Rychlost a profesionalita řešení pojistné události představují pro klienty zásadní moment při rozhodování o volbě pojišťovny. Z výsledků průzkumu České pojišťovny vyplývá, že zkušenost s likvidací škody má v případě havarijního pojištění každý druhý, u pojištění domácnosti pak každý třetí oslovený.
{+}
Třicet sedm procent respondentů také uvedlo, že mají zkušenost s likvidací pojistné události ze své úrazové pojistky. U poloviny z nich pak panovala s řešením vzniklé újmy na zdraví spokojenost a neměli potřebu parametry pojištění měnit.
Také v případě neživotního pojištění vyjádřila naprostá většina respondentů průzkumu spokojenost s prací likvidátorů pojišťoven. V souvislosti se stále častějšími živelními kalamitami není překvapivé ani zjištění, že celá čtvrtina lidí začne po pojistné události nad svým pojištěním více přemýšlet a provede některé změny – např. zvýší pojistné krytí, přidá nová rizika nebo si sjedná novou pojistku.
Průzkum pro Českou pojišťovnu realizovala společnost TNS AISA v květnu 2011 na reprezentativním vzorku 1 412 respondentů. Šlo o lidi ve věku 18-65 let, kteří rozhodují nebo spolurozhodují o pojištění (nepracují v pojišťovnictví) a současně mají sjednáno alespoň jedno životní nebo neživotní pojištění.
Zdroj: Česká pojišťovna.
Výsledky průzkumu jsou optimistické. Jaká je však realita z Vašeho odborného pohledu? Souhlasíte s tím, že mohou být zkušenosti postižených převážně pozitivní? Anebo přetrvávají tradiční spíše problematické dojmy?
Když pominu vyřizování pojistných událostí mé klientely, tak z mého osobního hlediska jsem zatím nezaznamenal negativní přístup pojišťoven. Nemalé pojistné události jsem v posledních dvou letech vyřizoval hned tři.
ŽIVOT
1) Vážná autonehoda (já spolujezdec), likvidace u ČP za DOÚ a především TNP proběhla během týdne včetně výplaty na účet. Dokonce mně volali kvůli upřesnění žádosti (neměli ve formuláři dostatek kolonek na počet jizev :) Jen to odškodnění stálo za prd (stará pojistka z minulosti).
NEŽIVOT
2) Odškodnění z POV (soused mě solidně nacouval auto na silnici a poškodil nosníky). Zde se mi líbil přístup Kooperativy, s likvidátorem jsme zajeli do autorizovaného servisu. Tam škody vyčíslili, nafotili a za 2 týdny jsem jezdil. Osobně se mi líbí online zpracování a přehled poj.událostí.
Takže z mé strany naštěstí žádná špatná zkušenost. Z té od klientů už bohužel ne.