Na uzavřeném diskusním fóru Komory finančních poradců (KOFIP) upozornil nejmenovaný poradce na svou zkušenost. Pojišťovna České spořitelny při sjednání Flexi prozkoumala zdravotní dokumentaci klienta, kde našla určité zdravotní potíže. Avšak ani poradce ani klienta neupozornila na možné budoucí problémy s plněním.

Přinášíme autentický záznam diskuse KOFIP:

Nejmenovaný diskutér:

“…upozorňuji za nepříjemné specifikum pojistného krytí u PČS (Flexi).

PČS při sjednání pojištění klienta NEINFORMUJE o výlukách z pojistného krytí, které se aplikují v důsledku vyplněného zdravotního dotazníku nebo nalezených zdravotních komplikací ve zdravotní dokumentaci!

Pokud tedy máte klienty pojištěny u PČS, je dost dobře možné, že jsou pojištěni méně, nežli mysleli. Tuto skutečnost jsem netušil a při pojistné události, která nastala mě a mého klienta čekaly velmi nemilé a krušné chvíle.”

Odpovídá další nejmenovaný diskutér:

“…děkuji za informaci, již jsem někde na internetu četla určité narážky, ale nikdy je nechtěl nikdo upřesnit. Jakým způsobem se dá toto pro klienta ošetřit – sdělí mi tuto informaci PČS?”

A k případu se vrací opět první diskutující:

“…myslím, že se to pro klienta příliš ošetřit nedá. V pojistných podmínkách pro doplňková pojištění u Flexi se prostě uvádí, že
jestliže zdravotní problém navazuje na určité obtíže v minulosti, pojišťovna neplní.

Při zkoumání pojistného návrhu na PČS zdravotní dotazník zkoumají a zkoumají i zdravotní dokumentaci od lékaře a pokud narazí na nějaké problémy v minulosti, zanesou si to do svého interního systému a případně z tohoto důvodu mohou asi i zvýšit pojistné. Nicméně klienta ani poradce o budoucím neplnění za rizika, která se táhnou z minulosti, neinformují – do okamžiku, nežli nastane pojistná událost.

Jestliže tedy lékař na PČS (v okamžiku likvidace pojistné události) uzná, že jisté zdravotní obtíže mají počátek před počátkem pojištění, za tyto obtíže se samozřejmě neplní. Problém je tedy v tom, žese nejedná o “výluky” o kterých by byl klient informován předem…”

Je pravda, že pojištění se samozřejmě nevztahuje na “minulé obtíže”. Neměla by ale pojišťovna být v komunikaci k poradci i ke klientovi více otevřená? Máte někdo s podobnými problémy zkušenost i u jiné pojišťovny? Podělte se o Váš názor!

Poznámka: nedávno jsme publikovali informaci o rozšíření pojistného krytí u Flexi od začátku roku 2010.

komentáře 3
  1. Michal Soukup 9 roky

    Mám za to, že solidní instituce (pojišťovna) by měla klientovi sdělit, že se mu pojištění na “věci minulé” nevztahuje – a to konkrétně. Pojistil jsem klienta, který byl téměř slepý – pojišťovna jej akceptovala, ale s tím, že když se mu úraz stane v souvislosti s jeho slepotou (zakopne na schodech” nic nedostane. Když za to ale nebude moc – např. manželka ho poveze na výlet a budou mít autonehodu, tak pojišťovna plnit bude.

    1

    0
  2. Michal Mička 9 roky

    Bylo by transparentní a férové vůči klientovi,kdyby pojiš´tovna poslala klientovi protinávrh,ve kterém by ho informovala o výlukách. Pokud jedná tímto způsobem PČS, není to transparentní. A proto jsme tady my, abychom o tomto problému s pojistným plněním klienta informovali.

    2

    0
  3. Martin Dratva 9 roky

    Solidní pojišťovny o tom klienta informují a domluví s ním buď navýšení pojistného či výluky. Nebo ho do pojištění nepřijmou.
    Např. Kooperativa, kterou zastupuji, toto naprosto běžně dělá.
    Kdyby nebyli všichni posedlí tou flexinou, která si uměle rozmnoží vážné choroby tím, že tam vyjmenuje všechny rakoviny, nebyli by takhle zaskočení.

    2

    3

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account