Srovnávač neživotního pojištění a metodiku pro porovnání parametrů hypotečních úvěrů (včetně kalkulátoru) představili na jarním FINfestu Mojmír Urbánek, ředitel společnosti SAB servis a Peter Kováčik, analytik finančních produktů této společnosti.

Workshop

MP3 záznam ke stažení zde (18 MB).

Před dvěma lety poskytli poradcům k dispozici srovnávač životního pojištění. Metodiky nově doplnili o další parametry, například plnění pojišťoven v případech cévní příhody, duševní nemoci, po úrazu/ s diagnózou, rekreačního i profesionálního sportovce, onemocnění zad, těhotenství apod. Srovnávač životního pojištění nadále vyvíjejí a rozšiřují. Poradce si tak může snadno vyfiltrovat dané podmínky a výluky konkrétních rizik.

Pojistit lze leccos, ale je třeba vědět jak

Od března spustili srovnávač v neživotním pojištění (nemovitosti, domácnosti, vozidla) a na konci května srovnávač parametrů a kalkulátor hypotečních úvěrů.

„Smyslem průvodce je v prvním kole eliminovat produkty, které nevyhovují zadání klienta,“ říká Peter Kováčik. „Když máme vyfiltrováno několik produktů, které prošly zadávacími kritérii, můžeme přistoupit ke komplexnímu srovnání. V něm jsou stovky parametrů, u pojištění domácnosti kolem dvou set. Aby pojistka fungovala, musí se událost stát na předepsaném místě, předepsané věcí a definovanou událostí. Tomu odpovídají i kategorie, které mají řadu podkategorií – způsob sjednání, limit plnění, plnění v ceně, podrobnosti. Způsob sjednání. Řada pojišťoven umí pojistit leccos, ale musíte vědět jak. Ne vždy je požadované pojištění v základu. Dále – může obsahovat limit plnění, kde je důležitou informací možnost navýšení limitu a za jakých podmínek lze daný limit navýšit. A také v jaké ceně se plní – ceně obvyklé, nové atd. Poslední kategorie popisuje nuance, kdy definice stejného pojistného rizika není u pojišťoven jednotná.“

Pojištění vozidel

U povinného ručení mají kategorie pojištění odpovědnosti a asistenci. „Ta se v povinném ručení mnohdy liší,“ upozorňuje Peter Kováčik. „Srovnáváme číselné hodnoty, konkrétně maximální limity (třeba kolik bezeškodných měsíců se strhává po pojistné události) a další produktová kritéria (zda hradí pojišťovny kromě příjezdu a odjezdu mechanika při havárii jeho práci, cenu náhradních dílů, vyproštění a manipulaci, náhradní ubytování pro klienta nebo náhradní přepravu atd.) Cílem je opět eliminovat nevhodné produkty a dál se s klientem bavit o těch vyhovujících. U havarijního pojištění máme průvodce, který dává smysl, když klient požaduje pojistit specifické věci,“ dodává analytik.

Revize od pojišťoven

„Aby naše data byla korektní, proběhnou analýzy produktů u nás, ale vždy je zasíláme na pojišťovny k revizi,“ popisuje konkrétní postup. „Na každé pojišťovně máme svého metodika. Někdy se nám mail vrátí s tím, že se pojišťovně zveřejnění některých metodických parametrů a souvislostí nelíbí. Neznamená to, že my s nimi hned souhlasíme. Někdy proběhne spousta emailů, než dojdeme k finální verzi. Ale to je v pořádku. Až poté, co proběhne toto kolečko, zveřejňujeme data k využití poradcům. Občas se stane, že něco přehlédneme a metodik nám informace opraví. Občas se stane, že naučíme metodika pojišťovny něco my, protože si neuvědomil konkrétní souvislost.“

Jak často data aktualizují? „Hned jak máme informaci, že bude něco nového. Zejména menší pojišťovny od nás data odebírají pro svá analytická oddělení. Těm v zásadě suplujeme metodické oddělení. S pojišťovnami máme domluvu, aby nám posílaly updaty s maximálním předstihem. Pokud nám je pošlou měsíc dopředu, tak již při nasazení updatu jsou podmínky aktualizované. Pokud se ovšem metodické změny dozvíme až v den vyvěšení, zpracováváme je v nejkratším možném termínu. Aktualizace má přednost před vývojem.

Mají srovnávače k dispozici pouze pro firmy pod SAB servisem nebo uvažují o licenčním prodeji širšímu trhu? Mojmír Urbánek: „O licenčním prodeji neuvažujeme. Ale na druhou stranu máme tři firmy, které zatím nejsou evidovány pod naším poolem, ale srovnávače odebírají. Není naším cílem prodávat tyto analytické informace mimo síť, chceme je mít pod kontrolou.“

0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account