V oblasti správy majetku existují nové profitabilní oblasti a manažeři firem podnikajících v tomto segmentu by se měli zaměřit na vyvoj jedinečných personalizovaných služeb a produktů, hledat nevyužité příležitosti v alternativních typech aktiv a neměli by se zaměřovat jen na akcie a dluhopisy.

Podle nové zprávy společností Accenture a Orbium (součást Accenture Wealth Management), neplánují navzdory rostoucím vnějším hrozbám téměř čtyři z pěti správců majetku (78%) významné změny tradičních obchodních modelů. Ačkoli mnoho vedoucích pracovníků v oblasti správy majetku chápe potřebu těchto změn, zpráva ukazuje, že váhají nad strategiemi v oblasti transformace obchodních modelů, které by využívaly nové technologie.

Zpráva Survive and Thrive to 2025: Insights from the Wealth Management C-Suite (Přežít a prospívat do roku 2025: Statistiky z oblasti Wealth Managementu pro výkonné manažery) vychází z průzkumu realizovaného s 51 výkonnými manažery předních společností v oblasti soukromého bankovnictví a správy majetku v Evropě a v Asii.

Dotázaní manažeři zaměření na správu majetku očekávají, že ztratí v průměru téměř třetinu (32%) spravovaných majetkových aktiv kvůli mezigeneračním převodům majetku. Společnost Accenture předpovídá, že v příštích 30 letech to bude představovat 40 bilionů USD investovatelných aktiv. Zpráva uvádí, že k řešení této výzvy budou správci majetku pomáhat několika generacím investorů, kteří hledají přizpůsobené digitální služby, jež odpovídají jejich sociálním a osobním hodnotám, včetně dopadových investic (impact investment) a environmentální, sociální a podnikové správy, známé jako ESG.

„Manažeři zaměření na správu majetku by měli zajistit, aby jejich poradenské modely byly ‚vhodné pro budoucnost‘, protože univerzální přístup ke službám pro klienty již nefunguje,“ říká Karel Kotoun, manažer Consulting & Strategy společnosti Accenture. „Mladší generace sociálně aktivních klientů požaduje nové produkty a způsoby obsluhy, včetně okamžitých vícekanálových možností kontaktu. Tato úroveň zapojenosti klientů bude vyžadovat značné investice do technologií, zejména zpracování a analytiky dat, aby bylo možné restrukturalizovat stávající obchodní modely tak, aby poradcům umožňovaly poskytovat personalizované poradenství na míru.“

Zpráva navrhuje, aby mezi klíčové oblasti růstu správci majetku zařadili nebankovní aktiva – například soukromá aktiva jako přímý kapitál, rezidenční a komerční nemovitosti, rodinné podniky, umělecká a pasivní aktiva – a také neinvestiční aktiva, jako životní pojištění a důchody. Tyto typy aktiv představují růstové příležitosti 78 bilionů USD, respektive 64 bilionů USD.

Pouze 17 % dotázaných manažerů očekává, že tradiční přístup k segmentaci klientů, jako je věk, region a investovatelná aktiva, bude po dalších pěti letech ještě hrát důležitou roli. Trh se bude pravděpodobně vyvíjet směrem k individuální nabídce, respektující přání a potřeby jednotlivých klientů. Více než polovina (53 %) respondentů věří, že personalizaci urychlí tradiční investiční potřeby a vyvíjející se volby klientů. Úspěch v tomto prostředí bude vyžadovat, aby společnosti spravující majetek udržovaly nebo snižovaly náklady na servis a provoz.

Zdroj: Accenture

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account