Michal Musil - Finvox

Konzultanti nejen, že zůstali, ale zároveň přišli i noví kolegové. Obojího si velmi vážíme,“ říká Michal Musil, předseda představenstva Finvox, k transformaci v rámci skupiny Renomia a převodu retailových poradců pod společnost Finvox.

RENOMIA převedla své poradce, kteří se věnovali retailovému finančnímu poradenství, do FINVOX. Co vás vedlo k tomuto kroku?

Je to součástí dlouhodobé strategie skupiny RENOMIA. Služby pod značkou RENOMIA se věnují a budou věnovat firmám a jejich zaměstnancům. Společnost FINVOX se věnuje retailové klientele. A vedle toho máme ještě SURI.cz, které představuje online byznys. Možná jste zaznamenali naši reklamu se surikatami.

Pod RENOMIA jste měli více entit. Část byla pod RENOMIA a část pod RENOMIA BENEFIT…

RENOMIA rostla jak organicky, tak akvizičně, když kupovala firmy, které byly zakladatelům hodnotově blízké. Takto se do skupiny dostaly i IMG a FINVOX . Skupinu ale celkově tvoří bezmála třicítka firem ve třinácti evropských zemích. Protože naším hlavním cílem je přinést co nejlepší služby klientům, věříme, že je třeba se specializovat.

Proto jsme k 1. 7. sjednotili všechny retailové služby, nebo chcete-li služby pro občany či domácnosti, pod značku FINVOX. Zároveň zůstává v RENOMIA specializované oddělení RENOMIA BENEFIT, které se věnuje skupinovým programům korporátních klientů, jejich zaměstnancům, managementu a VIP klientům.

Proč právě FINVOX? Proč jste nezůstali u názvu RENOMIA?

Chceme jasně říct, že je tu specializovaná a silná značka pro občany a tou je v naší skupině FINVOX. Jak už jsem říkal, značka RENOMIA se převážně věnuje pojištění firem a zaměstnancům.

FINVOX také není nová firma na trhu, založila ji Miriam Hanáková v roce 2014 a později se stala součástí RENOMIA GROUP. FINVOX má tradici, zkušený tým a využíváme tedy již zavedenou značku.

Název služby znamená „nasloucháme hlasu financí“, což odráží naše hodnoty a odkazuje na to, že je potřeba naslouchat klientům i konzultantům.

Když dochází k takovýmto změnám ve firmě, i když se jedná o konsolidaci, zpravidla to vede k dokončení rozhodnutí některých poradců k odchodu. Došlo k tomu i v případě RENOMIA a FINVOX, nebo všichni poradci skutečně přešli?

Konzultanti nejen, že zůstali, ale zároveň přišli i noví kolegové. Obojího si velmi vážíme.

Věřím, že jsme našim konzultantům srozumitelně vysvětlili všechny souvislosti sloučení a oni si uvědomují budoucí benefity tohoto spojení. Poskytovat všechny služby pod jednou značkou je prostě výhoda.

Jednalo se skutečně jen o konsolidaci, nebo máte s FINVOX i další plány? Kam chcete směřovat?

Plány máme určitě velké. FINVOX a jeho přibližně dvě stovky lidí máme v plánu v horizontu dvou až tří let více než zdvojnásobit. Nestavíme ani broker pool ani multilevel s tisíci poradci, není to náš cíl. Stavíme moderní franšízu pod jednou značkou, kde působí slušní profesionálové. Věříme spíše cestě, že kvalita služeb a zázemí zajistí růst a rozvoj a přitáhne zájemce o spolupráci s námi. Chceme se do těch dvou až tří let pohybovat na úrovni okolo pěti set lidí.

Věříme, že značka a hlavně firemní kultura a hodnoty jsou důležité. Budeme do dalšího rozvoje FINVOX investovat. Do technologií, vzdělávání, produktů a mnoha služeb.

Naším cílem je poskytovat perfektní služby v oblasti pojištění, úvěrů, investic a doplňkového penzijního spoření. A průběžně vylepšovat technologie, abychom poradcům nabídli kompletní zázemí.

FINVOX bude nabízet kvalitní nástroje jako je on-line zóna, jak pro klienty, tak i konzultanty nebo možnost on-line sjednání produktů. Naší prioritou je také osobní rodinný přístup, nikoli anonymní služba.

