Zobrazeno 7.915x

Zvolené téma obsahuje celkem 11 odpovědí. This post has been viewed 7916 times Do diskuze (5 diskutujících) se naposledy zapojil uživatel  Jana Červenková a poslední změna proběhla 7 roky, 11 měsíci. This post has been viewed 7916 times

  • Autor
  • Pěkný den všem. Jsem tu nová a chci se s vámi podělit o jednu čerstvou zkušenost. Asi před rokem jsem ukončila spolupráci s OVB. Tehdy si ještě OVB nenechávala stornorezervu. Koncem září letošního roku mi přišel obyčejnou poštou dopis z jisté inkasní společnosti, že dle provizních výpisů OVB mám záporný zůstatek, který je nutno uhradit do 10 dnů “od obdržení tohoto dopisu”. Nebyla to částka, kterou bych mohla vytáhnout z kapsy a hned uhradit a tak jsem doporučeně odepsala, že ji uhradím ve 3 splátkách během 1 měsíce. A mezitím pátrala, o co vlastně jde. Ano, byla to zrušená smlouva klienta. Tudíž jsem závazek uznala a platila. Za necelý měsíc mi přišel další dopis z inkasní společnosti, zase obyčejnou poštou. Závazek byl navýšen nejen o “náklady za úkon”, ale i částka dlužná OVB. Zaplatila jsem hned, protože vyhrožování soudy a navýšením částky o další náklady, jak bylo uvedeno, by narostly do neskutečných výšek.

    Ano, klient pojistku zrušil, ano, musím vracet provize.

    Jen dost dobře nechápu postup OVB. V těchto věcech se moc nevyznám, ale u nás je normální, že dlužníkovi se nedá vědět formou upomínky a hned se pohledávka předá inkasní společnosti?

    Byla jsem u OVB docela spokojená, ale tohle z mojí strany vrhlo na společnost divné světlo a dost mě tento postup mrzí.

    I Vy si sledujete provizní výpisy ještě 2 roky po ukončení spolupráce?

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Anonymní uživatel

    Ano, v ČR je naprosto normální, že se pohledávka předá na vymáhání inkasní společnosti, aniž by se poslala upomínka. Bohužel. Nejspíš je to dáno tím, že by se musela vyčlenit pracovní síla na vystavení upomínek a sledování plateb. Nicméně mne zaráží, že si inkasní společnost účtovala navýšenou částku. S tímto jsme se nikdy nesetkal. Asi by to chtělo dotaz na právníka, jestli má na toto ze zákona nárok, pokud jste plnia dohodu. A jinak vyhrožování exekutory patří do běžného slovníku těchto společností, i těch, které po půlročním marném vymáhání předávají pohledávku zpět věřiteli. Nejspíš jde o provizi a proto ten nátlak.

    0

    0
     | Odpovědět privátně
  •  Jan Rettich 
    Účastník

    Cosi to ale vypovida o spolecnosti, jez se takto chova ke svym byvalym spolupracovnikum, kteri ji drive vydelavali penize. Pro ostatni je to varovani. Dokud nam budete vydelavat penize bude vse v poradku, beda ale jak se rozhodnete spolupraci ukoncit! To s vami pekne zatocime!

    Jsou cim dal tim horsi, zakernejsi. Kdyz jsem ja pred 5 lety koncil, toto se nedelo. Brainwashing mezitim pritvrdil a chovani centraly take evidentne nabralo ty spravne grady.

    9

    0
     | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel

      To co píšete nezpochybňuji, ale chápu, že je snazší předat pohledávku k vymáhání subjektu, který je na to specializovaný. Nevyjadřoval jsem se k tomu v morální rovině.

      1

      0
       | Odpovědět privátně
    •  Anonymní uživatel

      A ještě k tomu … Cosi to ale vypovida o spolecnosti, jez se takto chova ke svym byvalym spolupracovnikum, kteri ji drive vydelavali penize… Kladu si otázku, proč v těchto případech storna vznikají. Je v pořádku, že spolupracovník, kterému daná společnost umožnila vydělat si peníze, změní společnost a zruší všechny smlouvy, které pod hlavičkou původní společnosti uzavřel proto, aby uzavřel nové, pod hlavičkou nového chlebodárce? Choval byste se jako vlastník společnosti jinak? Nevím jsetli konkrétně vy, ale obecně se tady brojí proti přebouchávání smluv a poškozování klientů. Pokud je to v tomto případě něco jiného, pak se omlouvám.

      0

      3
       | Odpovědět privátně
      •  Petr.Kačenka . 
        Účastník

        … nebo smlouvu přepracují bývalí kolegové?

