Jaká je cesta, abychom naplnili očekávání našich klientů a akcionářů? položil na workshopu FINfestu řečnickou otázku Igor Duda, zástupce ředitele pražské pobočky Swiss Life Select. „Aby se z klientů – ale také z poradců a manažerů – stávali rentiéři.“

Ve Swiss Life Select se rozhodli klienty segmentovat. Právě v tom vidí budoucnost byznysu. Založili tři specializované sekce pro bonitní klienty a korporátní sféru – Premium, Medical a Corporate. Proč chceme, aby se nejen z klientů, ale také z poradců stávali rentiéři? ptá se znovu Igor Duda a vzápětí vysvětluje: „Protože v tom okamžiku si oba mají o čem povídat. Jsou to lidé na stejné úrovni. Náš klient chce rozumět a rozumí, orientuje se, zajímá se, ale nemá čas, nesnáší amatérismus, neodpouští chyby a požaduje poradce na jeho úrovni a na celý život,“ poznamenává.

Segment: Corporate

„My jako firma neovlivníme výsledky podnikatelské činnosti klienta, jeho vzestupy nebo případné krize, ale můžeme ovlivnit jinou skutečnost,“ upozorňuje na roli poradce. „Kdyby se firma dostala do nesnází, klient bude mít majetek, který po celou dobu vyváděl z firmy ven. Pak se mu nestane, že by jednoho dne řekl: Mám bohatou firmu, ale jsem chudý majitel – všechno patří firmě: moje auto, můj dům, moje budovy, haly, zakázky, zásoby. Všechno je firemní… V rámci Corporate se snažíme klientům volné zdroje zvyšovat (zhodnocovat), snižovat finanční náklady, zároveň využívat vlastní/ cizí kapitál (aby byl poměr vlastního a cizího kapitálu ideální) a cílíme také na ochranu rizik – majetku, lidského kapitálu i obchodních vazeb.“

Segment: Medical

„Medical je pro poradce splněným snem,“ říká Alan Ullsperger, ředitel divize Swiss Life Medical Services. „Otevíráme našim poradcům dveře k velmi sofistikované a bohaté klientele. Lékaři, farmaceuti, veterináři… Děláme to my jako firma, akvizice není pouze na samotných poradcích. Dostanou se tak ke klientele, ke které by se možná sami nedostali. Také jim zajistíme bezkonkurenční úroveň vzdělání na trhu finančního poradenství. Není to jen o tom, aby uměli pojistky nebo investice.“

Vzdělávací koncept nabízí větší přesah – jde o to, poznat život lékaře, jeho myšlení, přání a také starosti. Konkrétně: poznat tento typ bonitní klientely mimo jiné i z aspektů psychologických, právních, daňových.  „Součástí našich brífinků jsou také prezentace psychologů a ti říkají, že lékař je člověk, který celý den poslouchá bolest někoho jiného,“ konstatuje Alan Ullsperger. „Lékař poslouchá o problémech, které mají jiní lidé. A je velmi rád, když se na konci dne objeví někdo, kdo bude poslouchat jeho – kdo mu porozumí a je schopný se s ním bavit na jeho úrovni. Tento segment není příliš finančně vzdělaný. Je to povolání velmi respektované, ale lékaři mají často úplně jinou vizi a je důležité jim porozumět.“

Segment: Premium

„Naším hlavním byznysem jsou investice – růst hodnoty majetku našich klientů,“ přibližuje Radovan Blažek, ředitel divize Premium, hlavní cíl své sekce. Swiss Life Premium Services nabízí poradenské koncepty na několika úrovních. O nejdůležitějších z nich mluvil na workshopu.

Koncept privátní renty je jednou z podstatných součástí investiční strategie společnosti SLS. „Standardně jde o vytvoření majetku, kteří lidé v době neekonomické aktivity spotřebují. Naopak – naším úkolem je vytvořit klientům majetek, který by se dostatečně zhodnocoval také v období, kdy nejsou ekonomicky aktivní a budou čerpat rentu. Zároveň je však třeba, aby hodnota jejich majetku byla dlouhodobě uchována.“

Na poli alternativních investic preferují fondy kvalifikovaných investorů (FKI). Klientům nabízí portfolio zhruba dvaceti FKI, minimální částka určená k investici je v případě těchto fondů od jednoho milionu Kč. Zajímavou součástí investic jsou také aktivně řízená portfolia a mezigenerační transfer majetku prostřednictvím svěřenských fondů.

„V současné době v nich spravujeme majetky v řádu stovek milionů korun a víme, že můžeme být nejen dodavatelem této služby, ale i jejím klíčovým produktivním interpretem,“ poznamenává k možnostem svěřenských fondů Radovan Blažek. „Naše mateřská divize ve Švýcarsku dnes dodává produkty pro významné svěřenské fondy ve světě a v České republice jsme proto v tomto oboru klíčovým partnerem pro notářské a advokátní firmy. Zkrátka – nejsme standardní poradenskou firmou, updatujeme finanční služby na skutečně profesionální úroveň.“

Karel Šulc:

Budou nás čekat v budoucnu ve vztahu poradce vs. klient významné změny?

Jak budou fungovat vedle sebe společnosti Swiss Life Select a Fincentrum?

0 Comments

Leave a reply

Partneři


Chcete zde mít své logo?

or

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

or

Create Account