Svět se potýká s problémy. Jejich hlavní příčinou je prakticky výhradní zaměření na krátkodobý zisk. Tvrdí to alespoň bývalý portfoliomanažer, partner  manažerské firmy Seabreeze Partners a autor blogu The Edge na serveru RealMoney Silver Doug Kass. “Jsme strašně netrpěliví,” tvrdí.

{+}

Svá tvrzení potvrzuje na příkladech veřejné politiky, manažerských bonusů, způsobu komunikace a investování.

– Politika: Složitá a těžká politická rozhodnutí jsou odkládána kvůli krátkodobým populistickým krokům. Nakonec se kvůli tomu ta odkládaná rozhodnutí notně prodraží.

– Odměny manažerů: Šéfům velkých korporací v čele s bankéři záleželo na krátkodobých výkonech jejich firem. Že na tom ve finále byli biti normální lidé, je nezajímalo. Ve Spojených státech to skrze trh s hypotékami a zisky bank vyvolalo největší krizi za dlouhá desetiletí, s jejímiž dopady se potýkáme dodnes. Příklad řecké štědré sociální politiky, který vedl k zadlužení a evropským problémům, je ještě aktuálnější.

– Komunikace: Ve způsobu komunikace a celém našem sociálním životě dominují spěch, výhody a vlastní prospěch. Speed dating, esemesky, Skype a Facebook nahradily romantiku a normální povídání. Dokonce i zmíněné psaní už není, co bývalo. Podívejte se na Twitter.

A co si Doug Kass myslí o přístupu k investování, médiích a významných osobnostech – investorech? To se dočtete na serveru investicniweb.cz.

A co si o názorech Douga Kasse myslíte Vy? Opravdu už investoři neznají pojem dlouhodobý? Skutečně se už nenajde nikdo, kdo by byl ochoten si na zisky počkat?

komentáře 2
  1. Zastávám názor, že nastal svět “žraloků”. Každý se snaží utrhnout co nejvíce a za co nejkratší dobu a nepřemýšlí do budoucna. Připomíná mi to myšlení za socialismu, kde platilo: kdo neokrádá stát, okrádá rodinu. Tyto slova nemyslím doslovně, ale vystihují to myšlení. Dříve se také každý snažil co nejvíce vydělat a bylo mu jedno jakou formou. Proto je v našem světě i naší branži tolik podvodníků, co mají velké oči a jsou hamižní. To jsem probral ty nepoctivé, ale ted se zaměřím na skutečnou problematiku.

    A tou je strategie každé firmy. Ten zdlouhavý úvod byl jen z důvodu, aby jsme si uvědomili, jak myslí lidé. A za každou firmou se schovává její výkonný ředitel či rada, ale zase jsou to jen lidé a zase mají stejné myšlení. Někde jsem četl, že naše myšlení se od dob pravěku vůbec nezměnilo, jen způsoby. Tím chci dodat, že každý sní o tom aby byl za 5 let v pozici ředitele, manažera nebo majitele firmy, tak bohatý, aby se už nikdy nemusel starat o peníze. A proto koukají na krátkodobý zisk. Chtějí jet za rok na krásnou dovolenou. Další rok si koupit krásné auto a za další dva roky si koupit krásný dům a podle těchto snů nastavují i strategii svých firem.

    A co se týče komunikace nezbývá mi než souhlasit. Je svět počítačů a myslím si, že osobní kontakt bude čím dál tím víc vzácnější. Stačí se jen podívat, kde tráví většinu času naše děti. Jsou zalezlí na počítačích a komunikují prostřednictvím mailů, skypu, facebooku a nebo jsou na seznamkách kde se nezávazně jen tak baví. Kde jsou ty staré zlaté časy, kdy jsme trávili naše dětství venku na pískovištích nebo někde venku s kamarády.

    6

    0
    • Jaroslav Pohl 9 roky

      Zdravím, pane Pelante,

      souhlasím s Vámi. Doba je neobvykle hektická, obchody se cílují s vysokými maržemi. Ty se s meziročním srovnáním skoro dvojnásobí – aspoň tak by to chtěli majitelé společností.
      Jen asi můj, řekl bych mladistvý, věk (27) mi říká, že mám čas a nemám kam spěchat. Dneska mi klientka sama řekla, že nepoctivcům se v naší zemi daří výborně, zatím co poctivci se mohou snažit a někdy jim to ani nepomůže a velký tlak společnosti neunesou.
      Ale jak já říkám, Boží mlýny…

      1

      0

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account