Skvělý interní systém nestačí, je potřeba ho umět používat. IT je v dnešní době stěžejní, žádná firma se bez něj, natož v našem byznysu, neobejde, říká generální ředitel Tomáš Martinovský při představování Artura Petržilky. Ten se bude ve 4fin nově věnovat propagaci interních aplikací pro poradce a sbírat zpětnou vazbu potřebnou pro rozvoj systémů.

Jak bude podle vás vypadat budoucnost finančního poradenství v IT světě?

Bude pokračovat konsolidace trhu, která už je vidět dnes. Nároky na investice do vývoje systémů jsou čím dál vyšší a mohou si je dovolit jen velcí hráči na trhu. Kromě tlaku ze strany poradců, kteří mají vyšší nároky na systémy, je tu navíc i tlak ČNB. K tomu teď ještě zesílí nároky na kyberbezpečnost ze strany EU. I z těchto důvodů jsem rád, že spolupracujeme Broker Trustem a zdroje na vývoj aplikací tak násobíme.

Jak si vede CRM 4finu?

Pořád do toho šlapeme a snažíme se jít stále dopředu. Investujeme do rozvoje všech našich aplikací nemalé prostředky, a to je samozřejmě vidět na vylepšeních i novinkách, které všem konzultantům nabízíme. V našem oboru obstojí jen ti nejsilnější a největší hráči.

Co zajímavého jste v poslední době kolegům přinesli?

Bylo toho opravdu hodně, ale nejvíce si ceníme nového vzdělávací portálu. Trend je totiž jasný, e-learning bude součástí nejen našeho oboru už napořád. Máme připravené jak zákonem povinné kurzy, tak naše vlastní, ať už na rozvoj obchodních dovedností nebo na ovládání našich systémů.

A co ještě chystáte?

Připravujeme úplně nový modul na kampaně a upozornění. Poslední měsíce jsme si připravovali data a v druhé polovině roku budeme mít kompletní systém na upozornění na smlouvách. Budou tam ta základní, jako například narození klienta, ale i zajímavější data, jako je například výročí spolupráce s konzultantem. Nejzajímavější samozřejmě bude upozorňování na fixace a výročí smluv. Všechny filtry bude možné mezi sebou kombinovat.

Jak to konkrétně pomůže konzultantům?

Nejjednodušší příklad je, že si konzultant při přípravě na servis klikne na klienta a dozví se všechny důležité informace na jednom místě. Zjistí, kdy má výročí spolupráce s klientem, kdy končí majetkové smlouvy, fixace hypotéky a naplánuje tak nejlepší termín pro servisní schůzku.

Proč jste se rozhodli vyvíjet si vlastní systém a nekoupili nějaké krabicové řešení?

Jsme firma, která jde svým směrem a má vysoké nároky na kvalitu. Zároveň se snažíme být inovativní a žádné řešení nám nepřišlo dost dobré. Takto máme například možnost mít v CRM integrovaný pokročilý úkolovník pro práci s asistentkou nebo přímé napojení schůzek na Google kalendáře. A především nám to umožňuje rychle měnit kurz v dnešní turbulentní době.

Jak konkrétně?

Tak třeba jsme se rozhodli nepodporovat donekonečna leadové moduly třetích stran a za pár měsíců jsme měli integrovaný vlastní. Dnes máme přes 900 zasmluvněných tipařů.

Má vlastní systém i nějaké nevýhody?

To samozřejmě má, ale snažíme se na tom hned pracovat. Aktuálně jsme došli k názoru, že nestačí mít výborné systémy, ale je hlavně potřeba, aby je všichni uměli používat. Bez toho je vývoj aplikací jen černá díra na miliony ročně. IT je zkrátka v dnešní době stěžejní a žádná firma se bez něj, natož v našem byznysu, neobejde.

A co se s tím dá dělat?

Řekli jsme si, že nebudeme hledat školitele, ale někoho opravdu seniorního, kdo zvládá obchodní dovednosti a zároveň je fanda do aplikací. Tím člověkem se pro nás stal Artur Petržilka, který prodal svou firmu IFA services, kde vyvinul aplikaci na srovnávání hypoték. Z toho máme velkou radost, protože je za ním jak skvělá technická práce v podobě softwaru, který používají desítky firem na trhu, tak zkušenost s naším oborem, ve kterém aktivně pracoval.

Arture, proč jste se rozhodl váš byznys prodat?

Dostal jsem zajímavou nabídku. A tak jsem si řekl, že se nechám se překvapit, co život přinese za další výzvy.

Jak jste se dostal do 4fin?

S lidmi z 4fin se znám už z dob, kdy jsem byl jejich dodavatelem Hypokalkulačky. Když se potom po trhu rozneslo, že jsem firmu prodal, šli jsme společně na oběd. Od začátku bylo jasné, že nám spolupráce může oboustranně fungovat. Následně přišla formální nabídka, kterou jsem se rozhodl přijmout a od dubna jsem součástí 4fin týmu.

Jaké jsou zatím vaše dojmy?

Je to teprve pár dní, ale velmi mě překvapil obrovský rozsah systémů a aplikací, které 4fin konzultantům nabízí, a také velikost zázemí, která je poradcům k dispozici.

Co si od vzájemné spolupráci s 4fin slibujete?

Těším se, že budu mít možnost předávat zkušenosti, které jsem nabil v předchozích firmách. Vysvětlit, jak správně používat aplikace v praxi, jsem se naučil především ve vlastní firmě IFA services. Ta svou Hypokalkulačku prodává do desítek firem na českém i slovenském trhu, takže ji používají tisíce finančních poradců. Zároveň znám také postupy finančního byznysu, který jsem roky sám dělal. Věřím, že úspěch spočívá v technickém zpracování aplikace v kombinaci s obchodním příběhem.


Tomáš Martinovský

V oblasti majetkového poradenství se pohybuje více než 17 let a má přesah do všech oblastí podnikání 4FIN HOLDING, kde působí jako generální ředitel. Ne nadarmo jsou jeho koníčky strategické hry a dynamický motorsport. Dynamiku a strategii ve své práci potřebuje denně. Společně s partnerkou vychovává dceru.

Artur Petržilka

V oblasti finančního poradenství se pohybuje téměř 15 let. Dlouhodobě vedl týmy zkušených poradců v několika společnostech a působil také jako viceprezident AFP ČR. Posledních 6 let se věnoval obchodu v IT společnosti IFA services, kterou také vlastnil, a která se specializovala na softwarové řešení pro distributory finančních produktů v ČR a na Slovensku. Ve volném čase rád hraje golf s přáteli, lyžuje a závodně se věnuje lukostřelbě.



0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account