„Logika neviditelné servisky je v otevřenosti a ve svobodě,“ odráží Mojmír Urbánek útoky konkurence, že přece vzhledem k silné regulaci finančně poradenského trhu nemůže být SAB servis neviditelný. „Klienti a zákazníci dostávají od poradců informace, které vyžaduje zákon. Naše filosofie je v síťovém byznysu a celý svět se posouvá tímto směrem – síťování, předávání kontaktů, sdílení khow how a informací. A jsou to právě velké korporáty, které se snaží uchránit svoji strukturu před těmito tlaky.“

Zvukový záznam prezentace ve formátu MP3 si můžete stáhnout zde. Pokud chcete být informováni o všech podcastech, které vydáváme, přihlaste si odběr ve vaší aplikaci, nebo ve službách Spotify, Google PodcastPocket Casts.

Jak se SAB servisu vydařil loňský rok? „Po byznysové stránce až nečekaně výborně,“ pochvaloval si Mojmír Urbánek. V březnu byl přesvědčený, že bude úspěch, když výsledky skončí stejně jako předchozí rok. Podle čísel aktuálních v době rozhovoru společnost očekávala celoroční růst o 23 %. Realita na konci roku však byla ještě lepší, SAB servis meziročně rostl o 33 %.

„Když jsem se díval na čísla konkurence a celého trhu, korona se našeho byznysu nedotkla. Čekal jsem, že to ovlivní vztahy se zákazníky i práci poradců,“ konstatoval. „Formát v první vlně byl až zběsilý a někdo to zvládl rychleji, někdo vyčkával a někdo to nezvládl, ale ve druhé a teď i ve třetí vlně je vidět, že firmy jedou dál. Zákazníci mají stále potřebu řešit svoje finanční záležitosti.“

SAB servis patří podle čísel z konce roku 2020 mezi tři nejúspěšnější náboráře na finančně poradenském trhu (spolu s Broker Trustem a OVB). Náborují hlavně z jiných poolů, obvykle nemíří do strukturálních firem. Je to jejich strategie?

„Rozdělil bych to na dvě části – na náš nábor, a druhý, většinový, nábor společností, s nimiž spolupracujeme. A tam se to liší: někteří zapracovávají nové lidi a jiní nabírají stávající poradce,“ upřesnil. „Co se týká strategie SABu, zaměřujeme se v náborech na hotovou firmu. Menší společnost, která má poměrně velké náklady, které jí navíc vzrůstají. My nabízíme technologie, compliance, back office. Je spousta lidí, kterým se tyto investice do firmy už nevyplácejí a ani třeba nemají energii jít dál touto cestou, chtějí se soustředit na vlastní byznys. Filosofií SABu je nezasahovat poradenským firmám do obchodu – samozřejmě kontrolovat, hlídat, pomáhat jim, umět jim říct, na co si mají dát pozor, co se dá zlepšit apod. I to je naše úloha.“

I když je SAB servis trhem vnímán stále jako agresivnější firma nejen svou cenovou politikou, Mojmír Urbánek to tak radikálně nevidí. Přiznává však, že loni se v náborech zaměřili také na společnosti, které změnily majitele. „Zaměříme se na společnost, kterou někdo koupil a dokážeme určit, že poradci i manažeři budou pravděpodobně nespokojení. Obvykle dostaneme tipy z trhu na konkrétní skupinu poradců. Voláme vždycky lídrovi. Neuděláte byznys tak, že se budete snažit strhávat jablka ze stromu, vždycky se snažíte celý strom přesadit. Nechceme bořit vztahy, chceme, aby lidi v té skupině dál dělali svoji práci.“

SAB servis se v edukaci poradců rozhodl jít cestou vstřícnosti ke kryptu. „Vadí mi pohled, že se každá ze společností snaží za každou cenu vytvořit nějakou přidanou hodnotu,“ konstatoval v rozhovoru. „Teď je módní krypto, tak mluví o kryptu, zasmluvňují krypto a roboty, ale pokud se bavíme o tom, že krypto už je součástí finančního trhu, respektive „šedých“ společností je hodně, tak je to naše téma. Potřebujeme lidi edukovat, vysvětlit jim, co to krypto je, ale i čeho se mají vyvarovat a na co si dát pozor. Do tohoto prostředí jsme proto vpluli přirozeně. A když edukujete lidi a oni mají možnost distribuce jenom přes zmíněnu šedou zónu finančního trhu, tak je to špatně. Právě teď řešíme, jak jim zajistit odbyt.“

