Úvodního slova se ujala Marta Gellová ze společnosti EFPA ČR a představila případovou studii, na které ukázala, jakým způsobem EFPA učí své uchazeče o certifikaci komplexnímu řešení finančních potřeb pro klienta. A také – jak zvýšit výnos z klienta. Témata, která v oblasti pojištění zazní na podzimním FINfestu, se dozvíte na  finfest.cz.

Panelová diskuse

MP3 záznam ke stažení zde (7 MB).

„Vybrala jsem si konkrétní rodinu, kde známe zadání – její příjmy, výdaje, volné cash flow a očekávání od finančního plánu,“ vyjmenovává sběr dat Marta Gellová. „Poradce se v dnešní době stává koučem klienta v jeho finančních situacích, potřebuje ho dovést k tomu, co on požaduje a co skutečně potřebuje (jeho plány a cíle). Ptá se, jakým způsobem mohou být ovlivněny jeho příjmy, jakým způsobem rodinu mohou ovlivnit nenadálé životní situace atd. Jaké finanční zdroje a produkty aktuálně využívá. Splácí půjčky a v jaké výši? Bude potřebovat hypotéku? Z toho a z dalších informací poradce vychází, aby mohl zjistit, zda ponechat nebo přenastavit smlouvy, které klient má, aby vyhovovaly jeho potřebám. Je vhodné uzavřít jiné nebo další smlouvy? Jedná se klasicky o zajištění (nemoc, úraz, majetek), spoření, investice, je potřeba vzít v úvahu také nefinanční majetek i závazky.“

Ve své prezentaci představila ukázku řešení zajištění nezbytných výdajů (bližší info viz video). V této rodině poradce řešil pracovní neschopnost, invaliditu i zajištění pro případ smrti u obou partnerů. Dále bylo potřeba vyřešit zajištění majetku a pojištění odpovědnosti. „To je velmi důležitá kapitola,“ podotýká Marta Gellová. „Klienti jsou v těchto případech mnohdy zajištěni na relativně malé částky a řada poradců si neuvědomuje, jaký dopad může podpojištění mít. Určitě doporučujeme vyšší částky.“

Pouze správné určení a nastavení pojistných částek klienta ve finále ochrání. „Proto jsme v rámci EFPA zpracovali metodiky pro výpočet pojistných částek. Když jsme začali zkoušet evropské tituly, zjistili jsme obrovské rozdíly ve vypracování případových studií, a to dokonce v milionových částkách. Udělali jsme průzkum a nastavili pojistné částky s vysvětlením pro klienta i pro poradce. Pojištění konkrétních rizik musí mít svoji logiku. Dále je důležité dobře znát pojistné podmínky jednotlivých pojišťoven… Poradce nenutíme, aby svoji práci dělali podle naší metodiky, ale chceme, aby ji znal. Při obhajobě případové studie požadujeme, aby nám vysvětlil svůj postup při stanovování rizik a nastavení konkrétních pojistných částek pro klienty.“

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account