Jak jednotlivé fáze ženského cyklu ovlivňují pracovní rozpoložení ženy? Tato velmi intimní záležitost je v korporátním světě převážně tabu. „Když tyto fáze začnou ženy samy na sobě vnímat a pozorovat, mohou využít svůj potenciál naplno – v práci, v péči o děti, o sebe, o partnera. Je to znásobení schopnosti supermana,“ říká Veronika Vieweghová, lektorka pro ženská témata s praxí ve finančně poradenském byznysu.

Videodiskuse

MP3 záznam ke stažení zde (26 MB).

„Intuitivně jsem u svých partnerek vnímal, že jsou ženy v určitých fázích měsíce jiné,“ poznamenává její životní partner Petr Jan Křen, business mentor, lektor a autor Milionového leadera. „Ale teprve když jsem se seznámil s Veronikou, pronikl jsem do hloubky tohoto tématu. Začali jsme o něm spolu více mluvit a ona začala své cykly sama v sobě skutečně prožívat. Cítila ve mně jistotu, že si může jako žena dovolit projít všemi fázemi do hloubky.“

Korporátní svět má svá tabu

A jak ho napadlo přenést zákonitosti o ženském cyklu do korporátního světa? „Uvědomil jsem si, že kdyby tuto znalost muži skutečně měli, mohlo by to významně pomoci harmonii ve vztazích. A tehdy mě napadla myšlenka, že by to bylo významné téma také do byznysu. Zohledňováním jednotlivých fází ženského cyklu se předejde mnohým komplikacím ve firemní komunikaci.“

Veronika Vieweghová připomíná své zkušenosti z byznysového prostředí, které je často samo o sobě velmi soutěživé: „V mužském prostředí se v nás bohužel podporuje rivalita a soutěživost. Když muži dají ženám důvěru a my si můžeme práci rozvrhnout podle sebe a svého rytmu, dokážeme pracovat mnohem lépe – jsme laskavější i méně soutěživé a dny, kdy nejsme tak výkonné kvůli svému emočnímu rozpoložení, v další fázi cyklu zase doženeme.“

Čtyři fáze ženského cyklu

První fáze po menstruaci je dynamická. „Pokud žena odpočívala a respektovala sama sebe, má mnoho energie, je velmi společenská, plánuje si hodně aktivit, dokáže pracovat na několika věcech zároveň,“ popisuje tento stav Vieweghová. „Další fáze je ovulační – expresivní neboli mateřská – tělo se připravuje na možnost otěhotnění ženy. Je více otevřená, empatická, může mnohem lépe naslouchat kolegům. Je to skvělý čas, kdy může zjišťovat potřeby svých zákazníků a klientů. Třetí fáze – předmenstruační – je pro mnoho žen kritická, mají výkyvy nálad a emocí, je to fáze, které si nejvíce všímají jejich muži i potomci. Energie ženy pomalu klesá, ale její mysl je zbystřená. Má v hlavě spoustu myšlenek a plánů, které by chtěla zvládnout a dotáhnout, ale její tělo už tolik zátěže nezvládá, z čehož je stresovaná. Zároveň se uzavírá více do sebe, je intuitivnější a velmi dobře rozpozná, co je a co není podstatné. Musí začít více odpočívat, nemít tolik úkolů a nebýt ve stresu, co stihne nebo nestihne. V tuto dobu může mnohem více pracovat s emocemi. Poslední je menstruační fáze – zatímco předtím to byla fáze o zpomalení, toto je fáze o zastavení. Potřebuje si odpočinout, ale zase je ve svých činnostech velmi efektivní – a v dynamické fázi pak bude mít energii všechny úkoly dotáhnout do konce,“ uzavírá stručný výčet ženského cyklu.

Petr Jan Křen je přesvědčený, že by bylo vhodné upravit firemní kulturu tak, aby ženský cyklus respektovala. „Žijeme ve 21. století, přitom mnoho firem zamrzlo v byznysovém modelu 90. let minulého století. Tehdy muži i ženy, bez ohledu na pohlaví a na věk, byli primárně nositeli výkonu, čísel a výsledků. Takové společnosti už často ztrácejí dech. Spokojené zaměstnance ani spolupracovníky tím rozhodně nezískají.“

Více informací, nápadů i podnětů k zamyšlení naleznete ve videu.

Fotografie z natáčení

0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account