Ministerstvo vnitra udělilo ČSOB první akreditaci pro správu systému elektronické identifikace, díky které budou moci příští rok klienti banky využít při přihlášení do systémů veřejné správy údaje z internetového bankovnictví. Díky využití tzv. bankovní identity získají klienti banky přístup nejen do Portálu občana, ale i k dalším úřadům, se kterými je portál propojený.

Portál občana mohou lidé využít ke kontaktu s úřady, ministerstvo vnitra ho spustilo v polovině roku 2018. Mimo jiné umožňuje podání daňového přiznání, generování výpisů z rejstříku trestů, katastru nemovitostí nebo z bodového hodnocení řidiče. Při spuštění portál nabízel 35 služeb, nyní jich má podle ministerstva 130. Portál občana je navíc propojený s portály šesti desítek úřadů, z toho asi polovinu tvoří portály obcí. Portál také například zprostředkovává přístup ke službě eRecept a dalším službám.

Širší využití bankovní identity schválil Senát v rámci novely bankovního zákona v lednu, prezident Miloš Zeman zákon podepsal o měsíc později. Účinný má být od příštího roku. Nyní pro přihlášení do portálu mohou lidé využít buď elektronickou občanku, nebo se přihlašují pomocí datových schránek.

I když je tato akreditace první v projektu bankovní identity, akreditace pro správu kvalifikovaného systému elektronické identifikace udělilo ministerstvo vnitra v předchozích měsících také dalším společnostem. Historicky první podle ní byla společnost První certifikační autorita, druhá akreditace byla pro sdružení CZ.NIC.

0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account