Unie společností finančního zprostředkování a poradenství (USF ČR) varuje spotřebitele před neetickými a nestandardními praktikami při prodeji životního pojištění, kdy někteří poradci klientům dávají podepsat dokument, který jim umožňuje vymáhat vysokou smluvní pokutu při případném vypovězení pojištění.

{+}

Vyjádření USF ČR k této situaci vydala následující vyjádření:

V současné době se v mnoha oblastech ČR objevují případy prodeje životního pojištění, při kterém je spotřebiteli (pojistníkovi) předložen k podpisu dodatečný dokument, na základě kterého je při případném vypovězení tohoto životního pojištění povinen uhradit prodejci vysokou smluvní pokutu. Tento dokument není v žádném případě součástí pojištění jako takového, ani není vyžadován zákonem nebo poskytovatelem produktu (pojišťovnou) a může vést ke značné finanční ztrátě spotřebitele. Tyto praktiky rovněž poškozují zavedené finanční instituce, zprostředkovatele a finanční trh jako takový.

Unie se od podobných praktik distancuje, považuje je za neetické a důrazně varuje před podpisem takovýchto dodatečných dokumentů a uzavírání životního pojištění touto formou. Životní pojištění představuje složitý a komplexní produkt, který by měl být uzavírán vždy s maximální odbornou péčí. USF proto doporučuje, aby se spotřebitel při jakékoliv pochybnosti o serióznosti protistrany obrátil na společnosti, které jsou členy renomovaných profesních sdružení.

Co podobným “úletům” říkáte Vy? Setkali jste se někdy s podobnými – i když třeba méně agresivními – ataky na klienty setkali osobně? Jak jste na ně případně reagovali?

komentářů 22
  1. Jeden můj klient něco takového před naším setkáním podepsal. Bylo ti investiční životní pojištění od ČPP víceméně hodně nevýhodné za 2.000kč měsíčně jen samé spoření. Chtěli jsme to snížit na minimum 500kč měsíčně a jinde zajistit rizika, které doposud neměl žádné. Bohužel tam byl přesně takový dokument, kde bylo jasně napsané , že pokud klient zruší, nebo sníží smlouvu o nějaké koruny během 2 let , tak přijde o svůj mimořádný vklad 24.000kč , tímto si poradce pohlídal 2 roky platby a nepřijde, tak o svoji velkou provizi.

    2

    1
    • Jaroslav Pohl 9 roky

      Dobrý den,
      k tomu mohu říct něco podobného.
      Jeden můj klient podepsal (ještě než jsme se poznali) žádost o úvěr u jedné XY zprostředkovatelské společnosti (nebankovní) o úvěr. Bylo mu řečeno, že když si uzavře pojištění, věřitel uvidí schopnost splácet a lépe mu půjčí!!!! Takže teď splácí 514Kč/m a nemůže s tím nic dělat. Jinak bude platit pokutu 15tis. plus výlohy, takže dohromady cca 35tis.
      Až se divím, že takové firmy tu fungují a hlavně se jim “daří”:-(

      2

      0
    • Dobrý den.
      Jedná se o podvod ze strany poradce, neboť pojišťovna ČPP, nikdy takovéto pokyny nevydala ani nic takového nepožaduje.
      Poradce a společnost, která toto předává klientům poškozuje dobré jméno ČPP pojišťovny. Výhradní pojišťovací agent ČPP pojišťovny. Štýbrová

      3

      1
      • Jaroslav Pohl 9 roky

        Paní Štýbrová,
        pojišťovny jsou v tomto případě nevinně, to máte samozřejmě pravdu. Zprostředkovatelská společnost na úvěr má licenci pro sjednávání pojištění a pojišťovny nesledují za jakých podmínek jsou jejich produkty sjednány. Bohužel, je to tak. Pojišťovny chtějí podepsaný smlouvy, to jim stačí.

        5

        1
  2. Dobrý den,
    již jsem se s tím setkala u několika klientů.Vždy to bylo spojeno s příslibem půjčky,,pokaždé se ta zprostředkovatelská společnost jmenovala jinak.Půjčku klienti nikdy nedostali,ale pojištění platit museli,jinak tam byla pokuta ve prospěch tý společnosti.Dostali jsme do schránky letáček kde byl příklad splátek,jelikož byl o hodně nižší než v bance tak jsem tam ze zvědavosti zavolala.Nadiktovala jsem jim co potřebovali a asi za půl hodiny mi volali,že mám půjčku schválenou a termín podpisu.Jela jsem na smluvenou schůzku a,nestačila jsem se divit co je tam zájemců na stejnou hodinu..Když na mne přišla řada tak mi bylo vysvětleno že musím uzavřít život.pojištění.Když jsem řekla že ho již mám,bylo mi řečeno že bez toho to nejde.Tak jsem jak půjčku tak pojištění odmítla a pán se hrozně divil.Asi jsem byla jediná.Je to podvod a velmi chytře vymyšlený.Poškozují klienty a jméno pojištovny.

