Jakým směrem se ubírá zprostředkování bankovních produktů? Jaké technologie zjednoduší poradci práci a v čem mu jsou prospěšné? Ukázka toho, co je díky digitalizaci již dnes možné realizovat a jak technologie budou měnit odvětví finančního zprostředkování.

Workshop společnosti MONETA Money Bank, a.s. se uskutečnil 14. května 2019 na konferenci FINfest jaro 2019.

Jaké myšlenky na workshopu zazněly?

MP3 verzi záznamu workshopu může stahovat zde (48 MB).

Přestože workshop uspořádala MONETA Money Bank, pohled na problematiku je spíše obecnější.

Zprostředkování bankovních produktů stále významněji ovlivňují nové chytré technologie – poskytování informací, nabídku služeb, ověřování identity…

Google, Apple a Facebook v současné době poskytují některé finanční služby. Nepotrvá dlouho a velmi pravděpodobně budou brzy schopni nabídnout i tradiční bankovní produkty.

Technologické firmy mají ohromné množství informací o svých uživatelích a tvrdí se, že například Google je již nyní schopen ze svých dat sestavit scoring uživatele.

Již dnes lze v USA kompletně uzavřít hypoteční úvěr on-line.

Dalším příkladem vlivu technologií na bankovní sektor je projekt Revolut. K bezplatnému účtu a dalším službám nabízí placené prémiové služby. Vše virtuální.

Zajímavou možností je projekt Zonky, ve kterém ti, kteří mají peníze, je prostřednictvím rozhraní Zonky půjčují těm, kteří je potřebují.

Velkou perspektivu mají služby jako Betterment – robotický investiční makléř, který vybírá nejvhodnější investiční příležitosti bez účasti člověka a investuje peníze těch, kteří mu je svěří. Příležitosti nachází rychleji než lidé… Využívá přitom data volně dostupná na internetu.

V regulovaném prostředí mohou chytré technologie efektivně posloužit při identifikaci uživatelů. Mohou tak výrazně zjednodušit sjednání některých produktů.

Také distribuce přes externí partnery může chytré technologie využít pro zjednodušení procesu sjednávání produktů a ověřování identity. Ve finančních institucích pak umožňuje optimalizovat práci odborníků.

Klienti dnes mnoho nákupů realizují online. A rádi by tuto možnost využívali ještě více.

Banky musí začít nabízet technologie, které zprostředkovatelům usnadní online práci s klienty.

MONETA Money Bank takové technologie postupně nasazuje do ostrého provozu.

Jan Brejl (MONETA Money Bank)

Jan Brejl

Vystudoval Ekonomicko-správní fakultu Masarykovy Univerzity v Brně. V oblasti hypotečních úvěrů se pohybuje již přes deset let. Začínal jako hypoteční makléř a v roce 2010 nastoupil do GE Money Bank (nynějším MONETA Money Bank), kde prošel různými rolemi v oblasti retailového bankovnictví. Externí distribuci se věnuje od roku 2014.

MONETA Money Bank, a.s.

Chceme být nejinovativnější organizací poskytující finanční služby v České republice v očích našich klientů, zaměstnanců i komunit, ve kterých podnikáme. Každý den Vám přinášíme to nejlepší ze světa tradičních bank i moderních technologií. Se zájmem a péčí obsluhujeme Vás a další milion klientů, což z nás dělá čtvrtou největší banku v zemi. S více než 200 pobočkami a 650 bankomaty, internetovým a mobilním bankovnictvím včetně aplikace Smart Banka jsme Vám vždy nablízku.

Neustále hledáme nová digitální řešení, díky nimž můžete řešit Vaše finanční potřeby pohodlně a bezpečně online kdykoliv a kdekoliv. Jako první banka v České republice jsme Vám umožnili otevřít si běžný účet plně online jen za pomoci chytrého telefonu a ihned jej začít používat. Mezi prvními jsme Vám nabídli platby kartou v chytrém telefonu prostřednictvím Google Pay. Naše mobilní aplikace Smart Banka patří mezi nejlépe hodnocené mobilní aplikace v České republice a na Slovensku.

Více informací na www.moneta.cz.

0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account