Spolek Podvedení klienti spustil nábor členů a na svém webu otevře poškozeným klientům možnost se u pojišťoven domáhat nároků ze smluv investičního životního pojištění. Spolek o tom dnes informoval ČTK. Pojišťovny nabízející investiční pojistky tvrdí, že uzavřené smlouvy jsou v pořádku.

Rozhodnutí finančního arbitra a soudů o nesprávně účtovaných poplatcích v investičním pojištění se mohou podle člena výboru spolku Jiřího Chvojky týkat dvou milionů pojistek.

“Vzhledem k neochotě České národní banky řešit problém právních vad pojistných smluv investičního životního pojištění, které konstatují stovky rozhodnutí finančního arbitra či soudů, se spolek rozhodl zpřístupnit judikaturu, právní argumentaci, důkazy, vzory podání apod. všem spotřebitelům, kteří je mohou využít pro svůj postup ve sporech s pojišťovnami,” uvedl Chvojka. ČNB opakovaně tvrdí, že při dohledu nad investičním životním pojištěním postupuje v mezích zákonů.

Informace bude spolek uvolňovat postupně. V řádu dnů to bude Česká pojišťovna a problém spojený s účtováním nesjednaných nákladů nebo krácením odkupného. “Očekáváme desítky tisíc registrací a strmý nárůst počtu dalších sporů, protože naprostá většina klientů při ukončení svých smluv byla ve velké ztrátě. Ti zbylí ze svých výročních dopisů zjišťují, že jejich investice je prodělečná, právě s ohledem na neoprávněné účtování nákladů a poplatků,” dodal Chvojka.

Největší množství soudních rozhodnutí se týká smluv České pojišťovny. Podle informací spolku ve sporech s touto pojišťovnou zatím ani v jednom případě arbitr nerozhodl v neprospěch klienta, pokud se spor týkal smlouvy investičního životního pojištění uzavřené v období mezi roky 2005 a 2013. Mluvčí pojišťovny Ivana Buriánková již dříve uvedla, že soudy v této záležitosti rozhodují individuálně. Existují i rozsudky, které platnost smluv potvrzují, řekla.

ČNB již dříve sdělila, že jedná v rámci své činnosti v mezích svých zákonných pravomocí, do kterých nespadá posuzování platnosti smluvního ujednání mezi pojišťovnami a jednotlivými klienty.

komentáře 2
  1. Zdeněk 4 měsíci

    Dobrý den,obracím se na vás,četl jsem,že máte možnost zastávat klientů,co mají problém s pojišťovnami??!!!Pojistku jsem uzavřel u Allianz v roce 20.3.2010 se spořením 1000kč měsíčně po dobu 10let,Pojistka Rytmus-Jistota na dožití 20.3 2020,což jsem dožil,ale při ukončení my bylo výpisem jen uvedeno,že jsem zaplatil 127874kč a vyplaceno jen 97653kč,to bylo vše,když jsem se ohradil tak my bylo odpovězeno že to je že my strhávali různé poplatky a nějaký propad na burze,nic víc!!Nejsou my do teď schopni dodat nějaké výpisy!!!Já na spořil za 10let 120tiskč a ktomu mělo být nějaké zhodnocení,ale je to minimálně -300OOkč,Co stím poradíte my??Poslední výpis je 1.4.2019 na kontě 88156kč a to jsem pak platil celý další rok a ještě 3měsíce následující rok!Za rok 2019 my přišlo že jsem zaplatil 14604kč a další 3 měsíčně po 1000kč a pak my pošlou je tu částku97653kč bez pádného vysvětlení a výpisu!!Stěžoval jsem si již 3x a nejsou schopni my to pořádně vysvětlit,jen že jsem to podepsal a niž bych věděl o nějakých poplatkách a obchodování na burze,bylo my řečeno,že proto je to Pojistka Jistota a nemůžu o nic přijít,ale jak se ukázalo tak jsem Přišel o 30000kč bez důvodně!!!Spořil jsem si na důchod a takhle mě obrali!!!Proto se na vás obracím jestli my můžete nějak pomoc a i zastupovat??!!!Z pozdravem Falada Strakonice