Jak krypto, tak korporátní dluhopisy mají nastaveny vysoké provize, což je častá motivace některých nezkušených poradců pro zprostředkování těchto produktů. „Toho se nejvíc děsím, že je na trhu pořád spousta poradců, kteří jdou hlavně za provizí a nemají šanci se dozvědět veškeré informace, jestli to je dobrý nebo špatný produkt, ale přesto ho prodávají,“ souhlasil Mojmír Urbánek. „Bude mnohem víc společností než dosud, které budou padat a klienti budou zažívat první zklamání. Může to s sebou vzít celý trh, v té negativní reakci na dluhopisy, na další produkty, na důvěryhodnost poradců. Dvanáct let tady nebyla žádná krize, lidi nezažili pády firem, nikdo nepřicházel o peníze a méně zkušení poradci ani nezažili rizika finančních trhů.“

SAB servis se profiluje jako neviditelná serviska. Kritika říká, že nikdo nemůže být neviditelný, vždycky je to centrála, která má vystupovat ve vztahu ke klientovi a poradenské skupiny jsou pouze zprostředkovatelé. Jak s tímto faktem společnost pracuje?

„Značka jako brand je vždycky marketingový obal nějaké filosofie,“ poznamenal Urbánek. „Naopak naše filosofie je nebýt vidět. Kritika zmiňuje regulaci trhu a nutnost poradců předávat klientům ze zákona povinné informace, v nichž je SAB servis uveden. Poradci to samozřejmě dělají. Nicméně pro mě je to jiné téma. Byznys je dneska postaven tak, že na jedné straně máte velké korporáty, které drží filosofii přes svoji značku a jdou korporátním způsobem řízení, kdy mají na všechno tabulky, procesy, směrnice atd. A pak je tady síť – a celý svět se posouvá právě tímto směrem: síťování, předávání kontaktů, sdílení know how a informací. A v té rychlosti, jak se mění svět, se musí měnit i filosofie lidí. Vzhledem k tomu, že rosteme, předpokládám, že to je úspěšný model. A naše kritika? Snaží se uchránit svoji strukturu před těmito tlaky.“

 

Co na sebe Mojmír Urbánek prozradil v křížovém výslechu? Kterého konkurenta pochválil a za co konkrétně? Kolik hodin denně pracuje?

 

Více informací naleznete ve videu.

Mojmír Urbánek

Ředitel společnosti SAB servis

Mojmír Urbánek je zakladatel servisní a inovátorské firmy ve finančních službách SAB servis. Na trhu poradenství působí od roku 2003, kdy začínal jako investiční poradce a následně hledal cesty k stále lepšímu servisu pro klienty, až v roce 2013 založil SAB servis, který podporuje finančně poradenské firmy a finanční poradce na trhu. Od počátku je firma velkou měrou zaměřená na technologie a využívá moderních trendů řízení a podpory. Během krátké doby se stala nejrychleji rostoucí společností na českém trhu. V současné době podporuje více jak 2000 poradců.

Martin Viktora

Organizátor konference FINfest a FINfest.online, zakladatel webu Poradci-sobě.cz a Realiťáci-sobě.cz

Praxe:

  • jednatel 4stones, s.r.o. (organizátor konferencí FINfest a provozovatel Poradci-sobě.cz)
  • jednatel EMAdata.cz (poskytovatel dat pro finanční trh)
  • historicky pracoval pro banky a investiční společnosti v oblasti podpory prodeje, marketingu a produktového managementu investičních produktů.

Vzdělání:

VŠE v Praze (mezinárodní obchod a politologie), DePaul Univerzity Chicago

Osobní motto:

“Začínám naplno a postupně přidávám.”

Záliby:

hudba (metal, klasika, pop), moderní technologie, cestování, právo

0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account