Hypoteční banka, člen skupiny ČSOB, spouští novou službu pro finanční poradce a poradenské firmy, která zjednoduší a výrazně zrychlí zprostředkování hypotečních úvěrů. Unikátní fintechové rozhraní API zajistí poradenským společnostem propojení se systémy banky.

Poradcům umožní jednoduchou výměnu informací a elektronickou komunikaci s pobočkami Hypoteční banky a v brzké době i pobočkami ČSOB. Stejně tak poradci získají informaci o úvěruschopnosti klienta v řádech minut, bez ohledu na otevírací dobu pobočky. Platformu, která funguje na všech chytrých zařízeních, nyní v rámci pilotního projektu testují první poradenské společnosti.

Online hypotéka

Nová fintechová platforma Hypoteční banky API nabízí uživatelsky přehledné rozhraní, které umožní externím poradcům využívat interních systémů banky pro sjednávání úvěrů. Založení digitální žádosti o hypoteční úvěr tak poradce zvládne online a bez papírování. Díky API má poradce neustálý přehled o dokumentech, které k žádosti doložit a které ještě chybí. Stejnou cestou následně dostane zpětnou informaci z bankovních registrů. Zatímco získání informací o scoringu klienta a jeho úvěrových možnostech dříve poradci trvalo několik dní, nyní je celý proces hotový za několik okamžiků a online.

„Ve výsledku naše řešení dokáže poradci urychlit práci o několik dní a poskytne mu tak více času, který může věnovat dalším klientům,“ říká Jiří Feix, generální ředitel Hypoteční banky.

Pilotní provoz

Do testovacího provozu API se již od začátku zapojily společnosti Broker TrustSAB Servis. Platforma API Hypoteční banky bude po ukončení pilotního provozu přístupná i dalším subjektům, které úvěry u jedničky na hypotečním trhu zprostředkovávají, a to jak poradenským společnostem, tak jednotlivým externím poradcům. Partnerským společnostem se tím otevírá množství možností, jak proces pro svou klientelu zpříjemnit a pro své poradce zjednodušit a digitalizovat. Při zadávání úvěrů systém dokáže odstranit veškeré duplicitní činnosti nebo automaticky vyplní potřebné formuláře, čímž sníží chybovost v dodávaných dokumentech. Zrychlením procesu dochází ke snížení provozních nákladů a ušetření času klientů i poradců.

Hypoteční banka nadále pokračuje ve vývoji rozhraní API a již brzy poradenským společnostem umožní získání orientační nabídky včetně garance úrokových sazeb.

Zdroj: Hypoteční banka



0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account