Zobrazeno 11.460x

Zvolené téma obsahuje celkem 29 odpovědí. This post has been viewed 11461 times Do diskuze (14 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel  Pavel Švec a poslední změna proběhla 7 roky, 10 měsíci. This post has been viewed 11461 times

  • Autor
  •  Pavel Švec 
    Člen

    Zdravím Vás kolegové,

    chtěl jsem se zeptat, tak pracojete se zdravotními dotazníky u sjednávaných pojištění. Mám namysli, zda pravdivě vypisujete s klientem každou kolonku nebo jsou případy, kdy se místo toho “ANO” dá vysplnit “NE” aniž by z toho mohl být problém. Jde mi o to, že mě mí manažeři učili za účelem nezvýšení pojistného to tzv. trochu odrbat…takže místo 20ti cigaret denně jen 10, při nadváze nějaký to kilo ubrat apod. Ptám se proto, aby z toho pak klient neměl nějaký problém…

    A mám ještě jeden dotaz. Sestřenka mě požádala, abych jí udělal životku…dali jsme ve čtvrtek dokupy nějakou tu Flexinu :), ale co čert nechtěl, v sobotu si způsobila úraz, konkrétně zlomeninu prstu na ruce. Jenže PČS vyplácí až třetí den od uzavření návrhu a poslání SMS pokud se nemýlím. Předpokládám, že jí pojišťovna Poj.č. nevyplatí. Proto se chci zeptat, zda si pojišťovna prověřuje takovéchto úrazy a zda by šlo, aby jí lékařka posunula den úrazu…Děkuji

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  • Jeden průšvih za druhým.. Kolego, šulit zdravotní stav se nevyplácí, ikdyž zrovna u cigaret by to vadit tolik nemuselo. S váhou je to už ale horší. Pokud má nadváhu a napíše se mu váha normální, pak problém bude. Pokud se ale výhledově chystá schodit o nějaký to kilčo, pak by se to risknout dalo. Nezapomínejme na zdravotní karty. Závažnější věci tam jsou a políčko Ano, nebo Ne to moc neovlivní. To může jedině uškodit. Víte, ty přirážky nejsou jen tak pronic-zanic. A musím upozornit, že na zdravotním dotázníku se chytá nejlépe. A nemusí to být ani úmyslně.

    Co se týče podvodu s posunutým datem úrazu… no nevím nevím, jestli by do toho jakýkoli lékař šel :-)) Možná se pletu a doktor/ka to udělá. Co já vím. Já osobně bych o to lékaře nežádal. Mám ke svému lékaři úctu a přemlouvat ho do špatného svědomí by se mě opravdu nechtělo.

    Upřímě.. myslel jsem si, že chcete dělat věci jinak a lépe. Podvůdkama toho předsevzetí asi nedocílíte.

    Kvalitní finanční poradenství

    Budete mít kolego dostatek odvahy a povíte nám, u jaké společnosti pracujete a pokud té odvahy budete mít opravdu hodně, tak i kdo jsou vaši nadřízení? Samozřejmě nemusíte :-)

    5

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Pavel Švec 
      Člen

      Ano, chci to dělat lépe, a proto se ptám :) Tyhle společnosti mi přijdou jako svět sám pro sebe a nevím, jak to chodí jinde a co vše si můžu vůči pojišťovně dovolit, abych nepoškodil klienta.

      Co se toho lékaře týče, ptám se proto, že by jí to napsal, aspoň mi to tak bylo řečeno :) Asi tam jsou hodně dobré vztahy :) Je jasné, že za to nese odpovědnost lékař, ale jde mi o to, aby z toho neměla problém sestřenka, pokud jí to napíše…

      0

      2
       | Odpovědět privátně
      •  Miroslav Kuba 
        Člen

        Já chci po klientech, aby si vyplnili vždy zdravotní dotazník sami. Pokud něco nevědí, tak jim poradím, ale vždy jim zdůrazňuji, že je třeba vyplnit ZD popravdě. V případě, že něco zamlčí, tak na to pojišťovna při sepsání smlouvy nepřijde, ale v případě pojistné události si nechá udělat výpis ze ZD a stejně to zjistí. Poté může krátit pojistné plnění nebo ho může úplně odmítnout.

        Jednou mě oslovil klient, že měl dopravní nehodu s vozidlem zaměstnavatele. Chtěl po mě, zda bych mu udělal pojištění odpovědnosti zaměstnance se zpětným datumem. Odpověděl jsem, že to není žádný problém. Pokud mi dá 12 000 000 Kč (můj ušlý zisk do penze), tak mu jí udělám. Co myslíte, že mi odpověděl.

