V minulém týdnu měl Petr Zámečník ze serveru Investujeme.cz údajně to štěstí, že jej na schůzku s nabídkou služeb pozvali dva vázaní zástupci ze dvou společností. Jejich prezentace nestála na vodě. Měla prý jen jeden velký škraloup, a to cenu. Jak “seznámení” s nabídkami probíhalo a co si o nich myslí?

{+}

Získat klienta není jednoduché. V prvé řadě je třeba ho najít. A pokud chcete najít klienta jako vázaný zástupce zprostředkovávající investice na akciovém trhu, je to ještě těžší. Aby se vám klient „vyplatil“, musí s vámi investovat částku v řádů statisíců až milionů korun. A kdo takové peníze dnes má? Kontakty na klienty ale získat lze – a dokonce i legální cestou. Stačí se podívat do Obchodního rejstříku na majitele společností a tipů na investory je dostatek. Dohledat kontakt je už poměrně triviální.

Pokud klienta najdete, je třeba ho přesvědčit o výhodách investování s vámi. Lidé jsou zpravidla ostražití. Sice jim při zmínce o vysokých ziscích proběhne záblesk okem, ale slibů již slyšely… a o tolika podvodnících četli… Chce to mít dobře propracovanou strategii komunikace s potenciálními klienty a alespoň nějaké výsledky za sebou. Vhodné je také mít možnost nabídnout důvěryhodnou investiční strategii.

Oba investiční zprostředkovatelé (respektive jejich vázaní zástupci) svou strategii měli. S jedním jsem komunikoval již delší dobu, ale když se sešla příležitost i u druhého z nich, využil jsem obě možnosti setkání.

Na obou schůzkách jsem vystupoval jako klient, který má zkušenosti s investováním, sám investuje do akcií prostřednictvím on-line brokera, ale rád si poslechne nabídky, které mu zástupce společnosti přednese. Obě společnosti nabízeli přitom zajímavý přístup k investování – jedna se soustředila na IPO a sázela na IPO efekt, druhá sledovala (a následovala) manažerské nákupy.

Obě společnosti prezentovali zářné výsledky, ale ani jedna z nich nezastírala, že ne vždy končí se ziskem a že ne všichni klienti realizují stejně vysoké zisky. Nemohu ale vyloučit, že svou roli hrály i mnou prezentované zkušenosti. Přeci jen, vykládat komukoli, kdo se někdy vážněji potkal s burzovními obchody, že se dá na burze vydělávat beze ztrát a bez rizika, by si troufl snad jen úplný začátečník.

Celý text článku si přečtěte na serveru Investujeme.cz.

0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account