Od začátku letošního roku zaplatili neplatiči povinného ručení do garančního fondu České kanceláře pojistitelů celkem 100 milionů korun na sankčních příspěvcích. Pro srovnání – za celý loňský rok bylo na sankčních příspěvcích vybráno 65 milionů korun.

{+}

“Je příznivou zprávou, že se daří zvyšovat inkaso sankčních příspěvku. Neplatiči povinného ručení se tak čím dál více podílejí na financování závazku garančního fondu,” okomentoval zprávu Jakub Hradec, výkonný ředitel kanceláře. “Mnohem důležitější než výše vybraných sankčních příspěvku jsou však vlastní dopady jejich zavedení, tedy především snižování poctu nepojištěných vozidel a tedy i nepojištěných škod­.”

Kompetence uplatňovat nárok na úhradu povinného příspěvku nepojištěných do garančního fondu je dána České kancelári pojistitelu zákonem č. 168/1999 Sb., o pojištení odpovědnosti z provozu vozidla, s účinností od 1. ledna 2009. Počínaje tímto datem jsou vlastníci a provozovatelé vozidel, kteří nemají sjednáno povinné ručení, povinni hradit za každý den, kdy nemají vozidlo pojištěno, příspěvek do garančního fondu ČKP. Sazba příspěvku se podle druhu vozidla pohybuje od 20 do 300 Kč denně – u osobního vozu 50 nebo 70 Kč denně. Součástí příspěvku jsou i náklady uplatnění a vymáhání. Příspěvek však v žádném případě nenahrazuje pojištění, a pokud tedy je nepojištěným vozidlem způsobena škoda, tak ji poškozenému uhradí ČKP z garančního fondu a následně celou částku vymáhá po nepojištěné osobě.

Co dodat? Povinné ručení pravděpodobně nepatří mezi produkty, kterými by se poradci ve velkém zabývali, přesto výše zmíněné informace mohou posloužit jako argument, proč by na tuto základní (a povinnou) formu zajištění v žádném případě neměli zapomínat.

0 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account