        6

        0
         | Odpovědět privátně
    •  Pavel Švec 
      Člen

      A co se té společnosti týká jde o Fincentrum. Ale to myslím není podstatné, protože tahle práce je podle mě o lidech a manažer, pod kterým jsem teď je úplně jiný (lepší) než ten před ním.

      2

      2
       | Odpovědět privátně
      •  Anonymní uživatel

        Je lepší? Možná ano, ale navádí Vás k podvádění, ikdyž se Vám to možná nezdá. Pokud uvedete u klienta lepší zdravotní stav než ve skutečnosti je, co jste udělal?

        A popravdě, dotazy co jste tady napsal nasvědčuje tomu, že se Vám honí v hlavě nápady, jak udělat podvůdky další. Nevím jestli Vás za jejich veřejné ventilování obdivovat nebo litovat :-)

        Do zdravotního dotazníku uvádějte nejen pravdivé údaje, ale hlavně kompletní. Možná klient zaplatí o pár korun víc, nebo bude mít na něco výluku, ale až dojde na lámání chleba, nebude Vám klient nadávat, že mu pojišťovna nic nedala.

        A co se týká sestřenky, je to nemilé, ale měla myslet na zabezpečení dříve.

        2

        0
         | Odpovědět privátně
        •  Filip S. 
          Člen

          Přesně tak Milane, pozdě bycha honit…

          Můj jeden profesor říkal krásnou věc: “Zákon schválnosti, je jeden z nevysvětlitelných zákonů, avšak funguje 100procentně.

          3

          0
           | Odpovědět privátně
        •  Pavel Švec 
          Člen

          V pořádku, Váš názor beru. Jen nechápu, co z toho Vás vede k tomu, že se mi v hlavě honí nápady, jak dělat podvůdky? Nejsem žádný podvodní a nejsem si ani vědom, že bych někdy někoho úmyslně v čemkoliv podvedl, pokud nepočítám “člověče nezlob se” :)

          To že se snad není nic špatného. Měl jsem za to, že mimo jiné slouží tento web právě k tomuto účelu. A že se jedná o “podvůdky”? Když vidím reakce, tak asi ano, dobře. Ale ve spoustě odvětví existují spousty “fíglů”, nad kterými se nikdo nepozastaví. Z toho právě pramenil můj dotaz, protože prostě nevím, jak to funguje jinde “ve světě”.

          2

          1
           | Odpovědět privátně
          •  Anonymní uživatel

            Nechtěl jsem aby to vyznělo, že Vás považuji za podvodníka, to rozhodně ne. Ale přemýšlíte nad tím, že by lékař antidatoval úraz a to je to, co jsem myslel tím, že se Vám v hlavě honí podvůdky další. První, ikdyž z Vašeho pohledu možná ne vážný je ten, že na radu svého vedoucího uvažujete o vylepšení zdravotního stavu klienta. Nebo mi to tak aspoň vyznělo.

            Nepouštějte se do takových věcí, možná občas přijdete o klienta, ale věřte mi, je to lepší než být prověřován za nestandardní obchod nebo dokonce obviněn z pokusu o pojistný podvod.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          •  Pavel Švec 
            Člen

            Ano, musím přiznat, že to vyznělo dobře. A jsem rád, že vím, že jinde se to takto nedělá. Mimo jiné jsem se taky poučil v tom, že všechny informace o produktech si budu muset zjišťovat sám, jelikož když jsem se ptal nadřízeného (s vírou v jeho znalosti), jak je to s předběžným krytím, bylo mi řečeno, že jakmile mi akceptují SMSku, toto krytí běží. Nemohu se tedy dočkat, až budu sestřence vysvětlovat, že to tak není. Slepá víra se holt nevyplácí.

            Vám každopdáně děkuji za reakci, která mi zase trochu víc otevřela oči.

            0

            0
             | Odpovědět privátně
          • Já dělám u jiné společnosti, ale mám to úplně stejně, co si nezjistím sama, tomu už moc nevěřím. Nadřízený má sice spoustu zkušeností, ale spíše v tvorbě týmových bodů a využívání proviozně nejlepších produktů:)

            0

            0
             | Odpovědět privátně
  • Co se týče zdravotních dotazníků, myslím že je to dost problém KLienti často ani neví,kdy měli jakou operaci. Ani se nedivím, já bych si to taky přesně nepamatovala, pokud jde o drobnosti.