    0

    0
  2. hanz 3 měsíci

    Vážený pane Falado, asi Vás zklamu, protože Vaši situaci nevyřeším, ale napíši svoji zkušenost, snad si ji přečtou další lidé, které navštíví nějaký finanční poradce, pojišťovák apod.
    Měl jsem u jedné rakouské pojišťovny pojistku tzv. ŽIVOTKO s velmi mizernou úrazovkou, pouze na velmi těžké úrazy se 100% invaliditou – když chybí ručičky, nožičky, hlavička apod. Bylo mi vysvětleno, že pro pojišťovnu je to minimální riziko (což je asi pravda). Takových úrazů není mnoho, mnohem více je těch menších, na které se pojistka nevztahovala. Bylo mi vysvětleno, že pojistka je na 15 let, pojišťovna bude většinu mých peněz investovat a zhodnocovat, bude na to zhodnocování mít hodně času (15 let) a ukazovali mi, úžasné grafy se strmě stoupající křivkou zhodnocení. Tenkrát jsem byl mladý (25) a blbý – zaplatil jsem celkem 150.000,- Kč a po ukončení pojistky mi přišlo pěkných 85.000,- Kč. Kam se poděla ta strmě stoupající křivka nevím. Tedy teď už vím.
    Ješte malé perlička k této rakouské pojišťovně. Každý rok posílali zhruba ve stejný čas složenku na zaplacení a jeden rok se to opozdilo z jejich strany asi o měsíc. Složenka přišla s omluvným dopisem za opožděné zaslání. Ihned jsem zaplatil. Asi během měsíce přišel další dopis, ale nebylo tam poděkování za rychlou platbu. Byla tam složenka za pozdní zaplacení ročního pojistného, s pokutou asi 300,- Kč a výhružkou dalších sankcí, pokud nebude zaplacena do stanoveného data. A teď se dohadujte s pojišťovnou z rakouského Grazu. Bylo to v době, když nebyl ještě internet a mejly. Další věc je, že korunky mají za 10 nebo 15 let úplně jinou hodnotu.

    Kdysi jsem měl českou pojistku, kde bylo ve smlouvě stanovené zhodnocení asi 2,7%, ale bylo to stejně neprůhledné, protože se nedalo zjistit, kolik ze zaplacené částky si pojišťovna strhává na riziko a poplatky a co vlastně zhodnocuje. Takovýchto pojistek, kde bylo alespoň něco zaručeno, se všechny pojišťovny zbavily a dnes asi už takovou nenajdete. Dnes prý také zhodnocují, ale mají to těžké – uživit mateřskou pojišťovnu v cizině, její českou pobočku a pojišťováky, jejich manažery, ředitele, zemské ředitele – už víte kde jsou Vaše penízky? Pojištěný klient, ta dojná koza, nebo kráva? je až na konci, a už toho moc nezbyde.
    Nicméně na pojišťováky a další nabízeče čehokoliv výhodného jsem nezanevřel. Pojistit auto se musí, dům, byt se pojistit může, pokud nemáte uspořeno na nový, životko a úraz pokud máte třeba hypotéku je také nutnost, pokud nechcete ohrozit RODINU. Rodinu nemáte? Myslím že dokážete přežít i bez pojistek s úžasným zhodnocením.
    Rád si popovídám s pojišťovákem, investičním poradcem, i s dalšími obchodními zástupci a nechám si vysvětlit jejich úžasné produkty, a hlavně výhody, zisky a benefity, které mne čekají. Pak se jich zeptám, jestli tomu co nabízejí skutečně věří a že to bude, tak jak slibují. Poté se jich zeptám, když tomu tak skálopevně věří, že mi to stále doporučují, jestli budou ochotni – pokud by to čirou náhodou nevyšlo, rozdíl doplatit ze svého, na což sepíšeme smlouvu, kterou patřičně právně ošetříme. Tipněte si, kolik jsem podepsal takto ošetřených smluv. Ano, správně: 0 Nějak do rizika jít nechtějí, asi vědí proč.
    S pozdravem Hanz.
    PS. Myslete zdravým selským rozumem, nepodepisujte cokoliv ve stresu, časové tísni, poraďte se na více důvěryhodných místech. Varování: Syn je dávno dospělý, má svoji chytrou hlavu, je děsný borec, neřekne nic, nezmíní se. Díky svému investičnímu
    “poradci” přišel během krátké doby o 600.000,- Kč. Přišel se poradit, až když o veškeré desetileté úspory přišel. Ale co je to 600.000 – někdo to vydělá za 1-2 měsíce. Většina ne. Nebuďme hloupé ovce a hejlové.

    0

    0

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account