Firmy loni za tři čtvrtletí uzavřely o sedm procent méně smluv na operativní leasing osobních aut. Důvodem je zřejmě větší poptávka po financování ojetých vozů ze strany firem a celkové ochlazení na automobilovém trhu. Naopak počet uzavřených smluv domácnostmi se o osm procent zvýšil.

ČTK to řekl generální tajemník České leasingové a finanční asociace Jaroslav Krutilek. Operativní leasing si loni udržel více než poloviční podíl na financování nových osobních aut v kategorii firem a téměř třetinový podíl u domácností.

Podle odborníků začal růst zájem o pořizování osobních aut na dlouhodobější operativní leasing, tedy přesun od dvouletých smluv k pronájmům na tři až čtyři roky. Roste také zájem o benzinové vozy na úkor dieselů a nově také o hybridy, kde vede zejména Toyota.

“Po několikaletém boomu krátkodobých pronájmů na 12 až 24 měsíců se trh konečně vrací k více logickému přístupu a začíná se stabilizovat na pronájmech na 36 až 48, v některých případech až 60 měsíců,” uvedl jednatel Toyota Financial Services Aleš Kamaryt. Strategie v oblasti krátkodobých operativních leasingů se podle něj mění. Důvodem je přesycení trhu s mladými ojetinami a ztráty na těchto vozech.

Nejčastěji žádanými osobními auty na operativní leasing za loňský rok jsou Hyundai i30 a Škoda Fabia. Ze značek u zákazníků celkově vede Škoda Auto, následovaná Volkswagenem. Třetí je Hyundai, vyplývá ze statistik serveru Driveto.cz.

Při operativním leasingu zákazník platí leasingové společnosti měsíční splátky po dané časové období. Po uplynutí této doby vůz zůstává leasingové společnosti. (ČTK)

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account