Moravu opět zaplavila stoletá voda. Nezištná pomoc postiženým je vždy vítána. Ale vy máte s klienty obchodní vztah. Určitě by ale stálo za to jim zavolat a vyjádřit jim minimálně lidskou podporu. Ale vy můžete udělat mnohem víc! Poradte jim, jak se mají ve vztahu k pojišťovnám ve své situaci chovat.

Co by měli vaši klienti udělat na prvním místě?

Priorita je samozřejmě záchrana životů a zdraví. Majetek je „až“ na druhém místě. Co je ale potřeba v oblasti záchrany majetku nebo alespoň jeho hodnoty udělat?

  • Co nejdříve nahlásit škodu pojišťovně. Máte přeci přehled o tom, jak jsou (nebo nejsou) právě vaši klienti pojištěni, máte potřebné kontakty a také „obchodní páky“ (nebo s nimi můžete alespoň argumentovat). Takže je využijte.
  • Zabránit dalším škodám
  • Doporučte klientům, aby vše fotograficky dokumentovali. Fotografie ale nemusí vždy stačit. V ideálním případě by měl klient předložit pojišťovně seznam zasažených věcí s uvedením ceny, stáří a rozsahu poškození. Pokud je to možné, měl by klient přiložit k seznamu poškozených věcí další dokumentaci (faktury, dodací listy, účtenky, záruční listy…)
  • Poškozené věci je vhodné nechat na místě škody (pokud to jde) a počkat na likvidátory pojišťovny. Pokud je nutno věci zlikvidovat (třeba z hygienických důvodů), je třeba zajistit fotodokumentaci. Později bude potřeba prokázat důvod k likvidaci (např. rozhodnutí hygienika)
  • Při kontaktu s pojišťovnami budou klienti potřebovat:
    • Číslo pojistné smlouvy (klientovi možná smlouvy uplavaly, ale vy snad máte kopie, ne?)
    • Popis škody, doba, kdy ke škodě došlo
    • Rozsah škody
    • Kontaktní adresa, kde je poškozený k zastižení
  • Náklady, které jsou prokazatelně vynaložené na likvidaci škody, mohou být součástí výplaty pojistného plnění. Doporučujeme vést si jejich záznam.
  • Klienti mohou od pojišťovny získat zálohu na pojistné plnění! Pomozte klientům a informujte se předběžně místo nich o konkrétních podmínkách výplaty zálohy.

Povodeň jako obchodní příležitost?

Na provize za pomoc v nouzi samozřejmě nečekejte. Ale i v této katastrofě je možné najít budoucí obchodní příležitost, logicky zejména pro pojistné produkty. Ale nejen pro ně. Kolik opět uplave vkladních knížek? I těch anonymních, ze kterých váš klient už neuvidí ani korunu? Kolik hotovosti ze slamníků, kredenců a skříní opět odnese nebo poškodí voda? Kolik prostředků by mohlo být uloženo tak, aby je podobná katastrofa neohrozila?

Pokud pomůžete v krizové situaci klientovi (třeba jen asistencí při likvidaci jeho pojistné události nebo pomůžete s nalezením kopií pojistek), můžete být později mnohem snadněji odměněni dlouhým seznamem kontaktů od vašeho spokojeného klienta. Nebojte se o tyto kontakty, až se situace uklidní, klienta taktně požádat. Třeba podle návodů, které najdete na tomto webu.

Myslíte si, že i povodně jsou obchodní příležitostí? Jak by se měl v této situaci finanční poradce zachovat?

0 komentářů

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account