    Co se týče cigaret určitě nejsme schopní znát pravdu, ani doktoři to nepoznají a když mi klient za rok nabere 10 kg? Co já s tím můžu udělat? Má každý půlrok psát pojišťovně že řibral, nebo zhubl?

    Pro mě je vyplňování dost utrpení a havně pak z klientů mámit zprávy od lékaře!

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  • Mám jednu zkušenost.

    Při vyplňování dotazníku jsem napsal, že někdy v minulosti byla provedena opera kolena.

    Byl jsem pod narkózou a šťourali se mě v koleně.

    Očekával jsem, že si pojišťovna vyžádá zdravotní výpis daného zákroku a adekvátně tomu pak určí nutnost výluky.

    Spletl jsem se a pojišťovna dala na můj úsudek o závažnosti dané operace a následcích z ní, vypis z karty si nevyžádala a celé koleno mě chtěla dát do výluky.

    Samozřejmě by mě to poškodilo, protože mé koleno nebylo nikdy zdravotně postižené, či nějak omezeno ve své funkčnosti. Předpokládal jsem, že právě toto si pojišťovna zjistí.

    Nezbylo mě nic jiného, než si zajít za lékařem, výpis si nechat udělat a zaslat ho na pojišťovnu s nesouhlasem o dání kolena do výluky.

    Pojišťovna to akceptovala a koleno ve výluce nemám.

    Vyplívá z toho, že pokud opravdu nechcete klienta poškodit v jeho nárocích při plnění, pak ten výpis u daných problémů a vypsaných operací nechte udělat. Nejsme lékaři a lékařské terminologii nerozumíme a jak je vidno, pojišťovně to vůbec nevadí :-)

    1

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    Když vyplňujeme s klientem zdravotní dotazník, upozorním ho na to, že by měl odpovídat pravdivě, dle otázek a nic nezamlčet, protože jinak se mu může stát, že mu pojišťovna pokrátí nebo odmítne plnění. Nejlépe je mu to vrazit do ruky, ať si to pěkně pročte sám… jestli pak napíše o 20kg méně, tak si to tam napsal sám, nikoli proto, že mu to já řeknu. Jestli kouří 10 nebo 20 cigaret těžko někdo prokáže, s kilama už to tak jednoduché není, pokud ho např. váží u lékaře.

    K dotazu o úrazu… to by jistě šlo, ovšem musí si to v první řadě ujasnit lékařka a klient, zda chtějí ten podvod udělat. Vás se na to nemá co ptát, Vy můžete jen odpovědět, že pokud utrpěla úraz druhý den od sjednání, tak jí pojišťovna nic nevyplatí a tím to pro Vás končí. Ani bych Vám nedoporučoval dávat rady, že takové menší věci pojišťovna prověřovat nebude. Vy nejste pojišťovna. A jestli to tam dá třetí den, tak já bych si to jako pojišťovna třeba zrovna prověřil… :-)

    4

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Štěpán Průcha 
      Účastník

      Přesně tak, já být pojišťovna, tak prověřím v první řadě podezřelé případy – např. ten úraz 3. den. Stačí třeba zavolat paní lékařce, zda si je jistá datumem :-)

      Některé pojišťovny dokonce vyžadují, aby zdravotní dotazník vyplnili klienti, poradce pak může být zcela klidný.

      1

      0
       | Odpovědět privátně
    •  TP 
      Účastník

      Dotazník vypisuji já, přičemž klientovi čtu popř. mu dám kopii, kterou paralerně pročítá on sám. Většinou s tím nemají problém.

      3

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Artur Petržilka 
        Účastník

        Což třeba u 7BN, kterou máš tak rád, není možné.. teda pokud mu jej nekopíruješ… :-)

        1

        0
         | Odpovědět privátně
        •  Jakub Pecha 
          Účastník

          Proč by ne? Třeba Tom s sebou nosí dvě návrhopojistky – tak se o jednu podělí s klientem :-)

          0

          0
           | Odpovědět privátně
        •  TP 
          Účastník

          Možná máme rozdílný postup ve sjednávání. U mě to většinou (ne vždy) probíhá takto:

          První schůzka trvá zpravidla nejdéle. Poznávám klienta, jeho život, potřeby, závazky, sporty, rezervy a až nakonec se dívám co má. Pokud shledáme, že to stojí za starou bačkoru domluvíme se na druhý termín.