        Mimochodem poradce na smlouvě je možno změnit i bez přebouchávání smluv …

        9

        0
         | Odpovědět privátně
        •  Anonymní uživatel

          Popravdě, s tímt ojsem se nesetkal … ale s tím, že se klientovi zdůvodní, že díky vlastní slepotě mu porace uzavřel pro klienta nevýhodné smlouvy … Nebudu protahovat diskuzi, proto zareaguji i na pana Retticha… Doufám že je nás tady většina takových, jako jste vy, kteří upřednosťnují zájem klienta nad svým zájmem a vidí dál, než k nejbližšímu proviznímu výpisu.

          1

          0
           | Odpovědět privátně
      •  Jan Rettich 
        Účastník

        To mate pravdu, to je jina vec. Ja osobne jsem po odchodu z OVB nezrusil jedinou smlouvu, abych ji klientovi uzavrel znovu. Uz v dobe, kdy jsem jeste byl v OVB jsem mel proplacenost 95%, coz je cislo, o kterem se muze leckomu jen zdat. Je vsak pravda, ze me OVB po vypovedi smlouvy nezastavilo vyplatu provizi a ty nadale po dobu jednoho roku vyplacelo. Zadne storno jsem nemel, a proto ani pozdeji po me nic nechteli. Ale chapu, jsem cestna vyjimka. Spise bude castejsi to o cem mluvite vy. Tedy tzv. prebouchavani smluv. Dovedu si vsak predstavit jen minimum pripadu, kdy se to da klientovi nejak rozumne oduvodnit a kdy navic klient neprichazi k uhone. Ve vsech ostatnich pripadech, kdy poradce prevlece dres a klientovi smlouvy predela, je toto pouze sprosta zlodejina. Me se tento pristup vsak jiz mnohokrat vyplatil. Klienti, ac to tak obcas nevypada, nejsou hloupi a obzvlast ty bonitnejsi se kterymi se snazim spolupracovat jasne chapou a uvedomuji si, kdyz pro ne clovek dela kvalitni a ferovou praci. Takovy klient se samozrejme pote opakovane vraci a da vam i opakovane vydelat, protoze vi, ze ho nepodrazite, resp. mu nedoporucite to na cem vydelate pouze vy jako poradce a ne on. Ja se vzdy snazim, aby na tom vydelali obe strany. Tzv. Win-Win situace. To mi funguje a po delsi dobe, kdy toto clovek aplikuje to prinasi ovoce. Verte mi, ted ho akorat sklizim a je to hodne prijemne.

        2

        0
         | Odpovědět privátně
      • Neomlouvejte se, s takovým přístupem jsem se také setkala. Mě se to dost příčí. Svým “staronovým” klientům smlouvy neruším, protože je nemají zase tak dlouho a navíc si myslím, že bych tím ztratila jejich důvěru. U nové společnosti se převádí penzijka do jednoho nejmenovaného PF, ale nebudu to dělat klientovi, kterému jsem před 2 -3 lety penzijní fond měnila a v kalkulaci moc velký rozdíl není. To jen tak bokem. V případě vrácení provizí se mi stalo, že klienti se rozvádějí a naprosto bězhlavě pojistky vypověděli. To jsem se dozvěděla, až jsem pátrala, o co jde.

        Můj příspěvek byl spíš takovým postesknutím, jak se poradenská společnost chová. Mrzí mě její přístup k problému. Toť vše.

        0

        0
         | Odpovědět privátně
  •  Roman Kolář 
    Účastník

    V první řadě Vás někdo musí po odchodu z firmy obeznámit s tím, že nějaké storno (čili dluh) vzniklo a měl by to učinit prokazatelným způsobem, (není-li to ve smlouvě určeno nějak jinak), to jest např. doporučeným dopisem na adresu, kterou máte uvedenu ve smlouvě. Pokud ji změníte (adresu), pak ve smlouvách bývá také pravidlem, že jste povinni tuto změnu nahlásit.

    A přesně jak píše pan Rettich, chování takové firmy tímto způsobem, je otřesné. Podle toho, co Jana píše, zcela jistě nešlo o přebouchávání smluv, alespoň ne z její strany. V tomto případě, je dokonce pravděpodobnější, že pokud ji někdo přebouchal, byl to někdo z OVB, protože měl toho klienta ve správě po paní Červenkové.

    Já bych chtěl nejprve doložit, jakým způsobem bylo zabezpečeno, že mi bylo doručeno toto storno. Pokud by neexistovalo prokazatelné doručení této informace, odmítl bych zaplatit jakékoli peníze navíc. A v hlavně bych se poradil s právníkem…

    2

    0
     | Odpovědět privátně
Reklama

Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account