Téměř polovinu všech hypoték si berou žadatelé sami. Sílící generace takzvaných singles hledá menší, zato praktické a komfortní bydlení. Obě pohlaví do něj shodně investují až po třicítce. Muži se k investici do bydlení odhodlají ve 36 letech, jejich dámské protějšky ještě o rok později. Vyplývá to z dat UniCredit bank.

“Singles muži si podle našich statistik půjčují v průměru dva miliony, ženy jsou skromnější a jejich hypotéky jsou v průměru o 300.000 korun nižší,” uvedl Petr Plocek z UniCredit Bank. Obě pohlaví se ale liší tím, do čeho investují. Celá polovina mužů do rodinného domu, zatímco šest z deseti single žen naopak preferuje bydlení v bytě. Rozdíl v hypotéce singles a párů není nijak dramatický, u dvojic je průměr 2,3 milionu.

Zajímavostí je, že až 40 procent žen, které čerpají úvěr samostatně, jsou rozvedené. Rozvedených můžu čerpajících hypotéku je přitom jen dvacet procent. “Muži jsou obecně v rodině těmi, kdo přijímají finanční zodpovědnost, a tedy i roli hlavního dlužníka, u párů je to v 85 procentech případů. Při odloučení je to právě muž, kdo ve většině případů pokračuje ve splácení úvěru a nežádá o nový úvěr jako singles, tato role pak připadne ženě,” upozornil Plocek.

Singles generace chce bydlet komfortně. Nejvíce se to projevuje na vybavení kuchyně. Více do ní investují muži. A to dokonce až o 150.000 korun více proti ženám, které by na vybavení klíčové místnosti domácnosti vynaložily podle průzkumu v průměru jen 100.000 Kč. “Jakkoliv to může znít stereotypně, ženy stále tráví v kuchyni mnohem více času než pánové. Až 90 procent z nich vaří denně, nebo několikrát týdně, mužů jsou to jen tři čtvrtiny,” vysvětlil Plocek.

Muži vybavení kuchyně se svým protějškem diskutují a nechají se ovlivnit ženským důrazem na kvalitu a praktičnost. Jako důvod pro vyšší útratu za kuchyň je však pánská posedlost technologiemi, které jí dokážou značně prodražit. Pro ženy je ale důležitější množství úložných prostor a velikost pracovní plochy. Muži zase dávají přednost kvalitě použitých materiálů.

Zdroj: ČTK

0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account