Eva Miklášová - Fidelity

Na svém workshopu na FINfest EFPA 2019 se Eva Miklášová, Senior Sales Manager ve Fidelity International, zaměřila na téma, jak investovat v pozdní fázi ekonomického cyklu. Kromě obecnějších úvah nabídla dvě konkrétní strategie.

“Věřil by někdo tomu, že po 20 % propadu na globálním akciovém trhu v prosinci 2018, bude následující rok úspěšný a akcie si připíší dvouciferné zhodnocení?” položila Eva Miklášová hned v úvodu řečnickou otázku. Seřaďme si fakta posledních tří let: Rok 2017 byl specifický tím, že měl zajímavé výnosy a nízkou volatilitu. Prosinec roku 2018 byl nepříjemným překvapením a v roce 2019 jsme několikrát zaznamenali nijak extrémní, ale přeci jen zvýšenou volatilitu.

O čem to vypovídá? Možná se v poslední fázi ekonomického cyklu budeme nacházet delší dobu – záleží, jak se vyvine politika centrálních bank, politická situace ve světě, jaké budou hospodářské výsledky významných firem, ale i spotřebitelská nálada v Evropě, Americe nebo v Číně. Těch proměnných je hodně a ať už budeme svědky zpomalení ekonomiky, nebo dokonce recese, musíme si zvyknout na občasná volatilnější období, která jsou ostatně pro poslední fázi ekonomického cyklu typická.

Připomeňme si, z čeho mohou klienti v případě svých investičních portfolií generovat zisky – nejen z kapitálových výnosů, ale také z dividend. A čím dříve začne klient investovat, tím více hrají důležitou roli právě zisky firem. Pak ani 20 % pokles aktuální hodnoty investic není z hlediska času tak enormních výkyvem, který by klienti neměli při dobré komunikaci poradce ustát. I když je samozřejmě pravdou, že dnešní doba vytváří nervozitu nejen mezi klienty, ale také portfolio manažery a investičními zprostředkovateli.

Proč vlastně klienti investují? A další otázka – o čem s klienty diskutovat? Rozhodně o aktuálních trendech: jsou dobře pochopitelné a lidé o nich čtou v novinách a na internetu. Nejde o to, aby všichni klienti investovali do technologií, což je navíc cyklický a velmi volatilní sektor.

Ale dnes je všechno propojené se vším a firmy napříč sektory se musí přizpůsobit a inovovat svůj byznys, aby se udržely na trhu. Z čeho firma generuje zisk? Sníží náklady, zefektivní výrobní procesy, bude využívat technologické trendy, zvýší obraty. Celá myšlenka je totiž o tom, dát klientovi pohled, že investování není jen o makroekonomických ukazatelích (politice, Trumpovi, centrálních bankách), ale také o dlouhodobých ziscích společností.

Jak tedy konkrétně investovat v pozdní fázi ekonomického cyklu? Zvolit defenzivnější strategie. Jednou z možností je najít firmy, které vycházejí z aktuálních trendů – stárnutí populace, růst střední třídy, růst populace. Fidelity má na tyto sektory zaměřen fond FF Global Demographics USD. Další možností je volba strategie, která má nízkou volatilitu: u Fidelity je to například FF Global Dividend Fund.


Eva Miklášová

Eva Miklášová je Senior Sales Manager ve Fidelity International, odpovídá za prodej, marketing a řízení vztahů s klienty v České republice a na Slovensku. Na finančním trhu působí sedm let, a to ve společnosti Fidelity International.

Eva Miklášová je držitelkou titulu Bachelor of Science in Business Administration z Vídeňské univerzity ekonomie a obchodu a Magistr v oboru management z Univerzity Komenského v Bratislavě. V září 2019 obdržela CFA certifikát od CFA Institute.

Fidelity International

Společnost Fidelity International poskytuje prvotřídní investiční řešení i odborné znalosti v oblasti financování důchodového zabezpečení pro instituce, individuální investory a jejich poradce – s cílem pomáhat našim klientům budovat lepší budoucnost pro ně a pro další generace.

Jako privátní společnost přemýšlíme generačně a investujeme se zohledněním dlouhodobého horizontu. Pomáhat klientům spořit si na důchod a jiné dlouhodobé investiční cíle bylo a je v jádru naší obchodní strategie již téměř 50 let.Nabízíme naše vlastní investiční řešení a přístup k řešením jiných, a poskytujeme služby související s investováním: Pro individuální investory a jejich konzultanty poskytujeme poradenství, jehož cílem je pomáhat při investování jednoduchým a nákladově efektivním způsobem.

Pro instituce včetně penzijních fondů, bank a pojišťoven nabízíme na míru střižená investiční řešení a outsourcing řízení aktiv s veškerými souvisejícími službami. A pro zaměstnavatele poskytujeme služby správy penzijního zabezpečení na pracovišti jako doplněk ke správě investic nebo nezávisle na ní.
Odpovídáme za správu celkových aktiv klientů ve výši 368,2 mld. EUR od více než 2,4 milionu klientů v regionech Asie a Tichomoří, Evropa, Blízký východ a Jižní Amerika.

 

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account