Aktuálně k nám přechází více jak desítka lidí právě z interní distribuce. A náhoda to nebude,“ říká Jaroslav Krejča, ředitel strategie a rozvoje z finančně poradenské společnosti Finovo. Proč podle něj finanční poradci z interních distribucí stále častěji vidí svou budoucnost v „exteru“ a jak současný stav ekonomiky ne/mění finanční poradenství?

Odpověď na první otázku není jednoznačná. Důvody pro změnu se různí, nicméně nejčastěji se budoucí externisté chtějí odborně a kariérně posunout, chtějí více svobody a cítí, že požadavky trhu si žádají větší komplexnost a vyšší kvalitu poradenství.

„V poslední době došlo k několika fúzím interních společností a bank. To mělo mimo jiné poměrně zásadní dopad na fungování těchto firem, a to včetně personálních poměrů nebo odměňování. Není tedy divu, že se chtějí ve své kariéře posunout, budovat svůj brand – a my jim s touto změnou umíme pomoci,“ vysvětluje Krejča.

Finovo už historicky posílili poradci, kteří působili ve velkých bankách, pojišťovnách a spořitelnách i více než 27 let. Díky těmto kolegům je tak společnost silnější třeba i u korporátních nebo státních společností, což je nemalá konkurenční výhoda.

Nadstandardní servis pro poradce

Personální složení a péče o poradenský tým jsou pro Finovo klíčové. Od zprostředkování nových klientských poptávek přes kvalitní servis až po vzdělávání. Právě tým vzdělávání nově posílila Veronika Lencová, lektorka finanční analýzy a gramotnosti.

„Nejdůležitější je ale samozřejmě pečlivá práce se stávajícím klientským kmenem a pravidelný, kvalitní servis. Pak je tlak na poradce hledat nové a nové klienty menší. Proto pořádáme třeba i veřejné přednášky, kde se s pozvanými odborníky snažíme klientům přiblížit jednotlivé finanční oblasti. Naši poradci mají k dispozici i interní marketingový tým, vzdělávají se v komunikaci na sociálních sítích a samozřejmě kontinuálně zdokonalují odbornou práci s klienty apod.“

Finovo zároveň nepodceňuje efektivní zapojení nováčků. Absolvují „akademii pro nováčky“, vzdělávací kurzy, rozšiřují si znalosti a získávají cenné zkušenosti z praxe, mají k dispozici seniorního mentora, který je novou profesí provází. Rychle a efektivně se tak zapojují do péče o klienty. A kam se svým týmem Finovo tento rok vlastně míří?

Inflace vede k většímu tlaku na poradce

Současný stav ekonomiky klade podle Krejči na poradenství větší nároky. Klienti chtějí zajistit rodinný rozpočet, úspory. Maximálně zhodnotit majetek, aby alespoň částečně eliminovali znehodnocování peněz vlivem inflace. Finovo proto pořádá i veřejné přednášky, naposledy na téma: „7 klíčů k bezpečnému investování“. Kontaktní práce s klienty se nám dlouhodobě daří, i proto očekáváme, že provizní obrat bude minimálně dvojnásobný, a to platí i pro počet poradců. S tím navíc souvisí plánovaný rozvoj do dalších regionů, kde chceme mít své zastoupení.“

„Naštěstí se můžeme opřít o zkušené a kvalitní manažery, které ve Finovu máme. Cílem je stále zkvalitňovat a rozvíjet manažerské dovednosti našich lidí a zároveň ještě zlepšit systém jejich rozvoje. To je právě můj úkol,“ uzavírá Krejča.

A jaké zkušenosti mají s přechodem do externí distribuce sami poradci?

„Moc proklientská“ (Alena Nídlová)

Aktuálně podnikám ve financích šestým rokem, předtím jsem byla 20 let zaměstnanec. K zamyšlení, jakým způsobem chci dál pracovat, co mě bude bavit, mě vedla mimo jiné i absurdní výtka nadřízeného v bance, že jsem příliš „proklientská“. To, že se klientům věnuji, mluvím s nimi, zajímám se o ně, jsem ale nikdy nepovažovala za chybu. Naopak. Dalším důvodem ke změně bylo, že v bance často nemůžete dát klientovi na výběr, práce byla navíc neúměrně časově náročná. Teď jsem daleko svobodnější. Práce je hodně, ale já sama si zvolím, zda budu pracovat v kanceláři, doma, na dovolené. Je to jen na mně.

Zaměstnancům v korporátu, kteří zvažují práci na vlastní noze, bych poradila jediné: nebojte se změny. Protože v zásadě nikdy žádnou jistotu nemáte – ani v korporátu – není tedy oč přijít.

Je to výzva a zároveň obrovská svoboda“ (Martina Šimková)

Již delší dobu jsem toužila po změně, ale nevěděla jsem přesně po jaké. Mám ráda finance, nové výzvy, respekt a svobodu. Se společností Finovo jsem spolupracovala delší dobu na straně banky, a tak jsem chtěla práci finančního poradce pod touto společností vyzkoušet. Bála jsem se vystoupit ze své komfortní zóny. Před rokem jsem ale opustila post zaměstnance – pravidelnou měsíční mzdu, zaměstnanecké benefity, pevnou pracovní dobu, místo a klienty banky. To vše je ale nyní z mého pohledu relativní.

Učím se být finančním poradcem a také podnikatelem. Dobré plánování a odpovědnost sama za sebe, to je výzva a zároveň svoboda. Je zkrátka potřeba získat nadhled, aby člověk viděl ty správné cesty.

„Měla jsem odejít daleko dřív“ (Jiřina Budíková)

V bance jsem byla přetížená a mzda neodpovídala tomu, kolik hodin jsem každý den pracovala. Pravdou je, že mnoho lidí se mě snažilo nalákat do „exteru“, ale když přišel Jindřich Hrdý z Finova, věděla jsem, že mu můžu věřit, že mi pomůže a nenechá mě se v tom tzv. plácat.

Lidé se podle mě bojí zejména toho, že nevydělají dost peněz. Kde budou shánět klienty, budou si vůbec umět plánovat práci? Já jsem ze začátku měla podporu kolegů z Finova, kteří mi vždy pomohli a poradili s obchodem. A sebevědomí mi dodalo i to, že mi předali svého klienta s hypotékou, kterou sami neuměli zpracovat. Jsem ráda, že kolegové ve Finovu nemají nikdy problém pomoci, věnovat svůj čas, aby pomohli méně zkušenému kolegovi.

0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account