    7

    0
  3. Michal Mička 9 roky

    Zdravím všechny, již jsem se také setkal se stejným případem, kdy klient podepsal smlouvu IŽP a v případě, kdyby pojistnou smlouvu vypověděl, by musel platit pokutu ve výši 200% z ročního pojistného. Právně to bylo velice dobře pořešené, o pár let později dostali pokutu od ČNB, která jejich postupy zpochybnila a obvinila z neetického jednání.
    Česká vynalézavost nemá hranic.

    4

    0
  4. Dobrý den,byla jsem na takovém sezení od společnosti IFP,nabízeli pojištění od ČPP a lidičky museli podepsat směnku na 48 tisíc,jako předplatné na životní pojištění se splátkou 2000 měsíčně po dobu dvou let.Peníze byly použity jako předplatné na pojistku,tudíž žádné storno pro poradce,smlouva po dobu dvou let nešla zrušit a lidičky jen platí nevyhovující smlouvu,protože do toho nešly zanést žádná rizika,jen spoření na důchod.Docela mě mrzí,že ČPP dovolí,aby se takoví podvodníci zaštiťovali jejím jménem a tím,že to je schváleno ČNB.No a jako bonus-když seženete dalšího,kdo si to uzavře,dají vám 12 tisíc.

    2

    1
    • Tomáš Marko 9 roky

      Víte pojišťovnám to je jedno, jim jde jen o obrat a způsob jak to firmy dělají je nezajímá a když jsou dotázány, tak se jak prvňáčci diví – To není možné, prověříme…jej, fakt to dělají nekorektně…

      Finance jsou o lidech a vztazích, tak jsem rád, že na tomto serveru nám všem jde o to, aby ty vztahy a dojmy byly jen kladné (alespoň prozatím – jinak bysme tu asi nikdo neztráceli čas).

      4

      0
  5. Tomáš Marko 9 roky

    Takových vykuků je více…podobnou činností jako IFP se zabývala firma EuroFinancial a tuším tam padly pokuty, snad i soudy? Můj kamarád měl tu “čest” takovou smlouvu platit.
    Potom byl problém s EdBusy – ti zase měli slibovat úvěry a nějakým zázračným leteckým způsobem je hradili…ti už myslím i skončili.

    Je doopravdy s podivem, co všechno lidé jsou ochotní podepsat, platit a vyhazovat za to peníze z okna. Nicméně si myslím, že do takovýchto akcí se pouští lidé, kteří snad už nemají jiné zbytí jak by mohli přijít k vydělaným nebo půjčeným penězům (ten kamarád taky hledal rychlý a ne moc pracný přivýdělek ke studiu).

    Dokonce jsem měl jednu úsměvnou schůzku s pánem, co tady u nás dělá “business” v IFP a musím říci, že se tam vydělávají tak nehorázné peníze, že pána už rok potkávám furt pěšky, pořád se stejnou homelesáckou složkou v podpaží navlečeného do stejných kapsáčů a ošuntělé mikiny od přátel z Vietnamu…asi aby ostatní nezáviděli nebo co.

    3

    0
  6. Souhlasím s p.Šimonkovou. Byla to společnost IFP – nešly tam přidat žádné rizika a bylo to vázané na dobu 2 let jinak by klient přišel o svých 24.000kč.

    2

    0
  7. Vít Suchý 9 roky

    Bohužel, vpodstatě všechny pojišťovny mají “máslo na hlavě”, je kupodivu, že si nezjišťují kdo a jakým způsobem je zastupuje vůči klientovi obecně.

    Část másla ale leckdy najdu jak na hlavách kolegů z nezávislých finančně poradenských firem, tak na hlavách prodejců z pojišťoven…

    Naprosto ojediněle se v terénu setkávám s tím, že jakýkoli poradce či prodejce seznamuje klienty se všemi parametry jednotlivých pojistných produktů, protože – jak jsem tu již opakovaně psal, asi by pak bylo řádově méně klientů, kteří by si IŽP se spořící složkou pořídili, kdyby se dozvěděli, jaké všechny vlastnosti IŽP má…

    A pořádnou hroudu másla má v této souvislosti na hlavě i ČAP…

    2

    1
  8. Jaroslav Pohl 9 roky

    Dámy a pánové,
    příští týden jdu jednat s ředitelem zprostředkovatelské společnosti o jejich zřejmém pochybení z titulu smlouvy a na základě toho klient odstoupí od smlouvy. Tato společnost “poskytuje” úvěry, ale klient musí podepsat IŽP od AXY s horoucími sankcemi, když smlouvu jakokoliv ohrozí v období 2 let.

