Podle jakých kritérií porovnává metodiky hypoték jednotlivých bank srovnávač od SAB servisu? Jak je to v případě bonity u bankovních domů? Co obsahují průvodci produktových řad? O tom mluvil na konferenci FINfest EFPA analytik Peter Štofčík. Zmínil mimo jiné i to, že s Českou spořitelnou připravují hypoteční platformu – a další banky budou přibývat.

 

“Průvodce hypoték požaduje specifikaci žadatele, typu jeho příjmu nebo příjmů, účelu hypotéky a druhu zástavy, která bude bance sloužit jako zajištění úvěru,” uvedl Peter Štofčík a doplnil: “Oproti tomu srovnávač se týká bonity klienta, detailů metodik bank, úrokových sazeb a poplatků, které jsou s hypotékou spojené. K dispozici je až 190 parametrů srovnání. První otázka poradce je: U kterých bank klient projde? A druhá: Za jakých podmínek? Na to mu náš srovnávač odpoví.”

Na četné žádosti poradců je možné ve výstupu určeném pro klienta skrýt názvy bank a vypnout kolonku pojištění.

“Náš model bonity máme postavený jako bezúdržbový,” vyzdvihl konkurenční výhodu Štofčík. “Je přímo napojený na banky (na konferenci takto fungovala pouze Moneta Money Bank – pozn. red.); poradce do formuláře zadá konkrétní data klienta, systém je odešle do bank a ty vrátí odpovídající výsledek. Nemusíme tedy řešit kradení vzorců z excelů, případně neustále řešit update a obesílat jednotlivé producenty. V takovém řešení totiž vidíme prostor pro chybovost a toho jsme se chtěli vyvarovat.”

V SAB servisu aktuálně probíhá projekt digitalizace procesu žádosti o úvěr. Ideální stav je ten, aby poradci v jedné části platformy vybrali klientovi nejvhodnější typ úvěru a konkrétní banku a v druhé části mohli hypotéku digitálně sjednat.

Více informací o srovnávačích hypoték a úvěrů ze stavebního spoření naleznete ve videu. V případě stavebka společnost spolupracuje se čtyřmi stavebními spořitelnami a porovnává celkem 12 jejich úvěrových produktů.


Mojmír Urbánek

Mojmír Urbánek je ředitelem společnosti SAB servis. Začínal jako finanční poradce v OVB, kde aktivně pracoval 2 roky. Mezi jeho klienty patřili hlavně podnikatelé, kteří vyhledávali možnosti k investování a udržení hodnoty majetku. Při studiu na vysoké škole založil poradenskou společnost Top Consultant, kterou po dvou letech prodal a založil Stone & belter. Po sedmi letech pod servisní firmou zakládá vlastní SAB servis – neviditelný brokerpool. Mojmír Urbánek rád diskutuje a spolupracuje s úspěšnými lidmi, protože pouze z takového prostředí vzejdou skvělé výsledky.

Peter Štofčík

Pro společnost SAB servis analyzuje finanční produkty a vyvíjí Srovnávače pojistných produktů a hypotečních úvěrů pro ulehčení práce poradcům. Ve finančním poradenství podniká od roku 2009.

SAB servis

Jsme neviditelná serviska a naším klientem je poradenská firma a její lídr. Vyvíjíme systémy a aplikace, které pomáhají lídrům efektivně řídit poradenské firmy a poradcům udržovat vztahy s jejich zákazníky. Jsme členy České fintech asociace a naším cílem je maximální využití potenciálu klientských dat, která s poradci klienti sdílí.

 

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account