          Druhá schůzka donáším návrh popř. celý finanční plán, který by měl plnit jeho potřeby. Konkrétně u pojistek moje doporučení. Mám to tak 70 / 30 procent že se trefím (cena aj). Pokud něco nesedí nebo by si to klient představoval jinak, vytahuji notebook, spouštím program(y) a nastavujeme jednotlivé částky přímo na místě. Z toho vypadne produkt, který klient chce – vidí ceny, vidí nastavení, vidí konkurenci. Pokud je čas tisknu na místě (mám s sebou malou mobilní tiskárnu) – ZD vyplním s klientem (já čtu vedle něj, vidí co je tam napsané a vyplňuji).

          Oskenovanou kopii ZD zasílám emailem zpět aby i on měl přehled co vyplnit. Ostatně skenuji všechno i výpisy ze zdrav.dok. než odesílám (pro jistotu).

          Pokud čas není, domlouváme se na dalších termínech.

          A ANO, nosím dvě návrhopojistky (když jsou odsouhlasené)

          5

          0
           | Odpovědět privátně
  •  Václav Šplechta 
    Účastník

    Dobrý den pane kolego,

    pozměňování zdravotního dotazníku se opravdu raději vyhněte. Ponížením počtu cigaret, nebo ubráním pěti kil na váze klientovi moc nepomůžete. A větší korekce už hraničí s nebezpečným výrazného krácení, nebo odstoupení od smlouvy a popotahování pro podezření o pokus o pojistný podvod. Tyto praktiky Vám radí Váš nadřízený pracovník? Pokud ano, opravdu bych na Vašem místě přemýšlel, jestli nezažádat o změnu vedoucího pracovníka.

    Ohledně úrazu, nezbude nic jiného, než klientce oznámit nepříjemnou informaci. Využiji tuto diskusi, abych upozornil na jednu věc (nepříjemnou pro UNIQA pojišťovnu, přiznávám) – předběžné krytí úrazového pojištění RŽP-D – předběžné pojištění platí od data počátku pojištění uvedeného na smlouvě do data přijetí návrhu centrálou (dle VPP UCZ/05 článku 4, odstavce 4.7). Tedy pokud uzavřete pojistnou smlouvu RŽP-D na začátku měsíce s počátkem od 1. následujícího měsíce, platí předběžné pojištění právě od toho 1. následujícího měsíce.

    1

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel

      Tak tak, žádný, i sebelepší klient nebo kamarád nestojí za to, být podezírán z pojistného podvodu.

      3

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Pavel Švec 
      Člen

      Ano, bohužel je tomu tak. Z mé hlavy to vylezlo. Můj nadřízený si u mě získal důvěru a já mu tedy věřil, což mne samozřejmě neomlouvá a jsem si toho vědom. Pochopil jsem to jako odchyku, kterou pojišťovny neřeší a tak sem to i bral. A klidně mi za to dejte třeba 6 palců dolů. Ale upřímně, kolik z Vás “nenasekalo na začátku nějako prasárnu” v upřímné důvěře, že dělá správnou věc, nebo jakýmkoliv způsobem nechybilo? Proto tady sázím taková témata, takové otázky. Kdybych nechtěl být lepším poradcem, jak tu bylo zmíněno, tak mě Vaše pípomínky nehlodají a po pár negativních komentářích a palcích dolů sem už nepolezu :)

      1

      0
       | Odpovědět privátně
      •  Václav Šplechta 
        Účastník

        To, že snášíte kritiku je Vám určitě k dobru :)

        Osobně si uvědomuji jedninou “prasárnu”, kterou jsem se na klientech v začátcích dopustil – KŽP a IŽP s rezervotvornou složkou. Ale praktiky, které zmiňujete, jsem nedělal, protože jsem měl opravdu dobrého manažera. Před tím mě vždy varoval.

        Zdejší diskuse Vám přinesou asi hodně moudrostí, které ve své práci určitě využijete. Je tu mnoho lidí s velkým rozhledem a s bohatými zkušenostmi.

        Jen opravdu doporučím, abyste si prošel již existující témata, než tu budete zakládat nová a duplicitní (viz diskuse o telefonování).

        S přáním příjemného dne

        Václav Šplechta

        2

        0
         | Odpovědět privátně
  •  Dana Horáková 
    Účastník

    Taky se zapojím.Jak by jste řešili toto.Sjednala jsem klientce úraz.poj. a při vyplnění dotazníku zapoměla že před asi 5 lety měla něco s plotýnkama.Nyní ji znova chytli a tím si na ně vzpoměla,že je neuvedla.Co s tím?

    1

    0
     | Odpovědět privátně
Reklama

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account