Chcete narůst počtem lidí na dvouapůlnásobek. Kde chcete lidi brát? Chcete vychovávat vlastní nováčky, nebo se porozhlédnete po trhu?

Naší prioritou je dlouhodobě vzdělávat všechny, kteří do FINVOX přijdou. To platí jak pro zkušenější kolegy z trhu, tak i pro výchovu nových talentů, se kterou určitě počítáme. Máme ve skupině a v naší mateřské RENOMIA velmi dobře zpracovaný vzdělávací program pro zaškolení manažerů v pojištění.

Naše zázemí, kulturu a servis nabízíme také těm firmám, které se k tám chtějí přidat a kde můžeme třeba koupit podíl.

Budete tedy kupovat i menší firmy a zařazovat je pod FINVOX…

Jsme na to připravení. Fragmentace na trhu je pořád velmi vysoká. Zákony a zpřísňující se regulace, nároky na vzdělávání, technologie a očekávání klientů, budou trh směřovat ke konsolidaci. RENOMIA a FINVOX jsou natolik silní a nyní i v retailu srozumitelní hráči, aby to přitáhlo pozornost menších společností, o které se můžeme postarat.

Když budete získávat poradce, co je vaší největší konkurenční výhodou?

Hodně se řídíme dvěma hesly: Nasloucháme vašim potřebám, to znamená, že konzultanti naslouchají potřebám klientů a my jako firma zároveň potřebám konzultantů. Druhé heslo zní: nenecháme nikoho ve štychu. Ani konzultanty, ani klienty.

Přístup RENOMIA, tak jak je definován zakladateli v čele s paní ředitelkou Jiřinou Nepalovou, o tom vypovídá. Ke klientovi přistupujeme od začátku až do konce. Jednou z konkurenčních výhod skupiny RENOMIA je pomoc při likvidaci pojistných událostí. Zdaleka ne všichni na trhu se postarají o klienta od sjednání až po vyřízení pojistné události. My našim konzultantům u složitějších škod i u retailových klientů pomáháme s likvidací. Máme na to silný a specializovaný tým.

Poradenské společnosti vesměs nemají vlastní likvidátory, kteří by spolupracovali s pojišťovnami. Jak se na tuto vaši službu dívají pojišťovny? Nevidí tam střet zájmů, že vaši likvidátoři budou stát za vašimi klienty a ne za pojišťovnou, která potřebuje danou pojistnou událost zlikvidovat?

Každý zprostředkovatel je dle zákona povinen postupovat s odbornou péčí a v zájmu klienta. Tudíž i podpora při likvidaci škod z naší strany je služba, která je pro klienta potřebná a důležitá. V tom není žádný rozpor s pojišťovnami. Naopak, přece krytí škod z pojištění je podstatou pojišťovacího trhu a je v zájmu zprostředkovatele i pojišťoven, aby likvidace škod probíhala ke spokojenosti klientů. Pro klienty je proces likvidace často nesrozumitelný a stresující a proto jsme tady my, abychom mu pomohli.

Jaké máte bližší plány, například do konce tohoto a příštího roku?

Letos plánujeme dotáhnout digitální projekty a mít všechny konzultanty v rámci skupiny v jednom softwaru, který sami vyvíjíme a říkáme mu RENOMIA Digital Office, tedy RDO. Zároveň do konce roku máme v plánu dokončit investiční platformu, kterou od nás naši konzultanti očekávají

Od 1. 7. k nám přišlo už přes dvacet nových konzultantů, které potřebujeme dobře zapracovat, aby u nás byli spokojení a měli ty nejlepší podmínky na práci s klienty. A samozřejmě se budeme také hodně věnovat dalšími vylepšování produktů po klienty.

Říkáte, že k vám přišlo už přes dvacet lidí. Máte v hledáčku i jiné skupiny, se kterými jednáte o spolupráci?

Jsme otevřeni lidem s podobnými hodnotami.Pro řadu nových konzultantů je zajímavý i nadnárodní rozměr RENOMIA. Že skupina RENOMIA je minoritně akcionářsky spřízněná s americkou společností Gallagher a má přesah do celého světa. RENOMIA sama o sobě působí prostřednictvím dceřiných společností ve 13 evropských zemích. Díky tomu se dokážeme postarat o klienty na všech kontinentech. Pro řadu nových konzultantů je to atraktivní a důvod, aby s námi začali spolupracovat.

Děkuji za rozhovor.



0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Forgot your details?

nebo

Create Account