Získal od pojišťoven pro poškozené klienty více než 55.000.000,- Kč. Nyní organizuje semináře „Spory s pojišťovnami“ a učí, jak pojišťovny fungují, když jde opravdu do tuhého a nechtějí plnit. Můžete vymoci více prostředků pro vaše klienty i vy? Přinášíme rozhovor s Lukášem Kaplanem, šéfem společnosti EUCS.

kaplan-foto

Mgr. Lukáš Kaplan, €FA™

  • Praxe: Advokátní koncipient v mezinárodní advokátní kanceláři bnt attorneys-at-law s.r.o., finanční poradce a likvidační specialista (Partners), jednatel společnosti European Compensation Services s.r.o. (EUCS)
  • Vzdělání: Právnická fakulta UK, €FA™ – €uropean Financial Advisor™.
  • Osobnosti profesního života: Stephan Heidenhain, Dušan Šídlo, Jana Merunková, Marta Gellová.
  • Profesně nejtěžší část života: Chorobný strach z veřejných prezentací.
  • Profesní sen: Blízká spolupráce s každým finančním poradcem, který se nestydí za svou práci a bojuje za práva klientů.
  • Soukromý sen: Žít s rodinou 100 km od Alp a 100 km od moře.

 

Martin Viktora: Pořádáte kurzy pro poradce, které jste pojmenovali „Spory s pojišťovnami“. Mě osobně velmi zaujal už podtitul kurzu: „Vzdělání, které je drahé nemít“. Umíte opravdu nějak spočítat, jak drahé je nemít takové vzdělání? Nepřeháníte? Jaké částky může poradce pro klienta zajistit?

Lukáš Kaplan: První získanou hodnotou je konkurenční výhoda v podobě exkluzivních informací z “druhé strany barikády”, které se na produktovém školení pojišťoven z pochopitelných důvodů nedozvíte. Druhý aspekt je již měřitelný finančně, například několika set tisícové částky vymožené nad rámec pojistného plnění dobrovolně poskytnutého pojišťovnou z povinného ručení. Spolupracujeme s poradkyní, která díky nám pro svého klienta získala o několik milionů více, než kdyby to řešil klient sám.

Jak časté jsou případy, kdy pojišťovny nechtějí plnit? Jsou tímto postupem některé pojišťovny typické nebo jde o jev napříč trhem? Můžete některé pojišťovny jmenovat?

Řešíme stovky konkrétních kauz a tisíce různých dotazů. Občas se v chování některé pojišťovny objeví trend, který se ale za chvíli změní. Nelze paušálně říct, že jedna či druhá pojišťovna plní lépe nebo hůře. Jsou to takové nepravidelné vlny.

Máte návod, jak vaše know-how může poradce obchodně zužitkovat a zpeněžit?

Ano, poradce může poskytovat profesionálnější službu, takže bude atraktivnější pro bonitnější klientelu. Přehozením řešení pojistných událostí na nás ušetří poradce cenný čas, který může věnovat novému obchodu nebo udržování vztahů se stávajícími klienty. Pokud navážeme s absolventem workshopu aktivní produktovou spolupráci, může mít poradce další pravidelný příjem. Detaily naší služby řešíme na workshopu.

Seminář se jmenuje „Spory s pojišťovnami“. Jde jen o řešení neplnění pojišťoven nebo učíte poradce řešit i jiné typy sporů? Například spory spojené s mis-sellingem, kterými se také zabýváte?

S mis-sellingem se setkáváme nejčastěji u IŽP, a tak  v našem podání je to podkategorie sporů s pojišťovnami. Je to spíše okrajové téma, ale už jsme pomohli desítkám klientů získat zpět finance, o které přišli tím, že uvěřili pohádkám o výhodnosti investice přes IŽP. Takže toto know-how na workshopu s poradci samozřejmě sdílíme. Jsme firma založená na podporu profíků na finančním trhu, kterým jde o dlouhodobý vztah s klientem, profesionalizaci finančního poradenství a které štve, že se titulem finanční poradce může honosit každý trouba. Informace, jak se nekalým praktikám na finančním trhu lze bránit, určitě ocení.

Nejbližší termíny workshopů

 

Setkáváte se s nějakým rozporem mezi očekáváním ze semináře a jeho reálným naplněním? Ví každý, o čem seminář je? Nebo dochází i k překvapení?

Reference jsou zatím veskrze pozitivní, ale někdy mají absolventi po skončení nafouklou hlavu z množství získaných informací. Dotkneme se všech témat od konkrétních pojistných podmínek až po to jak zařídit, aby pojišťovna plnila hned napoprvé. Zatím všichni odcházeli domů s pocitem, že získali informace, které je posouvají dále a zvyšují jejich profesionalitu. Jako příjemné překvapení je pro některé zahrnutí konzultací pojistných událostí po telefonu do ceny workshopu.

Jak se vaše služby vlastně odlišují od služeb pojišťoven právní ochrany?

Jednoduše, naše předplacená služba není pojištění, takže nemáme ani žádné výluky. V praxi se nám podařilo vyřešit i případ, který by pojišťovna právní ochrany odmítla řešit. Paradoxem je, že jsme schopní spolupracovat i s plátci pojištění právní ochrany. Jakožto jejich klient máte možnost volby vlastního advokáta při řešení pojistné události a nic vám nebrání vložit důvěru v naši společnost a naše spolupracující advokáty, což se u celé řady případů stává.

Dělali jsme spolu rozhovor před dvěma lety. Kam jste se od té doby posunuli?

Stále se zaměřujeme na pomoc poradcům a jejich klientům při řešení pojistných událostí. Za dva roky jsme ztrojnásobili vymožené plnění pro naše klienty, což už je v součtu více než 55 milionů korun. Ročně řešíme přes 100 nových případů a přes naši poradnu odpovíme více než 200 dotazů každý měsíc. Nově jsme na konci roku 2015 spustili projekt workshopů Spory s pojišťovnami a aktivní spolupráci s finančními poradci přes web www.branklienta.cz.

Jak to kapacitně zvládáte?

Část věcí řešíme sami interně. Máme svoje právníky, kteří řeší posuzování jednotlivých případů. Dále spolupracujeme externě s několika specializovanými advokátními kancelářemi. Díky této spolupráci jsme schopni zvládat velké množství případů při maximalizaci přidané hodnoty pro klienta. Já osobně jsem řešil historicky stovky sporných případů v pojišťovnách. Dnes mám na starosti vztahy s poradci a poradenskými firmami.  Našim cílem je společně s vybranými partnery měnit a kultivovat český finančně poradenský trh.

Jaké jsou vaše plány ohledně spolupráce s poradce pro letošní rok a do budoucna?

Za roky praxe jsme se poučili, že nelze řešit vše a se všemi. Momentálně si vybíráme správné partnery pro obchodní spolupráci, kterou rozvíjíme s absolventy workshopu Spory s pojišťovnami. Chceme podporovat poradce, kteří mají touhu s námi kultivovat finanční trh, a rádi se s nimi podělíme o část zisků, které naše společnost generuje.

Díky za rozhovor!

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account