iDNES seznamuje veřejnost s realitou života finančních poradců. Provize nejsou špatné (zvlášť u životního pojištění), klíčové je pracovat pro tu správnou renomovanou firmu a ptát se předem na podmínky spolupráce. Zejména je třeba zjistit podmínky vzdělávání, zajímat se o provize a o vlastnictví kmene klientů .

Článek iDNES snad ani pro vás není zajímavý z pohledu přidané informační hodnoty. Neměli byste ho ale úplně ignorovat, číst ho totiž mohou vaši klienti. Bohužel, text obsahuje očividné chyby. Příklad? Výpočet provize u majetkové pojistky.

Odkaz na plné znění článku zde.

Jak se na podobné články díváte vy? Jak se autorce Jolaně Novákové podařilo či spíš nepodařilo realitu poradenského života vystihnout?

komentářů 6
  1. Víte, já už se ani nedivím, co paní Jolana Nováková píše.. její články čtu s úsměvem na rtech. Koneckonců je to matka mé bývalé spolužačky Jindry Novákové. Paní Jolana Nováková dříve pracovala ve společnosti SLON. Možná právě proto tak ráda píše články na toto téma. Jako zhruba před měsícem, kdy tam na jedné z titulních stran srovnávala 5 fin. poradenských společností.
    Jinak obecně tyto články vnímám jako příležitost. Není to nic lehkého, ale je to tak…

    1

    1
  2. Martin Dratva 9 roky

    Klient, který projeví zájem vědět, kolik peněz si za jeho konkrétní smlouvu “přilepším” se to samozřejmě dozví, informuji ho však jedním dechem i o tom, že provize do 2 let od uzavření vracím v případě, že smlouvu zruší. Vysvětlím mu, že toto je jeden z důvodu, proč může počítat vždy s tím nejlepším možným servisem…A světe div se, toto jsou mí nejlepší klienti a u těchto klientů takřka neznám storno :)
    Ale ten servis potom musíte samozřejmě dodržet !!!

    1

    1
  3. ján obšinč 9 roky

    Je to super, že každý klient bude vedieť, za čo platí.
    Tak potom chcem vedieť, koľko dostane lekár za jedného pacienta, koľko dostane poslanec za schválenie jedného zákona. Koľko dostane učiteľka za naučenie násobilky. Koľko dostane poľnohospodár, vodič mliekárenského auta, mliekareň, obchod atd. za 1l mlieka.
    Práca finančného poradcu je preto tak dobre zaplatená, lebo ju nikto nechce robiť. Ak by to bola ľahká práca, tak by ju robil každý a potom by provízie mohli klesnúť.
    Čo sa týka výšky provízie v životnom poistení, tak to je odplata nie za uzatvorenie zmluvy, ale za celoživotnú starostlivosť!!!!!. Ja osobne sa stretávam so svojími klientami minimálne 1x ročne, robím im servis, pomáham pri poistných udalostiach a za to mi už nikto neplatí, preto ma vytáča, ak odplatu za celoživotnú starostlivosť porovná niekto s províziou so stavebného poistenia alebo z investovania. Ak chcem o niečom písať tak by som to mal minimálne poznať… Peniaze klientov sú citlivá záležitosť a človek, ktorý sa nevyzná v problematike a prečíta si takto hlúpo naformulovaný článok bude pozerať na finančného poradcu ako na zlodeja, ktorý za 1 hodinu zarobí 11872 Korún.

    0

    0
    • Bohužel většina Vašich kolegů – poradců shrábne provizi a v lepším případě je klient již neuvidí. V horším případě ji přijdou za dva roky přebouchnout.

      Problém by vyřešilo přepracování počáteční a pečovatelské provize s důrazem na tu pečovatelskou.

      0

      1
  4. Naprosto souhlasím, že pokud klientovi říkám výši své provize, vysvětlím stornolhůty a také to, že touto provizí si vlastně platí mé další služby, nemají klienti žádné výhrady.

    0

    5

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account