    2

    0
  9. Jan Rettich 9 roky

    Drzim palce a budte tvrdy!!!!

    2

    0
  10. Míra odborné péče člověka, který dopustí podpis smlouvy tohoto typu by měla působit starosti, výčitky svědomí a spoustu dalších podobných pocitů. Ačkoli je třeba s těmito nehoráznými praktikami bojovat, existuje proti nim mocná zbraň – schopnost číst. Nezapomínejme na její užitečnost v praxi a tu a tam ji před svými klienty vyzdvihněme.

    2

    0
  11. Jaroslav Pohl 9 roky

    Dámy a pánové,
    jak jsem uvedl o 4 příspěv ky výše, měl jsem schůzku s panem jednatelem jedné zprostředkovatelské společnosti, která nabízí úvěry a současně si musí klient sjednat pojištění od AXY. Našel jsem ve smlouvě o zprostředkování úvěru nesmyslné body odkazující na špatné odstavce a současně několik pochybení. Na základě toho jsem šel vyjednávat odstoupení, protože jinak klientovi hrozí cca 30tis. penále (včetně druhotných nákladů).
    Jako kdybych to tušil, společnost založena před rokem. Jednatel mi nebyl schopný vysvětlit proč má obch. podmínky sepsané tak, jak jsou. Byl úplně mimo. Protože znám více případů z jeho společnosti, dohodl jsem se s ním písemně na klientově odstupu od smlouvy na základě dohody a bez sankcí.
    Proto pokud máte podobné klienty, nebojte se a řešte to!!! Jak se říká “líná huba, holé neštěstí”.

    3

    1
  12. Vít Suchý 9 roky

    Pane Pohl, chybí mi tu nutně i ono “B” ….jak budete postupovat dál ? Jenom s těmito klienty uzavřete jiné pojištění, nebo celou věc nahlásíte jak AXE, nebo ČNB ?

    1

    0
    • Jaroslav Pohl 9 roky

      Pane Surný,
      samozřejmě to nechci ponechat jen tak. Moji kolegové mají další takovéto klienty. Nicméně v prvé řadě počkám, až bude mít klient v rukou potvrzenou Dohodu o výpovědi. Poté jistě plánuji otevřený dopis do ČNB. Zda takovýto dopis napsat do AXY, to zvažuji. Jak jsem psal v jiném příspěvku výše, pojišťovny jsou v tomto ohledu mnohdy “nevinně”. Je jen otázkou etikety, zda by to řešila a nevadilo by ji třebas přijít o jednoho obch. partnera nebo jí to bude jedno.

      2

      1
  13. Vít Suchý 9 roky

    Pane Pohle, tady nejde o etiketu, ale o pokus o podvod na klienty , nemyslím, že jakákoli prodleva je na místě…

    Pojišťovna má vždy také máslo na hlavě…

    Zastávám striktní názor, že pojišťovna musí být vyrozuměna obratem a ne až “někdy”…

    Pokud zde vystupujete jako obecný zachránce klientů, tak musíte jednat ( resp. Váš zaměstnavatel )neprodleně a systémově…

    Pokud se obáváte, že s vaším zaměstnavatelem pak ale AXA již nebude “kamarádit” , to je jiná…

    Obavy o osud jednoho klienta nejsou namístě, v mezidobí může onen finanční poradce poškodit desítky až stovky dalších klientů !

    1

    0
  14. Jaroslav Pohl 9 roky

    Pane Surný, určitě se neobávám, že by AXA ukončila s naší centrálou spolupráci.
    Sice přesně nevím, jak to u těchto zprostředkovatelských spotečností chodí, nicméně dle mého názoru pojišťovna nemusí vůbec vědět, za jakých podmínek jsou sepisovány její smlouvy. Ta v “dobré” víře poskytne obchodní licenci a zprostředkovatel toho využije pro své účely. Proto se obávám, že by vyšla snaha nadarmo. Každopádně dnes jsem připravil také dopis.
    Druhá věc je, že mě pan jednatel upozorňoval na nové obchodní podmínky, kde již není nutnost sepsat pojištění…samozřejmě tomu nevěřím. Nemám ale v ruce důkaz. Nemám nové znění obch. podmínek. Na webu má tato společnost (IČ 28770684) informaci, že se nemusí IŽP uzavírat. Tedy zatím můžu hrát pouze s těmi kartami, které mám.

    1

    0

Napsat komentář

Partneři


Chcete zde mít své logo?

nebo

Příhlásit se jménem a heslem

nebo    

Nepamatujete si své heslo?

nebo

Create Account