Co může pro poradce a makléře znamenat úprava zákona, podle které má být zakázáno kontaktovat telefonem nebo emailem potenciální nebo současné klienty, kteří předem neuvedli, že si přejí být kontaktováni? Čeho se vlastně novela snaží dosáhnout a jak se bude implementovat? A které ustanovení je pro finanční poradce a realitní makléře stěžejní? Už teď je každopádně zřejmé, že novela zákona změní pracovní postupy všem.

Zvukový záznam prezentace ve formátu MP3 si můžete stáhnout zde. Pokud chcete být informováni o všech podcastech, které vydáváme, přihlaste si odběr ve vaší aplikaci, nebo ve službách Spotify, Google PodcastPocket Casts.

Podle novely “je zakázáno prostřednictvím sítí nebo služeb elektronických komunikací nabízet marketingovou reklamu nebo jiný obdobný způsob nabídky zboží nebo služeb účastníkům nebo uživatelům, kteří ve veřejném seznamu podle § 95 odst. 1 písm. b) nebo § 95 odst. 2 NEUVEDLI, ŽE SI PŘEJÍ být kontaktování za účelem marketingu.” Definice účastníka přitom nerozslišuje mezi fyzickou osobou a právnickou osobou, tudíž mezi B2B a B2C.

Jaké otázky od diváků v živém přenosu mimo jiné zazněly?

Můžeme zavolat “klientovi” na kterého nám dal kontakt jiný spokojený klient? Volám na inzerát typu Prodám nemovitost … a mám oprávněný zájem o další informace, mohu nebo nemohu reagovat a volat inzerentovi? Byla jsem v minulosti v kontaktu s klientem z přechozí práce, mohu jej dál bez problémů jakýmkoliv způsobem kontaktovat z nové práce – na pozici makléře? Je někde stanoveno, jak starý smí být souhlas s kontaktováním? Za kontaktování potenciálního klienta, který neudělil souhlas s kontaktováním, nese odpovědnost daný poradce (VZ), anebo poradenská společnost (SZ/IZ)?

 

Podívejte se na video, které odpovídá nejen na tyto, ale také na další dotazy související s uvedenou novelou. Pokud v její textaci najdete více otázek než odpovědí, je třeba si počkat na výklad zákona.

Miroslav Princ

Autor knih „Jak uspět při obchodním telefonování“ a „Prodávejte tam, kde kupují“

Miroslav Princ je lektor, konzultant, autor bestselleru Jak uspět při obchodním telefonování a knihy o prospektaci Prodávejte tam, kde kupují. Specializuje se na zvyšování úspěšnosti poradců při prvním kontaktu s klienty. Účastníci jeho programů dostávají novou chuť do telefonování a zvyšují své výsledky o desítky procent.

Martin Viktora

Organizátor festivalů FINfest a REALITYfest, zakladatel webu Poradci-sobě.cz a Realiťáci-sobě.cz

Praxe:

jednatel 4stones, s.r.o. (organizátor konferencí FINfest a provozovatel Poradci-sobě.cz)
jednatel EMAdata.cz (poskytovatel dat pro finanční trh)
historicky pracoval pro banky a investiční společnosti v oblasti podpory prodeje, marketingu a produktového managementu investičních produktů.

Vzdělání: VŠE v Praze (mezinárodní obchod a politologie), DePaul Univerzity Chicago
Osobní motto: “Začínám naplno a postupně přidávám.”
Záliby: hudba (metal, klasika, pop), moderní technologie, cestování, právo

0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account