Zdroj: Pixabay

Vozidlo po nezaviněné havárii jen obtížně prodáte za stejnou cenu, jako vozidlo nebourané. Pojišťovna viníka by škodu majiteli měla uhradit, ale realita je jiná. Jak se k takovému případu postavit?

  • Co je to poškození vozidla?
  • Na co má poškozený klient nárok?
  • Pojišťovny na oprávněný nárok klienta často neupozorňují a klientův nárok je pak promlčen.
  • Když se klient zasadí o svůj nárok sám, mnohdy nezíská celou výši náhrady škody.
  • Jak by měl klient postupovat?

Lukáš Kaplan je vystudovaný právník a uznávaný odborník na problematiku sporů s pojišťovnami. Od roku 2008 se věnuje právním aspektům finančního poradenství se zaměřením na pojišťovnictví. V roce 2013 se stal jednatelem společnosti EUCS, která se zaměřuje na férové odškodnění pojistných událostí. Lukáš se aktivně zaměřuje na vzdělávání finančních poradců. Současně je jedním z prvních držitelů titulu EFA v České republice a místopředsedou Etické komise EFPA. Lukáš je garantem projektu Poradnapoškozeného.cz, který zajištuje pomoc poškozeným při nezaviněných dopravních nehodách a vážných pracovních úrazech.

Společnost EUCS od roku 2012 vymohla více než 400 milionů korun pro poškozené klienty na finančním trhu a vyhrála více než 1 000 sporů s pojišťovnami. EUCS poskytuje elektronické srovnání pojištění na českém trhu, nezávislou likvidaci pojistných událostí a vzdělává finanční poradce v problematice ochrany klientů na finančním trhu. Společnost také provozuje nezávislou poradnu pro poškozené na adrese poradnaposkozeneho.cz.

0
0
komentáře 2
  1. Libor 2 měsíci

    Jsem soudní znalec, byl jsem likvidátor m.v., v současnosti jsem vázaný zprostředkovatel a řeším i tuto problematiku se svými klienty. Částky, které uvádíte se mi zdají být přemrštěné. Myslím siá, že technické znehodnocení si moc nesáhnete a morální odškodnění ???? U vozidel a jejich pojišťováním a likvidací se zabývám 30 let

    0

    0
  2. Author
    Lukáš Kaplan 2 měsíci

    Dobrý den, Libore, v podcastu mluvím o praxi našich kolegů, advokátů, likvidátorů a soudních znalců. Co vím, tak pojišťovna obvykle uzná jen tu část znehodnocení, které pracovně nazýváme technické (je spočítané podle technického standardu, a ten jak vím od kolegů, je už hodně zastaralý a neodráží realitu). Tato část ale nevyjadřuje celé znehodnocení. Tu zbývající část znehodnocení nazýváme pracovně morální. Klienta zajímá celek, a to je rozdíl obvyklé/tržní ceny před nehodou a po nehodě. A to je to, co se pro klienty snažíme získat. Pokud vám můj výklad v podcastu přišel až příliš zjednodušený, omlouvám se. Je to první díl a čas je omezený. Jeden náš příklad za všechny: Ford Tourneo Custom 2.0 TDCi, rok výroby 2018, dopravní nehoda 2019. Obvyklá cena před nehodou 680.000 Kč. Oprava 116.000 Kč. Obvyklá cena po nehodě 633.000 Kč. Technické znehodnocení ca. 27.000 Kč. Morální znehodnocení 20.000 Kč. Po dohodě s pojišťovnou vyplaceno celkem ca. 39.000 Kč. V praxi záleží hodně na tom, o jaké vozidla se jedná. Pošlu vám soukromě mail, a můžeme si popovídat více o vaší praxi. S přátelským pozdravem Lukáš Kaplan

    0

    0

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account