Je nejmladší ze všech. Vypadá atraktivně a přitom dostupně. Chcete vědět, zda si tuto novinku zamilujete? Připravili jsme pro vás bleskovou seznamku :)

Řeč je samozřejmě o novém pojištění majetku a odpovědnosti od Pillow pojišťovny. Přichystali jsme si deset otázek produktu přímo „na tělo“. Podle odpovědí poznáte, zda to bude láska na první pohled a na celý život. Tak pozor, rychlé rande právě začíná!

1.      Balíčky nebo moduly? Polštáře.

Samozřejmě žádné balíčky, ale jak je u produktů Pillow zvykem, pojištění lze sestavit z jednotlivých polštářů. Nejdůležitější polštáře jsou 4. První polštář je povinný a obsahuje všechny základní rizika (Flexa, pády, nárazy, přírodní události) a navíc vodovodní škody. Další tři polštáře jsou volitelné: Povodeň a záplava, Elektro škody, Krádež a vandalismus. Pojištění lze dále rozšířit polštáři Skla a sanita nebo Věci na zahradě. Poslední jmenovaný zahrnuje i moderní pojištění porostů.

2.      Kolik nezávislých pojistných částek? Tři. A půl ;)

Pojistnou částku lze nastavit samostatně pro domácnost, budovu a také pro vedlejší objekty. Pokud si klient nechce/nemůže pojistit budovu (např. družstevní vlastnictví), je možné místo pojistné částky budovy zvolit pojistnou částku stavebních součástí (kuchyňská linka, podlahy atd.) Odpadá tak problém některých produktů, kdy stavební součásti (resp. vedlejší stavby) jsou dané pevným procentem z domácnosti (resp. budovy) a nelze je nastavit dle požadavků konkrétního klienta.

3.      Pojištění věcí mimo místo pojištění? Umí.

Pro tyto účely je zde polštář „Věci mimo domov“. Pojištěny jsou věci při sobě, v šatnách/čekárnách, v čistírně/opravně, ve vozidle nebo ve studentském ubytování. Ať již se jedná o kolej, internát nebo studentský nájem či podnájem. Věci jsou pojištěny pro případ všech běžných pojistných nebezpečí. Zahrnuta je i prostá krádež, např. kabátu na věšáku v kavárně nebo lyží ze stojanu před restaurací.

4.      Hodně nebo málo sublimitů? Málo.

Dvě pojišťovny aktuálně nabízí nejnižší počet sublimitů: Direct a Pillow. V případě Pillow lze napočítat pouhých 8 položek: vybavení staveniště (100t), věci k výdělečné činnosti (100t), atmosférické srážky (100t), strojní pojištění (50t), věci zvláštní hodnoty (50 %), věci v nebytových prostorech (20 %), cennosti (10 %) a tradiční sublimit na peníze v hotovosti (10t). Polštář asistence má podobně jako u Directu své vlastní limity. Pamatujete ještě doby, kdy se všechny sublimity ani nevešly na jeden list papíru? V případě Pillow jsou uvedeny přímo v pojistné smlouvě, klient o nich tak vždy ví a zná je.

5.      Spoluúčast? Společná i nulová.

Spoluúčast lze volit z hodnot 0, 5, 10 a 20 tisíc Kč. Platí pouze pro „majetkové“ polštáře, pro odpovědnost, asistenci a ztrátu nájemného je nulová. Dvě vlastnosti se vám budou určitě líbit: pro jednu událost se aplikuje pouze jedna spoluúčast, a nikoliv zvlášť spoluúčast na domácnost, budovu a vedlejší stavby. Druhá drobnost, která potěší – pro povodeň a záplavu platí naprosto stejná výše, zatímco většina produktů má spoluúčast jinou, zpravidla vyšší.

6.      Nové nebo časové ceny? Pouze nové.

V pojištění domácnosti se vše plní v nových cenách bez výjimky. Nenarazíte tak na neoblíbené formulace typu „elektronika, mobilní telefony nebo sportovní zařízení nad 3 roky a oděvy a boty nad 1 rok se plní v časových cenách“.

7.      Mini nebo maxi? Super-mini.

Pojistné podmínky patří k nejkratším na trhu, zabírají přesně 12 stran. Pojistná smlouva je na jedinou stránku. Unikátní je grafické znázornění rozsahu pojištění pomocí obrázku domu či bytu. Škoda, že se ke k podmínkám nerozdávají i pastelky, ilustrace láká k vybarvení :)

8.      Občanská odpovědnost? 1-2-3.

Vybere si každý. Nejlevnější varianta má územní platnost pouze Česko a neobsahuje speciality typu držba zbraně nebo chov velkých zvířat. Naopak nejširší platí po Evropě a myslí na většinu koníčků. Dokonce i těch živých. Vybírat lze ze tří pojistných částek: 3, 10 a 25 miliónů.  Pro „povinné ručení“ ke kolu či koloběžce se pojistná částka dokonce zdvojnásobuje.

9.      Odpovědnost k nemovitosti? Pro majitele, pronajímatele i nájemce.

Kromě běžné odpovědnosti z držby pro vlastníka nemovitosti je v nabídce i rozšířená varianta pro ty, kteří nemovitost pronajímají. Specialitou je i odpovědnost pro nájemce. Nejedná se samozřejmě o držbu nemovitosti, ale o rozšíření občanské odpovědnosti o škody na pronajatém majetku, které bývají ve standardní pojistce na blbost vyloučeny.

10. Asistence? Základní a rozšířená.

Levnější a kvalitnější. Přesně tak lze v jednoduchosti popsat nabídku asistenčních služeb. Součástí je havarijní stav, odblokování dveří, náhradní ubytování, uskladnění věcí a u rozšířené varianty i deratizace a dezinsekce a oprava domácích spotřebičů a zdrojů tepla. Zajímavostí je, že čím vyšší pojistnou částku pro budovu nebo domácnost klient má, tím více peněz dostane na náhradní ubytování. Logika je jasná: dražší dům znamená vyšší nároky majitele, a tedy vyšší plnění při neobyvatelnosti.

 

Zaujala vás novinka? Na vlastní oči se na ni můžete podívat na www.proporadce.cz/majetek.

 

 

Zdroj: Pillow

 

0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account