Martin Švec - Simplea

Martin Švec, zakladatel a šéf pojišťovny Simplea, představuje životní pojišťovnu z dílny finančně poradenské společnosti Partners Financial Services na odborné konferenci FINfest EFPA 2019.

„Simplea je nová životní pojišťovna, která vznikla pod křídly Partners Financial Services,“ zahájil představení pojišťovny Simplea její zakladatel a šéf Martin Švec po krátkém úvodu a seznámení s publikem na wokshopu při odborné konferenci FINfest EFPA 2019.

Pojišťovna zahájila činnost 8. dubna 2019 v pilotním provozu a od 1. července 2019 zahájili ostrý provoz a prodej životního pojištění přes celou síť finančních poradců Partners.

„Simplea je čistě životní pojišťovna a naším mottem je ‚Zjednodušujeme život v těžkých časech‘, a to reflektuje produkt, který jsme vytvořili. Soustředili jsme se na hlavní rizika, jako je pojištění rizika smrti, invalidity, pracovní neschopnosti a doplňkovými riziky jsou závažná onemocnění a trvalé následky úrazu. Vůbec nenabízíme denní odškodné a podobná rizika, která jsou z našeho pohledu ta drobná, která vyčerpávají klientův rozpočet, a pak už nezbývá na ta velká rizika,“ pokračoval Martin Švec.

Název Simplea je spojení slov simple, což v angličtině znamená jednoduchý, ale také upřímný. „To je jedna z klíčových částí DNA pojišťovny, protože hlavně na tu jednoduchost směrem jak k poradcům, tak i směrem ke klientům se zaměřuje,“ vysvětlil Martin Švec. Jednoduchost směrem k poradcům je založena na snadných procesech nejen sjednání, ale celého životního cyklu pojistky, a směrem ke klientům v jednoduchosti produktu. Životní pojištění od pojišťovny Simplea kupříkladu nemá žádné pojistné podmínky.

Druhá část názvu odkazuje na podstatu pojišťovnictví, kdy v případě pojistné události vyplácí klientům náhradu škody.

Za čtyři měsíce ostrého provozu poradci Partners sjednali (do konání FINfestu) celkem 7 876 smluv a pojištěných je přes 12 tisíc lidí. Velikost pojistného kmene již přesahuje 100 mil. Kč. Pojišťovna funguje se 33 zaměstnanci, z nichž 12 jsou IT pracovníci, s nimiž vytvořila vlastní IT systém pojišťovny i systém oceňování rizik.

Následně Martin Švec vyjmenoval produktové výhody životního pojištění Simplea. Obecné povědomí o pojišťovnách je, že když se něco stane, pojišťovna bude hledat ve výlukách a v pojistných podmínkách důvod, aby nemusela nic vyplatit. „Vymysleli jsme garanci plnění,“ uvedl Martin Švec.

Někdy výluky postihnou i případy, kdy to nedává smysl. Klasickým příkladem je výluka na alkohol. Jakmile je v krvi nalezen alkohol, pojišťovna krátí pojistné plnění. Kupříkladu ve Velké Británii pojišťovny bez krácení plní až do 0,8 promile alkoholu v krvi, ale nad 0,8 promile neplní vůbec.

„Garance plnění spočívá v tom, že výluky, jako jsou alkohol, čekací doby, trestný čin či podmínka rizikového těhotenství spadají do té garance. A v případě, kdy podle smlouvy pojišťovna nemusí plnit, protože by se dala uplatnit výluka, jde to na škodní komisi, kde jsou zástupci pojišťovny, lékař, i zástupci klienta, kteří přesvědčují pojišťovnu, proč by v tom daném případě se mělo plnit. A škodní komise může rozhodnout o tom, že se škodní plnění přizná,“ vysvětlil Martin Švec.

Pokud se pojistné plnění nepřizná, pojišťovna si nenavýší zisk, ale věnuje „ušetřené“ peníze na charitativní činnost.

Pojišťovna je nová, má nové čekací doby, ovšem případy, které se stanou v čekací době, spadají do garance plnění a již pojišťovna plnění vyplácela.

