Výsledky výzkumu agentury OMD prováděného pro LBBW Bank pravidelně 2krát ročně potvrzují, že výše úroku, resp. měsíčních splátek, je stále nejdůležitějším kritériem při výběru hypotečního úvěru. Průzkumu, který se provádí prostřednictvím systému OMD Snapshot, se zúčastnilo celkem 542 respondentů.

{+}

Výzkum potvrdil, že lidé při výběru hypotečního úvěru na pořízení nemovitosti sledují hlavně nabízenou úrokovou míru (až 85 %), výši měsíčních splátek, výši poplatků za poskytnutí úvěru a taktéž možnosti částečného nebo celkového splacení hypotéky v průběhu fixačního období (až 62 %). Nejméně je při výběru hypotéky zajímá minimální výše úvěru (pouze 22 %) a tradice – historická stabilita banky (17 %).

„Na rozdíl od jiných produktů není pro klienty příliš důležitá ani administrativní náročnost získání hypotéky. Přitom právě administrativní zátěž a ‘papírování’ uvádějí klienti jako jeden z hlavních důvodů, proč například nezmění banku v případě svého běžného účtu. A to i přes to, že tuto administrativu dnes podle Kodexu České bankovní asociaci týkající se mobility klientů, ke kterému se přidala většina bank, za klienta vyřídí zvolená banka,“ okomentoval výsledky výzkumu Richard Hajduk, marketingový manažer LBBW Bank.

Co se týče depozitních produktů, vyplynulo z průzkumu, že klienti jsou ochotni uložit své volné finanční prostředky na termínovaný vklad na jeden, maximálně dva roky. Více než desetina cílové skupiny má termínovaný účet a téměř dvě třetiny respondentů mají založen spořicí účet.

Pro LBBW Bank z výzkumu vyplynul pozitivní závěr týkající se spokojenosti klientů s bankou. Klienti oceňují zejména moderní produkty a služby a kladně hodnotí její stabilitu a silný zahraniční kapitál.

A jaké zkušenosti s preferencemi klientů máte Vy? Souhlasíte s výsledky průzkumu, nebo Vaše vlastní poradenské zkušenosti naznačují odlišné výsledky?


Poznámka: OMD Snapshot je systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu, které jsou zjišťovány reprezentativním průzkumem v populaci ČR ve věku 15-59 let na různě velkém vzorku lidí.

komentářů 11
  1. Michal Mička 10 roky

    Souhlas,klient se prioritně poohlíží po hypotečním úvěru s nejzajímavější úrokovou sazbou.
    Nemyslím si ale, že by za nejnižší úrokovou sazbou šel za každou cenu. Jestliže vysvětlím vše pro a proti, inteligentní člověk se dokáže racionálně rozhodnout.

    3

    0
  2. Jaroslav Pohl 10 roky

    Také vidím jako první argument klientů úrokovou sazbu! Každopádně na druhém místě bych viděl administrativu a délku vyřizování. Pokud mi jedna banka vyřizuje úvěr 4dny a druhá 3 týdny a úrok se mi liší o 0,15, volba je pak jasná!

    2

    0
  3. Někdy záleží i na poplatcích :-)

    1

    1
  4. Jan Rettich 10 roky

    Presne jak rika pan Pohl. Vetsina klientu kouka na urokovou sazbu a poplatky a nic jineho je nezajima. Casto kdyz si nenechaji vysvetlit, ze je potreba koukat i na dalsi veci, jako delka vyrizeni a mnozstvi podkladu, ktere banka chce, se pak divi, co vse po nich banka muze chtit, jak dlouho to trva a s cim vsim muze byt problem. A jak rekl jeden muj klient, tak “ano, vysvedceni z 1.tridy vam take dodam….” :-)

    1

    0
  5. Jiří Vídenka 10 roky

    Ono to slině souvisí s tím, že klienti mají často představu, že je vše strašně jednoduché. Pak se diví, že ona ta sazba je “od” a že k té super sazbně musí mít ještě účet, kreditku, pojištění ve prospěch banky, pojistku nemovitosti, doložit příjmy, smlouvu o smlouvě budoucí, výpis z katastru…..

    Ikdyž mám v nabídce téměř všechny banky na trhu, rozhodl jsem se setrvat jen u třech, kde mám nejlepší zkušenosti a vazbu na danou pobočku, kde mě dobře znají a mohou mi proto poskytnout i nějakou tu úlevičku.

    Používám HB (nestandartní věci a nízké nároky na bonitu), KB (dobré sazby, spousta klientů tam má již účet, rychlost), UCB (Partners Bankovní služby, velmi dobré sazby, ale mají vyšší nároky na bonitu, rychlost, nyní po změnách už i výstavba bez faktur a pod). Sem tam ještě pro nestandardní věci ještě Wuestenrot.

    A jaké banky preferujete vy?

    4

    0
  6. Jan Rettich 10 roky

    Naivita klientu nezna mezi. Podle mne za to muze z velke casti ohromna medialni masaz, ktera ani v dobe krize prilis nepolevuje. Staci si pustit televizi, ze ktere hned vyleti ptacek s hypotekou za 3%. :-)

    2

    0
  7. Jan Rettich 10 roky

    A co se tyka bank, ktere ja osobne pouzivam nejcasteji, tak se shodnu s panem Videnkou, jen mi tam jeste chybi Raiffeisen bank.

    1

    0
  8. Michal Mička 10 roky

    Hypoteční banka,Unicredit,KB

    3

    0
  9. Aleš Brabenec 10 roky

    I ČS má v současné době zajímavou nabídku. Pokud je člověk jejím klientem.

    2

    0
  10. Jaroslav Pohl 10 roky

    Také souhlasím s výběreme: HB, KB, UCB, ČS a RF. Raiffka umí doslova kouzlit v nemožných situacích, ale zaplatí si to úrokovou sazbou. HB je rychlá, nenáročná na dokumenty. UCB se začíná učit od konkurence, jen je někdy pomalejší. KB je rychlá, sazby dobré. ČS má teď dobré sazby, ale jinak byla drahá. Ale vyřizování je vždy rychlé.

    2

    0

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account