale dnes si přijdu spíš jak chodící parodie. Zkuste si tu situaci trochu představit, udělejte to co chcete po klientech a řekněte jaký by jste si nastavili krizový plán s tím, že nikde vám nic nepůjčí, kamarády a rodinu jste už vyčerpali.. Jste na to jen vy… Co by poradci poradili poradci? Děkuji vám za váš čas… A hlavně ať se vám daří.. a jestli zrovna něco nedopadlo ale máte svoji železnou rezervu, tak je to pohoda.. :) co bych za to dal…. 👍👋

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Anonym
      Člen

      Co zkusit k finančnímu poradenství nějakou brigádu?

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Nevím, jaké je časové rozvržení Vaší práce, ale dost často je to tak, že většina práce, pokud se týká retailu se odehrává odpoledne. Nebylo by možné, jak je zmíněno výše, vyplnit ten hluchý prostor (je-li nějaký), nějakým jiným druhem práce, který Vám pomůže zpočátku umořit dluhy, které jsou akutní a po jejich umoření z toho pomalu začít vytvářet rezervu pro umoření dalších nečekaných storen, abyste se znovu nedostal pod tlak exekuce?
      Z toho je vidět, jaký je předplacená provize krysí závod. Přitom podíl na rozložených provizích na ŽP i tam, kde to jde, je tak do 5%. Pokud u někoho tvoří život vysokou provizní převahu, pak se z tohoto krysího závodu bude těžko dostávat, z jednoduchého důvodu, že srtorno předplacené provize bude muset umořovat opět stornem z předplacené provize. O servisu takového klienta nemluvě.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Anonym
      Člen

      Nechci znít jako cynik, ale…

      První příspěvek byl anonym,
      v druhém jste se zanonymizovat zapoměl…
      Podle registru máte licenci jenom pro pojištění a nic jiného.
      To je první a bojím se, že fatální chyba.

      Nemáte úvěry, nemáte investice, nemáte penze (ale ty by Vám vzhledem k vašemu lifestylu nepomohly…)

      Faktem prostě je, že to děláte špatně… A pokud chcete dělat to co děláte špatně jenom více, tak se dostanete do stejné díry, jako jste se dostal dnes.
      Storna jsou proporcionální. 2x větší výkon dnes bude znamenat 2x větší storno v budoucnu.

      Rada:
      Přestat mrskat životko za životkem.
      Lepší servis klientů.
      Lepší analýza potřeb, proč přicházejí storna? Vždy k tomu je důvod.
      (Když za mnou přijdou lidi s dobře nastavenou životkou, tak ji neruším, kategoricky).

      Reálně ale?
      Odejít.
      Najít si práci, vzít si úvěr, splatit storna a změnit životní návyky…

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Ještě si trochu rýpnu do samotných zprostředkovatelů, i když nevím, jestli právě zde na poradcích je to správným směrem…
      Ono to, že provize je ve většině systémů předplacená, je chyba i nás zprostředkovatelů (myšleno obecně), protože když to nebude zájem sjednávat ty trvale průběžné, je daleko menší tendence takové modely i vytvářet. Ze strany pojišťovny pak zazní zcela jednoduchý argument… proč bychom to dělali, když to stejně nikdo nesjednává. Typickým příkladem, kde to jaksi pořád nejde, je Flexi. Na jedné straně je to zřejmě nákladově napnuté, protože během let bylo na tomto pojištění mnoho akcí, kdy klient přišel k různým bonusům, na druhé straně, to je typická smlouva, která neumožňuje klientův servis, protože za jedno procento následné provize do systému (takže k obchodníkovi se dostane ještě méně), ani nenastartuje auto. Postrádám snahu o jakýkoli vstřícný jiný model, než ten bezservisní, o oslovování klientů ze strany poboček nemluvě. Některé instituce žijí v domnění, že naše práce končí tím, že seženeme klienta a ten se pak stane jejich vlastnictvím

      0

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Jakub Drážek
        Účastník

        Dobrý den,
        nevím jestli je na místě si přihřívat polévku, přesto s Vámi naprosto souhlasím a velice se mi zamlouvá aktivita mé centrály, která pracuje u společností k postupnému přechodu na provizní model nepředplacených ale trvalých provizí.
        Dneska už máme všechny ŽP průbežně placené (nejdřív provizi za 3 roky s 3 letým stornem a pak 2x po roce s jednoletým).
        Velká část společností však už souhlasila s podobným modelem jako je neživotní pojištění. Tzn provizi za rok s jednoletým stornem avšak trvale po dobu žibota smlouvy. Tam najednou je motivace dělat trvalý servis naprosto zásadní.

