„Naší prioritou je posilovat vazbu poradce a klient,“ konstatuje Lukáš Kaplan, jednatel EUCS. Tato společnost více než šest let pomáhá finančním poradcům a jejich klientům řešit právní nároky zejména proti pojišťovnám. Od roku 2017 zajišťují také kompletní řešení likvidací pojistných událostí přes službu Osobní likvidátor.
Workshop
„Jde o to, aby klient uplatnil vše, na co má nárok,“ dodává Kaplan. „Klient je spokojený a poradce má od něj kladné reference. Klient získá maximální plnění bez zbytečných průtahů ze strany pojišťovny a v důsledku podrobné analýzy se neřeší zbytečné nároky, na které nemá právo.“
Během prezentace uvedl několik příběhů, které EUCS úspěšně „zlikvidovala.“ Poradce potřeboval vyřešit pojistnou událost klientky, které v pronajatém bytě vzplanul polštář od akumulačních kamen a majitelka bytu nechtěla řešit pojistnou událost přes svoje pojištění. Klientka byla schopná vyčíslit hodnotu svých věcí na 150.000 Kč. „Ve skutečnosti to bylo 266.000 Kč,“ podotýká Kaplan s dovětkem, že jejich externí likvidátor pracoval s klientkou na soupisu věcí v bytě a vyčíslení jejich hodnoty celé dva dny. Poté na základě plné moci od klienty jednal s pojišťovnou. „Spoluzavinění stanovil náš likvidátor na 10 % – polštář byl v blízkosti kamen. Pojišťovna by pravděpodobně toto číslo navýšila alespoň na dvojnásobek.“
Klienti za tuto službu platí – standardně si EUCS účtuje 10 % z výše plnění + DPH, velké škody z vyřešených likvidací jdoucí do milionu korun se řeší dohodou. Poradce platí společnosti na základě smluvního vztahu měsíční paušál 1.000 Kč, firmám nabízejí zvýhodněný firemní tarif. Nejčastěji EUCS řeší majetek a odpovědnost, další skupinou jsou pojistné události ze smluv životního pojištění.
Víc než 95 % likvidací vyřeší bez nutnosti soudního sporu. V interním týmu EUCS pracuje deset lidí, externě spolupracují s několika desítkami dalších odborníků.