Jakým způsobem byste mohli zapojit energie do vašich portfolií a do vaší nabídky? O tom na workshopu Moravských naftových dolů (MND) mluvil Jan Sýkora z oddělení Sales & Marketing a jeho kolega z oblasti přímého prodeje Miroslav Filip.

MND je firma, která se zabývá těžbou a hledáním ložisek ropy a plynu. „Vrtáme, těžíme, skladujeme a prodáváme ropu a plyn na Moravě,“ popisuje Jan Sýkora hlavní činnost společnosti, která navazuje na téměř stoletou tradici. „Před čtyřmi a půl lety jsme si řekli, že bychom naši produkci rádi nabízeli i finálním zákazníkům. V roce 2014 jsme šli na trh, kde v té době byla spousta firem, které narostly formou podomního prodeje. Věděli jsme, že musíme nabízet naše energie jiným způsobem – od nás dostane zákazník energie bez jakýchkoliv sankcí, fíglů a dlouhodobých úvazků, protože my jsme těžaři, kteří jsou schopni energie nabízet výhodně.“

Mýty na energetickém trhu

V klientských portfoliích poradců vnímají prostor pro vzájemné synergie. „Naše produkty zapadají do toho, co klienti řeší. Každý má doma elektřinu, mnozí i plyn. Věříme tomu, že ve finančním sektoru je důležité a zásadní budování dlouhodobé důvěry. My tu důvěru nabízíme v oblasti energií. Pokud jde poradce na schůzku s klientem, může v jejím rámci nabídnout produkt, za který se nemusí stydět. A za relativně jednoduchou věc obdrží zajímavou provizi.“

Podíváme-li se na aktuální statistiku, v České republice je 4,8 milionu domácností. Elektřinu má dnes téměř každý. Plyn, na který se MND specializuje, má téměř polovina populace. „V rámci tohoto velkého trhu stále většina zákazníků zůstává u dominantních hráčů,“ poukazuje na současný stav Sýkora. „Je to mimo jiné z určitého pocitu odevzdanosti. Proč bych to řešil? Vždyť svítím a topím. Ale lidé si neuvědomují, kolik by skutečně ušetřili. Díky zásobníkům, těžbě a přímé vazbě na klienta, mohou domácnosti získat průměrnou roční úsporu 5.000 Kč. Také se na trhu setkáváme s různými mýty. Dvě třetiny lidí netuší, že změna dodavatele probíhá pouze na papíře. Stále na naši infolinku volají lidé a ptají se, jak k nim dostaneme ty trubky z Moravy. Jak to sem dotáhnete? To mi tady budete něco rozkopávat?

Portfolio rentiéra

V roce 2013 MND téměř nikdo neznal, tehdy se pohybovali v segmentu B2B. Dnes mají jako skupina obrat přes 33 mld. Kč a patří do skupiny KKCG s aktivy 130 mld. Kč. Mohutně investují do reklamy. „Druhým rokem za sebou jsme nejrychleji rostoucí firmou na energetickém trhu,“ konstatuje Sýkora. „Když se podíváte na oficiální statistiky, tak MND získává již druhým rokem za sebou nejvíce zákazníků. Dnes jsme na 100.000 zákaznících plynu a elektřiny, z toho 60.000 zákazníků odebírá plyn.“

Pro partnerskou síť mají MND k dispozici jednoduchou webovou kalkulačku, kde po vložení několika informací, ať již spotřeby nebo výše zálohy, poradce vytvoří klientovi srovnávací kalkulaci MND versus stávající dodavatel. „V případě, že se klient rozhodne nabídky využít, v té samé aplikaci zadáte v horizontu tří, čtyř minut smlouvu, která je hned vygenerovaná,“ upřesňuje Miroslav Filip Head of Direct Sales & SMB. „Je to jednostránková smlouva plus jednoduchý ceník.“

Provizně je systém odstupňován. „Máme atraktivní vstupní akviziční a průběžné provize,“ dodává Miroslav Filip. „Na začátku nabízíme vstupní provizi při získání klienta. Pokud klient zůstává u MND, každý rok vyplácíme další provizi. Dá se tak budovat kmen formou rentiéra.“

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account