        0

        0
         | Odpovědět privátně
    •  Roman Kolář
      Účastník

      Dobrý den,
      první problém začíná tam, že o této možnosti hodně vysoké procento zprostředkovatelů ani neví. Občas se potkám s lidmi z jiných firem a koukají se na mě, jak zjara… :-)
      Druhý problém je ten, že i když o této možnosti ví, tak jim to neumožňuje jejich mateřská firma.
      Třetí problém… i když to mateřská firma umožňuje a s pojišťovnami vyjedná, sjednává se v tomto režimu velmi malé procento smluv, což logicky budí závěr, že o to není zájem.
      Čtvrtý problém… s některými pojišťovnami to zřejmě vyjednat nejde. Jedinou možností je vyvinout na ně tlak z pozice sjednávání, což je problém, protože dokud bude platit bod třetí, tak to nelze zrealizovat.

      Přitom z dlouhodobého hlediska je to jediná správná alternativa, pokud se bavíme v rámci provizního odměňování. Na horizontu cca 6,5 let se provize vyrovnají a od té doby znamená trvale rozložená provize už jen vyšší rozdíl v obchodníkův prospěch. Pokud chce někdo namítnout, že po pěti letech může začít předělávat původní pojistky, které jsou již za hranou storna, tak já se ptám, jaké že je to přesně po skončení storna jednání v zájmu klienta? Navíc by takto musel předělávat asi 40% smluv. Vezmu-li v úvahu, že klient je starší, bude mít některá rizika dražší, bude mít dost možná komplikovanější zdravotní dotazník, nové čekací doby, možná se zdraží sazby jako takové, tak takové přepracování je jednoznačně proti zájmu klienta. Může se stát, že se objeví něco, co je pro klienta výhodnějšího i v čase, ale jaká je taková pravděpodobnost?
      Možná by si měli zprostředkovatelé uvědomit, že to jsou pro ně větší peníze, větší jistota, méně nervů a práce jen s tím, kdo mu jako klient vyhovuje, když budu chtít. Kmen má daleko vyšší hodnotu, protože prakticky není zatížen storny, takže se dá i dobře zpeněžit. Musí na tom pochopitelně pracovat, nejde to z minuty na minutu a většinou nejde ani rovnou přejít na tento způsob. Lze na něj ale přejít postupně. To se ale neděje, protože počet takto sjednaných smluv bohužel neroste. Pokud ano, tak velmi málo. Skoro nikdo s tím nepracuje. Chybí tomu motiv.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Jakub Drážek
      Účastník

      Dobrý den,
      těší mě, když potkávám lidi co myslí hodně podobně jak já.
      Co se týče společností co to umožňují – vlastně by mě zajímalo jaké to jsou, protože téměř nikdo, komu jsem o tom říkal tuto možnost (alespoň podle toho co věděli) neměli.

      To, že je tento krok u nás vlastně povinný (až se přechod ze skoro průběžných domluví na průběžný u všech pojišťoven, tak se prostě přepne…) považuju za pozitivní a trh hodně kultivující.
      Pomůže to potenciálně i dalším skupinám, protože někdo tu cestu napříč trhem vyšlape.

      Když se o tom bavím s kolegy z jiných společností tak jejich reakce je vlastně stále stejná: Máme za ŽP strašně nízký provize. A to že to je rozložený jak je, je vlastně už nezajímá, nekoukají na byznys v dlouhodobém měřítku. Koukají na následující rok maximálně dva a neuvědomují si, že se upsali do byznysu, kde ze zákona musí myslet dopředu na 5 let a více…
      Tyhle “srážky s realitou” mě vždy mrzí.

      Ono to je podobný jako kolegové, kteří ohrnují nos nad neživotem. Ono jedno auto je prd, ale ve chvíli kdy má člověk v pojistným kmenu smečku mercedesů, bavoráků a audin… tak to začne generovat hezký příjem.

      0

      0
       | Odpovědět privátně
Reklama
Aktuálně je na stránce zobrazeno 10 vláken odpovědí

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account