Pojišťovna AEGON spustila od počátku dubna novou službu pro finanční poradce nazvanou E-underwriting AEGON Expres. Jde o aplikaci pro on-line testování rizika. Bohužel, služba je zatím přístupná zatím jen pro Partners. Někde se ale začít musí a tak bychom na rozšíření nemuseli dlouho čekat. A třeba se dočkáme i u jiných pojišťoven.
Automatický underwriting
Poprvé v ČR pojišťovna přináší aplikaci pro on-line testování rizika. Připojením na aplikaci Mnichovské zajišťovny umožňuje on-line vyplnění pojistné smlouvy bez čekání na výsledek mnohdy zdlouhavého procesu lékařského underwritingu.
Výstupem aplikace je informace, zda je příslušný zájemce o pojištění pojistitelný. Pokud ano, zda a v jaké výši požaduje pojišťovna přirážku k pojistnému. Tento výsledek je automaticky propojen s aplikací AEGON Webagent – předvyplnění Elektronického formuláře.
Výhodou aplikace je, že odpadají zkušební návrhy, protinabídky pojišťovny, hledání specializovaných dotazníků, čekání na výpisy ze zdravotní dokumentace apod. Aplikaci ocení především poradci, kteří například z důvodu hypotéky nebo komplikovaného zdravotního stavu nebo jen z důvodu úspory času potřebují pojistit klienta co nejdříve.
Celý proces E-underwritingu trvá dle pojišťovny 16 minut. U složitějších případů to může trvat déle a u některých klientů se bohužel stále nelze vyhnout běžnému underwritingu. Přesto jde o krok správným směrem. Aplikaci pojišťovna AEGON zpřístupnila pouze finančním poradcům Partners.
Pojišťovny si stále více začínají u velkých zprostředkovatelských sítí konkurovat i kvalitou a šíří poskytovaného servisu. Uvidíme, jak na tuto skutečnost zareagují ostatní pojišťovny.
Autor: Duchoslav Vážka, ProduktovéListy.cz
Kdy se podle vás podobná služba stane standardem služeb pojišťoven pro poradce?