“Přestože je důležité být pro klienta kvalitním poradcem, neméně důležité je pracovat také na vyšší efektivitě vlastního podnikání, která ve svém důsledku šetří čas, peníze a zvyšuje ziskovost. Přináší s sebou také vyšší kvalitu hodnotové nabídky, což zase znamená šťastnější klienty,” uvedl Edden Kift na svém workshopu na konferenci FINfest EFPA a podělil se s poradci o své znalosti poradenského byznysu z různých částí světa.

Cílem workshopu bylo ukázat účastníkům praktické kroky, které by mohli implementovat v rámci zlepšení svého podnikání.

Chtěli byste jako poradci mít spokojenější klienty? Chcete mít ideální klienty? Pracovat s klienty, které máte rádi? Mít byznys, který víc vynáší a je efektivnější? Chcete, aby vás bavilo to, co děláte? Chtěli byste se něčím odlišit, udělat podstatnou změnu v životě svých klientů? Dobře si zajistit živobytí? podkládal v rychlém sledu řečnické otázky Edden Kift.

“Důležitá je hodnota, kterou nabídnete. Každý by měl tuto hodnotu pochopit, a podtrhuji každý – tedy vy, jako ten, kdo spravuje majetek nebo má svůj byznys, ale také všichni okolo vás a pak samozřejmě vaši klienti, to je ještě důležitější,” poznamenal Edden na svém workshopu.

A jaké další myšlenky na jeho přednášce zazněly?

Pokud jde o segmentaci klientů, ta je zásadní, chcete-li chápat, jakým způsobem pracovat s různými typy klientely. Musíte se zaměřit také na vytváření profilu ideálního klienta. Potřebujete mít nastavené postupy a procesy, jak s jednotlivými typy klientů pracovat. O všem musíte uvažovat z pohledu efektivity a růstu. Klientům, kteří vám přinášejí nižší zisky, věnujete jinou pozornost než těm, kteří vám přinášejí více… Zajímavé je, že někteří poradci ani neví, kolik klientů vlastně mají. Každopádně je důležité si klienta udržet a na tom je třeba pracovat.

Kdy jsou rady finančního poradce nejdůležitější? Je to období, kdy klient prochází určitou změnou – potřebuje si koupit dům, chce odejít do důchodu… To jsou plánované věci. Ale nastanou také neplánované věci – zemře jim partner, přijdou o práci, vážně onemocní atd. Práce s klienty v tak zásadních okamžicích je něco, co může jejich život změnit a ovlivnit. Loajalita klientů pak přímo závisí na klientském zážitku a zkušenosti.

Snažíte se klientovi pomoci, aby zlepšil svoji životní situaci. Musíte učinit určitá rozhodnutí, protože vy jste ten odborník a často se rozhodnutí netýkají pouze oblasti investic, ale naprosto zásadně také budování důvěry. Trvá dlouho, než si důvěru získáte a během pár vteřin ji můžete ztratit.

Klient opouští poradce, protože vázne komunikace. Zjistěte, co vaše klienty zajímá, co chtějí vědět a co ne a snažte se, aby komunikace byla relevantní. Důležité je také ukázat klientům, že si jich vážíte. Je to čas, který jim věnujete, aniž byste řešili pracovní vztah. Klienti chtějí pracovat s lidmi, kteří jsou autentičtí.

Už jste se sami sebe zeptali, čím se vaše podnikání liší od podnikání ostatních poradců?

Podrobné informace naleznete ve videu.

 


Edden Kift

Edden je Head of Business Solutions ve společnosti PortfolioMetrix, která sídlí v Kapském Městě v Jižní Africe. Má více než 25 let zkušeností v oblasti finančních služeb. S nadšením pomáhá poradcům v rozvoji jejich podnikání. Díky svým zkušenostem a odborným znalostem je lídrem v oblasti řízení praxe a efektivního podnikání. Odhodlání Eddena budovat prospěšná partnerství pomohlo poradcům i jejich klientům na cestě k dosažení jejich cílů. Sdílením vlastních poznatků pomáhá poradcům, kteří chtějí zlepšit způsob, jakým poskytují své služby klientům.

PortfolioMetrix

Společnost PortfolioMetrix byla založena v roce 2010 se záměrem poskytnout finančním poradcům skutečnou alternativu k investiční nabídce. Spojením světového managementu a technologií nabízíme alternativu k poradenským portfoliím a konzistentní proces. Naším cílem je poskytovat nezávislým finančním poradcům alternativní způsob přístupu k volnému investičnímu řízení za konkurenceschopnou cenu a bez kompromisů.

PortfolioMetrix poskytuje individualizovaná portfolia přizpůsobená poradcům tak, aby splňovala požadavky jejich klientů.

Výkonnost investic od roku 2010 prokázala spolehlivé oddělení rizik a návratnosti portfolií. Toho dosahujeme prostřednictvím našeho investičního přístupu.

 

 

0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account