Jak nastavit leadový byznys tak, aby fungoval pro klienta, pro finančního poradce i pro servisní organizaci? “Leadový byznys je specifický obchodní proces plný měření, vyhodnocování a optimalizací. Když je efektivně řízen a disponuje silným technologickým zázemím a know-how, může být strojem na peníze,” konstatoval na svém workshopu na konferenci FINfest EFPA Tomáš Čáp ze společnosti ChytryHonza.cz.

LTS (Lead transformation system) je v ChytryHonza.cz služba pro online klienta a zároveň transformační proces, jak z poptávky vytvořit zisk pro poradce. A právě Tomáš Čáp se stará o efektivní propojování online a offline obchodu, rozvoj webu z pohledu koncového zákazníka a řízení leadového byznysu. “Důležité je vnímat rozdíl mezi offline a online klientem,” popisuje ve zkratce. “A protože o tom poradci do hloubky nepřemýšlejí, nefunguje jim leadový byznys tak, jak by mohl.”

Offline klient hledá (konkrétního) poradce, většinou přichází na doporučení a má ujasněnou představu o tom, co požaduje. Online klient stojí většinou na začátku celého procesu – má potřebu, která je nekonkretizovaná: je to potřeba bydlet, zajistit se, zhodnotit peníze. “Nehledá poradce, ale službu – a s tímto mindsetem se musí pracovat. Ten člověk neví, co potřebuje, chce informace, zařídit službu a uspokojit potřebu. Zásadní je pochopit, jak přemýšlí, jaký je jeho časový rámec a nadále s těmito zdroji pracovat,” uvádí Čáp.

Společnost ChytryHonza.cz je na trhu vnímána především jako srovnavač produktů. Služeb, které generují leady nebo se snaží je přeprodávat anebo nabízí srovnání produktů, je na českém trhu nespočet. Zájemci o informace tedy navštíví několik webů, vyplní několik srovnavačů a zanechají několik leadů. Jak lead správně uchopit a ve správný čas reagovat?

“Už jenom v ověření zájmu klienta a v primární transformaci je vysoká obchodovost. Díky duplicitám, díky tomu, že klient je na začátku cesty a zatím pouze hledá informace. Všechno je postavené na kvalitním call centru. Chceme, aby vygenerovali takové kontakty, kde obchody s největší pravděpodobností vyjdou. Navíc interakce s klientem – to je pouze jeden pokus. Máte jen jeden telefonát, abyste klienta zaujali.” Jednou z vychytávek LTS je možnost si v mobilní aplikaci pustit hovor operátora se zájemcem o službu, poradce se pak může lépe naladit s klientem na stejnou vlnu.

Když první hovor dopadne špatně, až 75 % takových kontaktů je ztraceno. Naopak když první hovor dopadne dobře, šance na reálný obchod roste úměrně tomu, jak je poradce dobrý a online byznysu rozumí.

Ve společnosti měří, sledují a vyhodnocují nejen práci operátorů, ale také práci samotných poradců. “Doporučujeme, aby poradci klientům zavolali do čtyř hodin od předání kontaktu. Klient na základě komunikace s operátorem čeká, že se mu poradce ozve. A máme také změřené, dokdy by měla proběhnout první schůzka nebo první hovor, kde už se bude jednat o konkrétním produktu,” dodává Tomáš Čáp.

Pro koho je leadový byznys vhodný? “Může fungovat jako doplněk k rozjetému podnikání poradce nebo pro začátečníky, kteří byznys myslí vážně, ale nemají zatím dostatečnou klientelu a chtějí poradenství dělat dobře a učit se praxí,” upřesňuje závěrem své přednášky.

Více informací naleznete ve videu.

 


Tomáš Čáp

Kariéru v online marketingu odstartoval roku 2011 u AAA AUTO, největšího prodejce ojetých vozů v České republice. Svoje zkušenosti obohatil také o roční působení v síťové reklamní agentuře Leo Burnett, aby od roku 2016 pevně zakotvil v týmu ChytryHonza.cz.

V ChytryHonza.cz má z pozice Chief digital officera na starost rozvoj webu z pohledu koncového zákazníka (B2C), tedy tvorbu intuitivního a přehledného prostředí pro srovnávání a sjednávání finančních produktů. Právě díky vlastním srovnávačům můžeme poradcům prostřednictvím LTS systému předávat zvalidované kontakty na klienty s ověřeným zájem o produkt. Zmiňovaný LTS systém se pod jeho vedením stále rozvíjí a inovuje a je klíčovou aktivitou zaměřenou na poradce.

ChytryHonza.cz

ChytryHonza.cz je servisní organizace pro poradce v oblasti pojištění, úvěrů a investic. Její síť tvoří přes 1 000 odborníků na finance po celé České republice, kteří mohou vybírat pro své klienty z pestré nabídky 700 finančních produktů a kterým ChytryHonza.cz zprostředkuje tisíce ověřených poptávek. Společnost jako první na českém trhu unikátně propojila offline a online kanály – poradenskou síť, call centrum a známý webový srovnávač. Její LTS aplikace dokáže poradcům automaticky zprostředkovat klienty s ověřeným zájmem o konkrétní produkt. ChytryHonza.cz navíc jako jediný mezi servisními organizacemi využívá světově nejrozšířenější a nejúspěšnější systém pro řízení vztahů s klientem Salesforce.

Webové srovnávače finančních produktů se mohou pochlubit více než půl milionem spokojených zákazníků, kterým ChytryHonza.cz umožňuje srovnat stovky finančních produktů a některé z nich dokonce uzavřít také online. Klienti tak mohou kdykoliv srovnávat nabídky cestovního a životního pojištění, pojištění vozidel, hypoték, úvěrů, spoření a dalších produktů. Mají možnost nejen rychle a efektivně porovnávat produkty podle vlastních preferencí, ale zároveň se dozvědět podrobnosti o jednotlivých možnostech či porovnávat dle ceny. Zákazníci si tak mohou vybrat produkt šitý přímo na míru. K dispozici je jim i detailnější know-how finančních poradců ChytryHonza.cz.

Společnost úzce spolupracuje s téměř 80 partnery, mezi které spadají všechny renomované banky, pojišťovny či investiční společnosti. Společnost na český trh vstoupila v roce 2009 a od té doby klade silný důraz na úsporu času a prostředků svých klientů a poradců, na jejich nadstandardní zázemí, nové technologie a inovace. Majoritním akcionářem ChytryHonza.cz je od roku 2018 investiční skupina DRFG.

 

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account