Čekací dobu má Simplea jen 2 měsíce a běží od doby uzavření smlouvy, nikoli od začátku pojištění. Je tak možné si čekací dobu „odčekat“ ještě dříve, než klient začne platit pojistné – v době, kdy mu např. ještě platí předchozí smlouva s jinou pojišťovnou.

Řada jiných pojišťoven čekací doby přebírá od předchozí pojišťovny. Pokud má klient pro některé události např. čekací dobu 2 roky a předchozí smlouvu s jednou pojišťovnou měl 1 rok, u nové pojišťovny je mu tento rok započítán a zbývající čekací doba je již jen 1 rok.

Pojišťovnictví je založeno na důvěře. A nová pojišťovna v tomto směru nemá jednoduchou pozici. Důvěru je třeba získat. Jednou z možností je kvalitní zajištění. „Máme zajistný program od dvou velkých zajišťoven. Jednou je Swiss Re, kde máme individuální zajištění a všechny pojistné částky nad 1 mil. Kč jdou do Swiss Re. A pak máme katastrofické zajištění, kdyby se něco nepodařilo a stala se nějaká katastrofa, tak máme druhou úroveň zajištění, a to je Hanover Re,“ ujistil Martin Švec.

Simplea také zveřejňuje případy, se kterými se v průběhu času setkali. Klienti tak mohou získat další informaci, za jakých okolností mohou pojistné plnění získat.

V rámci produktu se Simplea zaměřila na vážná rizika a odstranila vše, co není podstatné, např. denní odškodné. Navíc nemá žádné pojistné podmínky a veškeré podmínky pojistky jsou napsané přímo ve smlouvě. To zjednodušuje orientaci. „Chceme mít jednoduchou smlouvu na pár stránek, aby klient jednoznačně věděl, na co je a na co není pojištěn,“ vysvětlil Martin Švec. Celá smlouva má jen 7 stran textu. Každé riziko je navíc přehledně zobrazené v tabulce, kdy je uvedeno, za jakých podmínek pojišťovna peníze zaplatí a za jakých ne.

Ukončení smlouvy je také jednoduchý proces. „Klient se přihlásí na portál, dvakrát klikne a smlouva je ukončena,“ popsal Martin Švec. Navíc, když klient ukončí smlouvu, dostane jako dárek úhradu pojistného po určitý čas (minimálně měsíc), aby měl poradce šanci klienta ještě „zachránit“.

Při sjednání pojištění Simplea důkladně zkoumá zdravotní stav klienta, aby klient již od počátku pojištění měl jistotu, co má a co nemá pojištěné. „Minimalizujeme tím riziko budoucí nespokojenosti klientů,“ zdůvodnil Martin Švec.

Pojišťovna má zatím malé zkušenosti s plněním. Jejím cílem je mít vyplacené pojistné plnění do dvou dnů. „Mým cílem je do dvou let vyplácet pojistné plnění do dvou minut,“ prohlásil ambiciózně Martin Švec. Pomoci k tomu mají elektronické neschopenky a okamžité bankovní platby.

Simplea vyplácí průběžné provize. Aby to mělo smysl, musí se produkt aktualizovat. A automat vybírá klienty, kteří jsou vhodné pro konverzi k novým podmínkám. Změna je pak otázkou několika kliknutí. Martin Švec pak popisuje jednoduchost dalších procesů týkajících se finančních poradců a distribuce pojištění, např. zpracování při protinabídce pojištění či proces spojený s uzavřením smlouvy.

„Na co se zaměřujeme, je servis, a to zejména servis vůči poradcům,“ sdělil Martin Švec. Zpětnou vazbu underwritingu poradce v 70 % dostane do 5 minut. Jen v pár případech nebyla odpověď do druhého dne.

Zatím produkty pojišťovny Simplea mohou distribuovat jen poradci Partners, kteří mají exklusivitu, ale Martin Švec by v budoucnu uvítal více distribučních kanálů, které přináší vyšší stabilitu a jistotu. Do pojišťovny bylo investováno 350 mil. Kč, což není malá investice.

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account