V období stagnujícího hypotečního trhu lákají banky na kvalitnější poradenské služby. Proti loňsku se nejvýrazněji zlepšily právě v této oblasti, na vyšší úroveň se dostaly i v celkové obsluze zákazníků. Nejlépe dopadla stejně jako loni Moneta Money Bank, následují Raiffeisenbank a Česká spořitelna.

Vyplývá to z červencového průzkumu agentury Market Vision, který se zaměřil na dvanáct nejvýznamnějších poskytovatelů hypotečních úvěrů na trhu.

Podle scénáře …

Hlavní použitou metodou při uskutečnění studie byl tzv. mystery shopping. Spolupracovníci agentury vystupovali podle předem připraveného scénáře jako potenciální klienti společností, navštívili pobočku banky a projevili tam zájem o získání informací o uvažovaném hypotečním úvěru. Podle indexu kvality obsluhy si nejlépe vedla Moneta Money Bank s 82 procenty, následovaná Raiffeisenbank (79 procent) a Českou spořitelnou (77 procent).

Z dvanácti oblastí, z nichž se skládá index kvality obsluhy, zdůraznil konzultant agentury Michal Skalický zejména konzultaci, návrh a nabídku řešení, které se zlepšily o 12, respektive 11 procentních bodů.

Letos byl poprvé sledován také tzv. index zákaznického zážitku. V jeho hodnocení si první trojice prohodila pořadí. Nejlepší byla Česká spořitelna (96 procent), druhá Moneta (95 procent) a třetí Raiffeisenbank (92 procent).

Z celkových výsledků je patrné, že banky vylepšují osobní kontakt s klienty, v nichž mohou být proti konkurenci, například v podobě start-upů, unikátní, uvedl Skalický.

Hypotéka? Ideálně rychle a jednoduše

Jen malý dovětek webu Poradci-sobě.cz:  Pro výsledky studie je určitě dobře, že spolupracovníci agentury kontaktovali v bankách rovnou specialisty, tedy hypoteční poradce, a nikoliv osobní bankéře, kteří mají už z povahy své práce o úvěrování nemovitostí jen obecné a občas i zavádějící informace.

Ovšem je třeba podotknout, že dlouhodobě je v České republice kolem 75 % všech hypoték sjednáno prostřednictvím externích poradců. I když se banky snaží získat větší díl koláče, místo pro kvalitní poradce se na finančně – poradenském trhu najde vždy. Přetahovaná nastává spíše mezi externisty – digitalizace dává příležitost některým start-upům, protože klienti preferují i takto specifický produkt vyřídit rychle a jednoduše “z obýváku” nebo ještě lépe “od stolu během pracovní doby.”

Důležité je, aby metody získávání klientů byly u všech zprostředkovatelů fér a aby stoupala kvalita práce externích poradců.

Zdroj: ČTK, Poradci-sobě.cz

0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account