V rámci 3. ročníku soutěže Zlaté euro byly vyhlášeny výsledky nové kategorie „Autopojištění“. Jedná se o jediné hodnocení produktů povinného ručení a havarijního pojištění, které je založeno na objektivním a zcela transparentním postupu – společně s vyhlášením pořadí je zveřejněno i kompletní hodnocení produktů ve všech posuzovaných parametrech. Těmi jsou rozsah pojistné ochrany, záruky ohledně ceny a nabídka doplňkových služeb. Premiérovým vítězem nové kategorie se stala Česká pojišťovna, druhé a třetí místo obsadily Kooperativa a ČSOB Pojišťovna.
Podmínky
Podmínkou pro hodnocení produktu v rámci soutěže Zlaté euro, v kategorii Autopojištění bylo splnění tří podmínek. Pojištění musí být možné sjednat on-line na webu pojišťovny, lze jej uzavřít pro všechny typy osobních automobilů a v nabídce pojišťovny je jak povinné ručení, tak i havarijní pojištění.
Hodnocení
Hodnocen byl rozsah pojistné ochrany povinného ručení a havarijního pojištění (variabilita), záruky ohledně ceny dané klientovi v pojistných podmínkách (garance) a nabídka přímé likvidace nebo telematických služeb (služby). Soutěž tedy neporovnává cenové nabídky pojišťoven, neboť ty jsou zpravidla individualizované a podléhají časté aktualizaci.
Výsledky
První místo získala zcela po zásluze Česká pojišťovna (48,2 bodů). Její produkty autopojištění nabízejí nejvyšší variabilitu. Součástí všech variant povinného ručení je přímá likvidace a volitelně lze již v rámci povinného ručení pojistit samotné auto pro případ většiny nezaviněných příčin. Na doplňkovém pojištění odcizení dokonce Česká pojišťovna (ČP) staví svou komunikační kampaň. V rámci havarijního pojištění lze vybírat z pěti variant spoluúčasti pro all-riskové pojištění nebo variantu bez samotné havárie.
Pouze s minimálním náskokem před třetí pojišťovnou pro sebe získala druhé místo Kooperativa pojišťovna (45,7 bodů). Velmi jí pomohlo, že na počátku roku umožnila na internetu sjednat povinné ručení NA MÍRU a během tohoto léta přidala i havarijní pojištění. Na rozdíl od ČP sází na variabilní „skládačku“ pojištění a zdůrazňuje, že nabízí největší rozsah doplňkových pojištění. Stejně jako ČP zařídí prohlídku nově havarijně pojišťovaného auta u klienta.
Jen o chloupek uniklo ČSOB Pojišťovně druhé místo (45,4 bodů). Produktovou nabídku povinného ručení postavila na třech balíčcích, které jsou obohaceny o další krytí započtené v ceně. Jako první například přišla s pojištěním odcizení k povinnému ručení a stejně jako Česká pojišťovna nabízí službu přímé likvidace automaticky v ceně každé varianty povinného ručení.
Zajímavosti
- Povinné ručení nabízí on-line ke sjednání na svých stránkách 10 pojiš’toven, ale havarijní pojištění pouze 7.
- Již dvě pojišťovny nabízí na českém trhu moderní telematické služby: Uniqa pod názvem SafeLine a Allianz s označením Šestý smysl. Ani jedna z nich ale neumožňuje uzavřít smlouvu on-line.
- Pojištění GAP nabízí více pojišťoven (Allianz, ČP, Uniqa, Kooperativa), ale i zde jej žádná z pojišťoven nedovolí klientovi sjednat on-line.
Kompletní výsledková listina zachycuje pořadí všech 7 pojišťoven
(V posledním sloupci je celkové dosažené hodnocení, A-B-C odpovídá nominačním kritériím.)
Pojišťovna A B C Celkem Allianz ANO ANO ANO 34,3 AXA NE - - - Česká poj. ANO ANO ANO 48,2 ČPP ANO ANO NE - CHARTIS poj. NE - - - ČSOB poj. ANO ANO ANO 45,4 Generali ANO ANO NE - HVP ANO ANO NE - Kooperativa ANO ANO ANO 45,7 Slavia ANO ANO NE - Triglav ANO ANO ANO 16,4 Uniqa ANO ANO ANO 38,2 Wüstenrot ANO ANO ANO 27,1
Zdroj a další info : zlateeuro.cz
Zebricek je zajimavy, ale opet pokulhava informacni hodnota. Nevim, co o kvalite pojistnych produktu vypovida moznost uzavreni smlouvy po internetu. Take nesouhlasim, ze by cena nemela byt pri vyberu „Pojistovny roku“ vubec brana v potaz, i kdyz nepatri mezi ty nejdulezitejsi parametry. Na co jsou klientovi ruzna pripojisteni k POV, kdyz u jineho pojistitele muze mit havarijku za srovnatelne penize?