Jaký očekávají dopad koronavirové krize do svého byznysu finanční poradci? “V rychlém průzkumu jsme oslovili 163 poradců s několika otázkami,” uvedl svůj příspěvek na Meet EMA Online Martin Viktora. “Jaký očekávají dopad aktuální situace do svých příjmů? Jaký je jejich tržní sentiment? Ve kterých skupinách finančních produktů vidí poradci spíš hrozby a ve kterých naopak příležitosti? Z těchto a dalších odpovědí nám vychází poměrně zajímavé skutečnosti a tržní trendy.”

 

“Tržní sentiment finančních poradců měříme od léta a jeho vývoj je poměrně dramatický,” konstatoval dále Martin Viktora. “Zatímco v létě loňského roku byla hodnota sentimentu na úrovni 33 %, aktuálně nám propadl na mínus 42,5 %. Je to zásadní, ale vzhledem k současné situaci pochopitelná věc.”

Na otázku, zda koronavirus ovlivní jejich výdělky, 57 % oslovených poradců odpovědělo, že očekává pokles. Zhruba 15 % dotázaných tvrdí, že jejich příjmy vzrostou a dalších 20 % je přesvědčeno, že se jejich příjmy nezmění.

Poradci vypovídali odlišně mimo jiné podle míry svých výdělků. Téměř 80 % z těch, co vydělávají do 200 000 Kč ročního provizního příjmu, očekává další pokles svých příjmů. Naopak ti, kteří mají vysokou produktivitu a výdělky nad 3 000 000 Kč ročně, vidí svou situaci poměrně optimisticky – pouze třetina z nich očekává pokles svých příjmů.

Pokles příjmů z důvodů koronaviru předpokládají nejvíce finanční poradci ze strukturálních firem (značkové, MLM společnosti), konkrétně 63 % oslovených respondentů. Na opačné straně stojí poradci z broker poolů, z nich očekává pokles příjmů necelých 49 %.

A jaký bude dopad koronaviru na jednotlivé produktové kategorie? Největší příležitosti jsou podle poradců v oblasti investic. Krize a následná recese naopak představují hrozbu pro oblast úvěrů na bydlení. “Ti, kteří v dané oblasti podnikají, jsou vždy více optimisticky naladěni než jejich kolegové věnující se jiné oblasti finančního zprostředkování,” dodal Martin Viktora.

Výsledky průzkumu hodnotil také Libor Mánek z Kooperativy. Jakou atmosféru vnímá v distribučních kanálech? “Komunikuji se zástupci nebo majiteli distribučních firem, ale také s jednotlivými poradci,” konstatoval k náladě na finančně poradenském trhu.  “Mezi majiteli firem vnímám mírný optimismus – zdůrazňují spíše příležitosti aktuální situace. Poradce bych rozdělil na dvě skupiny. Jedni si udělali “prázdniny” a druhá skupina dál tvrdě pracuje, dělá byznys a jsou v pohodě. Myslím, že tato skutečnost dobře odpovídá vašim výzkumům.”

Více informací naleznete ve videu.

 


Martin Viktora

  • jednatel 4stones, s.r.o. (organizátor konferencí FINfest a provozovatel Poradci-sobě.cz)
  • jednatel EMAdata.cz (poskytovatel dat pro finanční trh)
  • historicky pracoval pro banky a investiční společnosti v oblasti podpory prodeje, marketingu a produktového managementu investičních produktů.

Vzdělání: VŠE v Praze (mezinárodní obchod a politologie), DePaul Univerzity Chicago

Osobní motto: “Začínám naplno a postupně přidávám.”

Záliby: hudba (metal, klasika, pop), moderní technologie, cestování, právo

 

 

 

 

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account